ajnas skrev 2011-01-16 17:18:06 följande:
Känner inte att jag kan uttala mig om det. Tror inte heller att det har prövats i domstol, om de är lagliga eller ej? Du får väl helt enkelt leta upp en videobutik som hyr ut filmerna/en kompis som har dem och anmäla till polisen för utredning och prövning.
Det jag tänker dock är att du säger att det inte är någon hemlighet för någon att hon spelat in filmerna som minderårig. Men frågan kvarstår om det framgår av filmen, och det säger du att det inte gör. Det finns fall från Högsta Domstolen där en man vetat att ett antal tjejer varit under 18, han hade till och med kollat deras IDkort vill jag minnas, och fotograferat dem avklädda osv. Men de var 16 år och färdigpuberterade och han friades just därför att det inte framgick av bilderna att de var under 18. Beklagligt och märkligt, kan jag tycka. Däremot tror jag att ändringar i lagen har syftat till att minska sånt här också, men jag har lite dålig koll på det.
Filmerna drogs in i USA om jag minns rätt, när det avslöjades att hon in te fyllt 18 år.., men det är inga problem att få tag i dom här, fast dom är väl så gamla nu, att dom kanske t.o.m börjar få ett slags samlarvärde..
Ärligt talat så verkar det idag spridas mer sex av personer under 18 år än någonsin det tidigare gjorts, åtminstone om man ska tro ungdomarna själva, så verkar dom skicka filmer å fota varandras sex mest hela tiden...
Sant eller inte har jag ingen aning om, då våra barn passaerat den åldern, å är myndiga, så kolla med dom är inte möjligt längre..
Men jag har sett/läst trådar på div forum, å no verkar det vara rätt vanligt att göra så.., kanske för att det numera görs så många halvt komersiella filmer, där medverkande är porraktörer å vanliga studenter under fester på college i USA.
Svenska ungdomar brukar ju vara snabba med att hänga på trender från USA..