• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

Böcker från: www.sagoliktbokforlag.se/Sagolikts%20Genuspaket.html 

Prinsessan Kristalla
    Prinsessan Kristalla vill inte gifta sig med en prins utan finner kärleken i en flicka från folket, svärdsmiderskan Vilda.

Kalle som Lucia
    Kalle vill vara magisk och strålande och vacker och ha ljus i håret, som lucia...

Jösta och Johan
    Giraffparet Jösta och Johan vill ha ett litet barn, men det är svårt eftersom de är av samma sort, likadan och likadan. Så de ger sig ut på savannen för att leta efter ett barn...

Junior börjar förskolan
    I uppföljaren till Jösta och Johan börjar giraffparets lilla dotter krokodilen Junior på förskolan. Men vill de andra barnen ha henne där när de ser vad hon är..?

Vem kan älska Ella?
    Uteliggaren Elvira hittar babyn Ella i en korg med skylten "Vem kan älska Ella?" och tar hand om henne... tills det att hon en dag dör och 6-åriga Ella ger sig ut i staden för att hitta en ny familj...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?
  • TrailerTrash

Hahahaha tror vissa verkligen att barnen blir homos av att läsa såna böcker

Skrattande

• Lite Av Varje

Vilka löjliga kommentarer!
    Bara för att jag gör annorlunda än er och INTE läser böckerna så bara måste ni ha något emot det! :)

Konstigt att man inte får göra som man vill här utan bråk?

Gör som ni vill, jag säger inte emot alls, men jag gör som jag vill och det kan ni respektera!

• vampyria2
    Lite Av Varje skrev 2011-01-23 12:52:16 följande:
    Vilka löjliga kommentarer!
    Bara för att jag gör annorlunda än er och INTE läser böckerna så bara måste ni ha något emot det! :)

Konstigt att man inte får göra som man vill här utan bråk?

Gör som ni vill, jag säger inte emot alls, men jag gör som jag vill och det kan ni respektera!
    Du får göra vad du vill och läsa vilka böcker du vill MEN om du skriver att du tror att man kan peppa ett barn till att bli homosexuell så får du nog räkna med att folk reagerar Drömmer
  • Lite Av Varje
    vampyria2 skrev 2011-01-23 12:54:14 följande:
    Du får göra vad du vill och läsa vilka böcker du vill MEN om du skriver att du tror att man kan peppa ett barn till att bli homosexuell så får du nog räkna med att folk reagerar Drömmer
    Det skriver jag absolut inte att man garanterat gör så att ett barn blir homosexuellt!

men jag tänker inte läsa och påpeka och tycka att åååååh vad mysigt med homosexuella människor! Never.
    Gör ni det om ni vill men jag gör det inte! :)
  • vampyria2
    Lite Av Varje skrev 2011-01-23 12:55:39 följande:
    Det skriver jag absolut inte att man garanterat gör så att ett barn blir homosexuellt!

men jag tänker inte läsa och påpeka och tycka att åååååh vad mysigt med homosexuella människor! Never.
    Nej men du tror att det finns en risk att barnet blir homosexuell för att man läser en sån bok?
  • pluvdo

Om sonen när han är äldre vill att jag skall läsa någon av de böckerna gör jag givetvis det.

Fast rent allmänt så är jag ganska trött på genusdebatten.

• Lite Av Varje
    vampyria2 skrev 2011-01-23 13:00:06 följande:
    Nej men du tror att det finns en risk att barnet blir homosexuell för att man läser en sån bok?
    Men herregud människa! Läs böckerna för dina barn förfan men ajg kommer inte göra det ^^
  • Thursday
    Lite Av Varje skrev 2011-01-23 12:55:39 följande:

Det är väl ingen som tycker att det är ååååååh så mysigt med homosexuella... jag tycker inte att det är åååååh så mysigt med heterosexuella heller. Eller åååååh så mysigt med kvinnor, män, hundar, barn, whatever. Det jag vill att mina barn ska lära sig är allas lika värde, och vikten i att vara sig själv. Inte att det finns "såna" som vi helst inte har i vår fiiiina familj.
  • Cloudy
    vampyria2 skrev 2011-01-23 12:42:44 följande:
    Tror du på allvar att man kan peppa ett barn till att bli lesbiskt?
    Nej såklart att man inte kan peppa någon att få en sexuell medfödd läggning men man kan peppa barnet att tro att hon är det och gillar det. Barn påverkar av allt de hör, läser och upplever och man kan forma ett barn hur man vill egentligen krasst sagt. Att det finns tjejer som vill bli superhjältar och pojkar som vill bli prinsessor är inte en slump, att det finns pojkar som ser ner på tjejer och säger att de har tjejbaciller är ingen slump. Att en pojke inte kan tänkas vara vän med en tjej är ingen slump. Att barn anser att det är skillnad på pojkar och flickor är ingen slump. Vill man ha en pojke som hångar med andra pojkar trots att han inte är homosexuell så är det mycket möjligt att åstakomma genom att få honom att tro att det är så man ska vara. Vill man få barn att tro att olikheter är något märkvärdigt och udda så är även det lätt att ådstakomma.

Barn är skrämmande lättpåverkade helt enkelt.

Och ja, mina döttrar vet mycket väl att pojkar kan bli kära i pojkar och flickor kan bli kära i flickor och det är ingen big deal alls med det. De vet också att det finns barn som är tjocka, mörkhyade, ser annorlunda ut (missbildade) och som sitter i rullstol och detsamma gäller där, det är ingen bid deal alls för dem.
  • DenNamnbitne

Ja, ärligt talat. Vad är det för jävla skit som skrivs nu för tiden. Det känns som att tematiken är så extremt tvungen. Det är väl okej om någon enstaka bok handlar om en pojke med två pappor men de bästa böckerna finns helt klart någon annanstans. Astrid Lindgren, Elsa Beskow ja det finns väldigt mycket bra barnböcker. Och att vägra Beskow för att hon förespråkar aga- vad barnsligt. Så synd om barn som ska behöva höra sånt.

Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?