• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?

Böcker från: www.sagoliktbokforlag.se/Sagolikts%20Genuspaket.html 

Prinsessan Kristalla
    Prinsessan Kristalla vill inte gifta sig med en prins utan finner kärleken i en flicka från folket, svärdsmiderskan Vilda.

Kalle som Lucia
    Kalle vill vara magisk och strålande och vacker och ha ljus i håret, som lucia...

Jösta och Johan
    Giraffparet Jösta och Johan vill ha ett litet barn, men det är svårt eftersom de är av samma sort, likadan och likadan. Så de ger sig ut på savannen för att leta efter ett barn...

Junior börjar förskolan
    I uppföljaren till Jösta och Johan börjar giraffparets lilla dotter krokodilen Junior på förskolan. Men vill de andra barnen ha henne där när de ser vad hon är..?

Vem kan älska Ella?
    Uteliggaren Elvira hittar babyn Ella i en korg med skylten "Vem kan älska Ella?" och tar hand om henne... tills det att hon en dag dör och 6-åriga Ella ger sig ut i staden för att hitta en ny familj...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?
  • Lady Sylvanas
    dannya skrev 2011-01-23 17:05:45 följande:
    Jag vet inte var du bor men jag upplever det ständigt, mina kompisar som är homosexuella upplever det, och det är ett faktum!

Vad är det för fråga? Vad tror du själv? 
    Tja, de verkar ju uppleva det från dig, konstigt att de accepterar det.

Jag tror du hellre ser ditt barn dött.
  • Lady Sylvanas
    dannya skrev 2011-01-23 17:08:42 följande:
    Klart:)

Varför skulle dom inte det? Det är en tramsig fråga enligt mig.

Får dina homosexuella kompisar krama varandra i soffan?
  • dannya
    mamma till tre busungar skrev 2011-01-23 17:06:41 följande:
    Fast tror du att du kan göra ditt barn homosexuellt genom att läsa ett par böcker?
    Vad är det med alla dessa frågor?

Kanske, jag vet inte. Men jag vill inte läsa böcker om giraffer som är homosexuella som ska skaffa barn, jag ser inget tillgivande i sådana böcker.
  • Lady Sylvanas
    dannya skrev 2011-01-23 17:12:14 följande:

Kanske, jag vet inte. Men jag vill inte läsa böcker om giraffer som är homosexuella som ska skaffa barn, jag ser inget tillgivande i sådana böcker.
    Du kanske är rädd att dina barn blir giraffer?
  • mamma till tre busungar
    dannya skrev 2011-01-23 17:12:14 följande:

Alla dessa frågor uppommer pga atten del här får intrycket av att du är rätt inskränkt  och trångsynt i din syn på sexuella läggningar och då är vi nyfikna på hur du resonerar och tänker
  • dannya
    Lady Sylvanas skrev 2011-01-23 17:10:59 följande:
    Tja, de verkar ju uppleva det från dig, konstigt att de accepterar det.

Jag tror du hellre ser ditt barn dött.
    Vad vet du om mig?

Att du bara kan skriva så, vi har inget mer att diskutera med varandra. 
  • BubbelBoom

Jaa det låter som väldigt bra böcker. Läste upp titlarna för sambon och han tyckte jag skulle köpa dom nu på direkten. Kanske vänta lite med tanke på att våran dotter är så liten än. Men kommer köpa dom längre fram:)

• Ekorrfamiljen

Ja, jag kan tänka mig alla och ska köpa dem när jag får råd. Den sista om Ella kanske jag ska vänta lite med dock eftersom döden, och att som barn bli övergiven, kan vara känsligt i den här åldern. (Sonen är drygt 4,5 år.) Homosexualitet är inget farligt för barn att höra om och jag har själv läst mycket positivt om de böckerna om Jösta och Johan. *länge leve mångfalden*

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • MiaMajsan

Ja, kan man läsa böcker om en mullvad som blivit bajsad på huvudet och ger sig ut på jakt efter skurken som gjorde det så kan man definitivt läsa dessa. Bra för barnen att tidigt lära sig att vi alla är olika och att det är ok.

• dannya
    mamma till tre busungar skrev 2011-01-23 17:14:50 följande:
    Alla dessa frågor uppommer pga atten del här får intrycket av att du är rätt inskränkt  och trångsynt i din syn på sexuella läggningar och då är vi nyfikna på hur du resonerar och tänker
    Jag är inte alls trångsynt men jag förstår inte vad dessa böcker ger min son?
    Läste dina föräldrar sådana böcker för dig? Jag tror iaf inte det, och du är öppen för det ändå? eller hur?

Jag hade låtit mina homosexuella vänner kramas i soffan, men inte klänga på varandra.

Svar på tråden Skulle du läsa dessa böcker för dina barn?