• Bobelin

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Varför inte göra något stort, drastiskt som hon inte kan härma? Skaffa en hund/häst/annat husdjur och bygg många av aktiviteterna kring den med träningar, tävling, utställning eller vad ni och barnet nu intresserar er för?

Har två bonusbarn som också blir uppringda flera gånger om dagen och efterfrågar deras kärlek stup i kvarten. Hon vägrar släppa taget (de är tonåringar) och grinar och säger att hon vill ha (framförallt) sin dotter tillbaka. Som helst ska klä sig i kläder som mammam bestämmer och vara som en liten flicka, så som hon var för inte jättelängesedan. Vilket resulterar i att 14-åringen verkligen slår bakut och trotsar och visar "attityd" mot mamman och klär sig extra tufft och utmanande och har gjort flera piercingar och dessutom börjat skolka, röka och dricka sprit. Vilket ger en mamma som blir ännu mer kontrollerande och vägrar lita på att vi klarar av att ta hand om dottern (som vill bo hos oss mer, men mamman vägrar). Hemma hos oss ser vi dock inte så mycket av denna trots och attitydproblem som mamman hävdar att hon har.

Har dessutom 4 egna tonåringar som får frihet och tillit (både från mig och ex-sambon och nya sambon) och som inte alls visar detta beteende.

Vi kommer att skaffa hund(ar) till min och sambons döttrar och detta driver "bio"-mamman till vansinne eftersom hon förlorar lite av kontrollen. Hon har sagt tvärnej till hund och försöker nu förbjuda oss med. Hon anser att vi förstör dotterns liv genom att ge henne ansvar för en hund! Vi tror däremot att det kan leda till positiva erfarenheter och mognad. Dessutom är det ju vi vuxna som måste ta det yttersta ansvaret för de djur vi skaffar till familjen.

Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!