• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • LisaDaniel

Min lilla Dexter blir 3 veckor idag :)
    Han har ögonkontakt ganska ofta och kan ligga och titta än djupt i ögonen i flera minuter ibland. Han har också börjat göra en massa små ljud, det låter nästan som att han försöker härma hunden :P 
    Han ler ganska mycket också men det är inte så ofta svarsleenden än så länge men han är ju inte så gammal än ^^

Jag har en fråga till er andra mammor som ammar... Jag har fått som hårda knölar i brösten den senaste veckan, vad är det? dom gör inte ont eller så förutom när mjölken rinner till när han äter. Ska det vara så?

Slänger in en liten bild på min älskling också :)
  • brommamaria

Jag har en knöl kvar efter bröstinflammationen som gör ont på slutet vid amningen, vet inte heller vad det beror på. Vet bara att om den inte blir mindre snart så ska jag boka ny tid på Amningsmottagningen.

• Onkel Anneli

Dahlia är 6½ vecka och har lett ett pargånger- men det följs alltid av kräk :( så det känns inte som det är ett äkta leende även om heöa ansiktet e involverat.

Hon tittar mig i ögonen men ingen lång ögopnkontakt och inte speciellt ofta så nu oroar jag mig för det istället haha,

Hopn har jätte ont i mage och nu kör vi igång med semper magdroppar igen och minifom och maghmassage- tyckte hon blev lite bättre av det.

Tror det i grunden handlar om hennes grepp vid ammning
  • Onkel Anneli

O jag får dricka och äta mjökprodukter igen! GOTT!!

• tjötas
    Onkel Anneli skrev 2011-02-02 15:47:43 följande:
    O jag får dricka och äta mjökprodukter igen! GOTT!!
    Gött!

Tror inte vi ska oroa oss för våra 6-veckors, de kommer nog igång med leenden och mer ögonkontakt snart. Alla barn är ju olika!
  • tjötas

Imorgon ska jag in och hälsa på jobbet en sväng, ska bli kul att visa upp underverket! Men ännu bättre är att jag först ska få sova hela natten... Är sååå trött efter några nätter med för lite sömn så inatt tar mannen matningen så att jag får sussa. Hoppas på 7 timmar utan att behöva upp, krävs inte mycket för att man ska känna sig fantaaastiskt utvilad nuförtiden

• Onkel Anneli

Jadu betania igår fick jag massa ögonkontakt och en hel del ljud med haha, vet inte varför jag e så nojig denna gången!

Nu är Dop bokat till den 26 Mars, inbjudningskorten är beställda- känns gott.

Ska ni döpa?

enda anledningen till varför Dahlia döps är att vi har en dopklänning som går i släkten och är sydd av min farmors bröllopsklänning.

På GAbriels dop hade vi en sjuhelvetes fest efteråt men denna gången blir det bara familjen i församlingshemmet och det är så skööönt- orkar inte med en stor bjudning just nu :)

• Onkel Anneli
    brommamaria skrev 2011-02-02 09:56:34 följande:
    Jag har en knöl kvar efter bröstinflammationen som gör ont på slutet vid amningen, vet inte heller vad det beror på. Vet bara att om den inte blir mindre snart så ska jag boka ny tid på Amningsmottagningen.
    Aj det låter inte alls roligt du! hoppas det blir bra
  • Onkel Anneli

Och sist men inte minst så har jag fått mens igen! Helammar och får den 6 veckor efter förlossning, tack för den televerket.

Tänkte oxå försöka ha lite vuxentid med min sambo när mensen är slut, är liiiiite nervös för det. Sist hade de sytt lite konstigt så jag hade jätte ont 6 månader efter förlossning varje gång vi hade sex men sen släppte det- tydligen rätt vanligt och åtgärdas med en lätt operation om det förtfarande gör ont efter 6 månader...

Hur ser ni på sex nu efter? Är ni sugna alls? Nervösa? eller har ni redan gjort slag i saken?

• brommamaria

Är du helt säker på att det var mens? Jag började blöda 4 v efter förlossningen, BM sa att det inte var ovanligt o att det inte var mens, helammar också.

Svar på tråden Fortsättning följer