• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

Böcker från: www.sagoliktbokforlag.se/Sagolikts%20Genuspaket.html 

Prinsessan Kristalla
    Prinsessan Kristalla vill inte gifta sig med en prins utan finner kärleken i en flicka från folket, svärdsmiderskan Vilda.

Kalle som Lucia
    Kalle vill vara magisk och strålande och vacker och ha ljus i håret, som lucia...

Jösta och Johan
    Giraffparet Jösta och Johan vill ha ett litet barn, men det är svårt eftersom de är av samma sort, likadan och likadan. Så de ger sig ut på savannen för att leta efter ett barn...

Junior börjar förskolan
    I uppföljaren till Jösta och Johan börjar giraffparets lilla dotter krokodilen Junior på förskolan. Men vill de andra barnen ha henne där när de ser vad hon är..?

Vem kan älska Ella?
    Uteliggaren Elvira hittar babyn Ella i en korg med skylten "Vem kan älska Ella?" och tar hand om henne... tills det att hon en dag dör och 6-åriga Ella ger sig ut i staden för att hitta en ny familj...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?
  • dannya
    Lady Sylvanas skrev 2011-01-24 12:05:04 följande:
    Hur lyckas man göra någon homosexuell? Är det bara homosexuell man kan få folk att bli, eller gäller det även annat? Så att de finner träd attraktiva?
    Nu var du rolig:)
  • Lady Sylvanas
    dannya skrev 2011-01-24 12:06:20 följande:
    Nu var du rolig:)
    Varför?

Om man nu kan lyckas få folk att bli homosexuella, då borde man kunna få folk att bli attraherade av träd också.

Hur får man någon till att bli homosexuell?
  • Lavish
    Lady Sylvanas skrev 2011-01-24 12:07:58 följande:
    Varför?

Om man nu kan lyckas få folk att bli homosexuella, då borde man kunna få folk att bli attraherade av träd också.

Det är en läggning som finns och den kallas för dendrofili så det är verkligen ingen konstig fråga. Finns många barnböcker som har med skog och träd och sånt.
  • Lady Sylvanas
    Lavish skrev 2011-01-24 12:17:27 följande:
    Det är en läggning som finns och den kallas för dendrofili så det är verkligen ingen konstig fråga. Finns många barnböcker som har med skog och träd och sånt.
    Om man läser mamma mu för sitt barn, kommer de bli attraherade av djur då? Speciellt kossor.
  • lovie

nej jag skulle troligtvis inte köpa de här böckerna till min dotter, såvida hon inte valde ut en av de på bibblan och är intresserad av att läsa just en av dessa då skulle vi läsa den.

och jag är för homosexualitet, om det visar sig senare att hon är lesbisk så har jag absolut inga problem med det. Skulle vara lika normalt om hon inte var det. 

Och den sista boken verkar absolut tragisk. Tror inte jag själv skulle klara av den.

• dannya
    Lady Sylvanas skrev 2011-01-24 12:07:58 följande:
    Varför?

Jag är ingen expert i ämnet, så det får du fråga någon annan, så sluta med dessa frågor till mig nu tack:)
  • YokohamaNr2
    Euphoria skrev 2011-01-24 06:38:04 följande:
    Jag skulle inte läsa den sista, tycker det känns skrämmande, och inbillar mig att barnet ska gå runt efter den och tro att mamma/pappa kommer att dö och då måste jag själv ut och leta efter någon annan som kan älska mig.

De andra skulle jag kunna läsa.  
    Japp här med, har väldigt svårt för allt för sorgliga berättelser och den lät lite för sorgsen. Min son är också lite känslig och gråter lätt till filmer och böcker.

Men alla andra skulle jag inte ha några problem med alls, de lät jättebra!
  • The Ultimate Grizzy

Jag skulle inte läsa den sista, då "sorg- och gråtböcker" får mig att gråta så mycket att jag ibland skrämmer barnen. De andra låter OK.

• ettplustack

Absolut skulle jag läsa dessa för mina barn! Jättebra böcker med bra innehåll och budskap som visar på att alla är olika. Väldigt bra illustrationer också!

• Vila

Ja, självklart! Alla! Vi läser mycket och väldigt varierat för barnen. Både fakta, sagor (gamla och nya), sagor från olika delar av världen m.m. De älskar böcker och jag blev väldigt nyfiken på dessa. Skulle också kunna tänka mig att ha böckerna på förskolan och läsa dem för barnen där.

Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?