• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

Böcker från: www.sagoliktbokforlag.se/Sagolikts%20Genuspaket.html 

Prinsessan Kristalla
    Prinsessan Kristalla vill inte gifta sig med en prins utan finner kärleken i en flicka från folket, svärdsmiderskan Vilda.

Kalle som Lucia
    Kalle vill vara magisk och strålande och vacker och ha ljus i håret, som lucia...

Jösta och Johan
    Giraffparet Jösta och Johan vill ha ett litet barn, men det är svårt eftersom de är av samma sort, likadan och likadan. Så de ger sig ut på savannen för att leta efter ett barn...

Junior börjar förskolan
    I uppföljaren till Jösta och Johan börjar giraffparets lilla dotter krokodilen Junior på förskolan. Men vill de andra barnen ha henne där när de ser vad hon är..?

Vem kan älska Ella?
    Uteliggaren Elvira hittar babyn Ella i en korg med skylten "Vem kan älska Ella?" och tar hand om henne... tills det att hon en dag dör och 6-åriga Ella ger sig ut i staden för att hitta en ny familj...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?
  • rödtopp

Ja i allfall en gång ! Om dottern tycker om dom så läser jag gärna om dom !

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Toppen9

På bokus kan man få provläsa stycken ur böcker och jag har just läst jösta och johan + junior börjar förskolan. Så härlig rytm i texten! Kommer garanterat att köpas i 1 års present till min lille.

• Lavender Lace

Jag skulle lätt läsa dessa böcker för mina barn om jag hade några! Utom den sista kanske, den verkar sorglig och jag var själv väldigt känslig för sånt som liten, det går kanske i arv :P Tycker själva konceptet med dessa böcker är strålande!

• Catti41

Vi äger flera av de böckerna. Min uppgift som förälder är ju att se till att min son läser om allt som är möjligt och omöjligt, om alla sorters erfarenheter, om fantasi och verklighet och allting!

• Minxy

Alla utom den sista - jag skulle inte klara av att läsa den utan att börja störtböla.

Hahaha, jag lästa häromdagen en barnbok (riktad mot 2-3-åringar) som handlade om när en kanin skulle sova över hos en nalle. När det var godnatt och sov gott så ville inte kaninen längre sova över, han ville hem till sin mamma, så nallen gick för att hämta sin mamma...öppnade dörren till föräldrarnas sovrum och: "Men! De vuxna sover inte heller fast det är natt!"   Ja, undra var dom gjorde...

Minen på föräldrarna som blir påkomna mitt i akten är SÅ bra ritat! Älskar den barnboken

Varför skulle man INTE kunna läsa de där böckerna för barnen?

• Niveaa
    Niveaa skrev 2011-01-22 23:05:34 följande:
    Så länge jag läst dem först. så ja.
    En titel säger inget om en bok
  • Dimes

Om jag hade några så ja, absolut.

Assumption is the mother of all fuck-ups.
  • RosaNapp

Ja, någon av dom, inte alla. Boken om Johan och Gösta kan ju vara intressant, och om Kristalla.

Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?