• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)
  • kissepissenkatt
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:50:02 följande:
    Halva Europa säger du... vilka länder är det förutom Nederländerna? Halva USA har inte avkriminaliserat användandet av CB, däremot har vissa stater (bla Californien) godkänt CB för medicinskt bruk, efter ordination.

Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:51:06 följande:
    Tjeckien, Belgien och Portugal.

Bland andra som har infört lagändringar ja, sen har vi andra länder som ex tyskland spanien sweiz danmark där små mängder ses som bagatel man inte gör nått åt.
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:51:08 följande:
    Jag ser gladeligen att mina skattepengar går till att stoppa brottslighet!

Du menar du ser gladeligen till att betala för att skapa brottslighet? jag kan inte hålla med.
    Men hälsa du glatt på nästa bandidos eller blackcobra medlem, det är tack vare såna som du som dom lever gott och njuter av skattefria inkomster.
  • carnitas01
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:51:08 följande:
    Jag ser gladeligen att mina skattepengar går till att stoppa brottslighet!
    Påhittad brottslighet är vad dina skattepengar går till.
    Du lägger idag ca 20miljarder på detta, utan någon som helst påverkan på tillgången.
  • Doktorn
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:45:38 följande:
    Vad har morfin för nackdelar som gör att det inte kan släppas fritt i samhället?
    Extremt beroendeframkallande till skillnad från cannabis, precis som flera påtalat i debatten.
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Krokig Krokofant
    Korsriddaren skrev 2011-08-02 12:52:54 följande:
    Men vad fan skriver du då Luthersk moral för? Det är ju ickeargument du sitter och skriver. Som om det skulle vara någon sorts religiös sammansvärjning som ligger bakom att narkotika är förbjudet. Detta är ju bara skitprat.
    Vad rättfärdigar då förbudet mot cannabis om inte luthersk moral?
    One by one, one by one.
  • Korsriddaren
    Slats skrev 2011-08-02 12:51:49 följande:
    du kan väl skapa dina egna åsikter och argument istället för att haka på Dr Kungen? (som förövrigt kommer med väldigt bra argument!)
    Det är väl upp till mig att avgöra inte sant?
  • carnitas01
    Doktorn skrev 2011-08-02 12:54:33 följande:
    1) Samhällets lagstiftning för skydd av individen.
    Om man har en lagstiftning som säger "det är straffbart att köra bil utan säkerhetsbälte" och logiken säger dig att du inte riskerar andras hälsa genom att skita i lagen så kan man, även om man inte håller med om lagen, dra olika slutsatser. "Det är mitt liv och min hälsa, jag skiter i lagen" eller "jag gör väl som de säger tills jag fått lagen ändrad".  I det första fallet har man gjort ett frivilligt val att bryta mot gällande lag och får acceptera sitt straff när man blir upptäckt och fälld.  Att i efterhand bitcha om att "lagen är fel" är ju bara barnsligt - man visste precis vilka regler som gällde innan man struntade i bilbältet.
    Påvilket sätt skyddar man en individ när man skapar lagar som är mer skadliga än cannabisen i sig självt?
    Är inte det ett hyckleri?
  • Korsriddaren
    Krokig Krokofant skrev 2011-08-02 12:52:36 följande:
    Glömde Tyskland :)
    Det är olagligt att både använda, inneha och sälja cannabis i Tyskland. Det är en myt att det skulle vara lagligt. Gör om gör rätt!
  • carnitas01
    Doktorn skrev 2011-08-02 12:55:47 följande:
    Extremt beroendeframkallande till skillnad från cannabis, precis som flera påtalat i debatten.
    Och all skit som blandas i de illigala heroinet och osäker styrka är inte det farligt?
  • Korsriddaren
    carnitas01 skrev 2011-08-02 12:54:18 följande:
    Läs upp dig för faan eller sluta skriv om saker du inte vet om du har ju liksom NOLL KOLL:
    Kalifonien avkriminaliserade vid årsskiftet, finns par stater till som har och ska avkriminalisera CB.
    Så först är tre länder i Europa halva Europa, och sen blir en stat i USA halva USA. Du är är inte längre rolig, du är tragisk.
Svar på tråden Är det okej att testa att röka cannabis? (hasch, marijuana)