Korsriddaren skrev 2011-08-02 13:07:34 följande:
Halva Europa har de facto INTE avkriminaliserat CB. Tre länder förutom Nederländerna. Det är INTE halva Europa.
Läs vad jag har skrivit till du förstår för jag orkar inte skriva samma sak igen.
Korsriddaren skrev 2011-08-02 13:09:22 följande:
Påhittad brottslighet? Det ÄR olagligt i Sverige. Den enda som hittar på saker i den här tråden är du och dina kompisar.
Påhittad brottslighet då cannabisbrukare inte skadar andra och brottet finns bara på papper.
Doktorn skrev 2011-08-02 13:11:54 följande:
Du har helt rätt i att man inte kan stoppa tillverkningen av cannabis. Det påverkar inte min inställning till att jag är emot nylansering av fler droger i samhället.
Jag har inte sett några väl genomförda studier som visar att användningen av alkohol minskar vid en legalisering av cannabis. Däremot har jag sett studier som visar att där en stor använding av cannabis förkommer finns också en stor förbrukning av alkohol. Visserligen rätt klan studier de också, men de visar inte på något vis att din tes stämmer.
Det är självklart att alkoholkonsumtionen kommer minska om man slutar förfölja cannabisbrukare, känner många som dricker endast för att man inte får en batong i huvudet för det och slipper pissa i en mugg.
Vid valda tillfällen då som på pub.
Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 13:12:41 följande:
Fel, Uruguay har legaliserat i vår!
Tack, :D