• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • vackert udda

Grattis till nya bäbisar Skrattande

Vår lilla älskling växer så det knakar! Var på BVC idag och hon hade gått upp 430 gram och 1 cm, ojoj vad fort det går!

• Onkel Anneli

Grattis till alla nya bebisar!

• Fidi
    Grattis till alla bebisarna! =)

Oj vad tiden går fort! Emilia blev en månad den 18:e. Vart tog den månaden vägen? Nu måste jag sluta amma henne helt och börja med mina mediciner. Jag är reumatiker och det är ohållbart nu. 

Hur sjutton gör man när man slutar amma? Tuttarna kommer ju sprängas känns det som! 
  • bonniebee
    Fidi skrev 2011-01-20 09:31:46 följande:
    Grattis till alla bebisarna! =)

Oj vad tiden går fort! Emilia blev en månad den 18:e. Vart tog den månaden vägen? Nu måste jag sluta amma henne helt och börja med mina mediciner. Jag är reumatiker och det är ohållbart nu. 

Hur sjutton gör man när man slutar amma? Tuttarna kommer ju sprängas känns det som! 
    Ett tips är att börja dricka salvia te. Det gör att brösten sinar och är dessutom effektivt mot inflammationer. Det ska drickas 4-6 koppar om dagen. Drack detta när jag slutade amma första tösen och det fungerade utmärkt :)
  • Jossofräs

Nämeh! En till Dexter, vad kul! :D

Här går det inte så bra tråkigt nog, har åkt på förlossningsdepp men har som tur är en samtalskontakt och jobbar på att komma tillbaka igen. Hade en förlossningsdepp när jag fick min dotter också men det yttrade sig på ett helt annat sätt, då var det mera hon och jag mot världen. Nu är det mer som att det känns som att allt som blir krångligt i vardagen är Dexters fel, och dessutom tycker han inte om mig heller. Det är inte alla gånger jag är så säker på att jag tycker om honom heller, han känns inte som mitt barn. Känns som det är sambons barn som jag har födit bara, inget mer.

Ingen höjdare men ett tillstånd man åtminstone kan bli frisk ifrån som tur är!

• tjötas
    JossBergendahl skrev 2011-01-21 11:20:19 följande:

Här går det inte så bra tråkigt nog, har åkt på förlossningsdepp men har som tur är en samtalskontakt och jobbar på att komma tillbaka igen. Hade en förlossningsdepp när jag fick min dotter också men det yttrade sig på ett helt annat sätt, då var det mera hon och jag mot världen. Nu är det mer som att det känns som att allt som blir krångligt i vardagen är Dexters fel, och dessutom tycker han inte om mig heller. Det är inte alla gånger jag är så säker på att jag tycker om honom heller, han känns inte som mitt barn. Känns som det är sambons barn som jag har födit bara, inget mer.

Precis så hade jag det efter min första tjej, det var jättejobbigt och tog sååå mycket energi under lång tid. Bra att du har en bra kontakt, det kommer bli bra, det vet du också!!
  • tjötas

Idag blir Eloise 1 månad, det ska firas . Hon har nu gått upp 400 gram från födslovikten och växt 5 cm (var på BVC precis). Med andra ord, 3340 gram och 53 cm nu.

Ha en härlig helg!

• rosendal
    JossBergendahl skrev 2011-01-21 11:20:19 följande:

Vad tråkigt hoppas det snart blir bättre!
    tjötas skrev 2011-01-21 13:02:54 följande:
    Idag blir Eloise 1 månad, det ska firas . Hon har nu gått upp 400 gram från födslovikten och växt 5 cm (var på BVC precis). Med andra ord, 3340 gram och 53 cm nu.

Ha en härlig helg!
     Vår "lillebror" (han har fortfarande inget namn) blir också en månad idag, om exakt en timme faktiskt =). Fast han är lite större 5500 g och 58 cm lång (men han var ju mycket större redan när han föddes). Han är en riktig tjockis och idag skulle jag sätta på han en ny dress jag köpt den var i storlek 62 men den var för liten... 
    Men han är en otroligt smidig bebis sover superbra på nätterna (peppar peppar) och är väldigt nöjd jämt, vilket är väldigt skönt med en väldigt trotsig tvååring.  
  • tjötas
    rosendal skrev 2011-01-21 13:24:42 följande:
     Vår "lillebror" (han har fortfarande inget namn) blir också en månad idag, om exakt en timme faktiskt =). Fast han är lite större 5500 g och 58 cm lång (men han var ju mycket större redan när han föddes). Han är en riktig tjockis och idag skulle jag sätta på han en ny dress jag köpt den var i storlek 62 men den var för liten... 
    Men han är en otroligt smidig bebis sover superbra på nätterna (peppar peppar) och är väldigt nöjd jämt, vilket är väldigt skönt med en väldigt trotsig tvååring.  
    Haha, lite skillnad! Jag längtar efter att börja använda strlk 56, har så fina kläder som väntar . Men det blir nog en storing av den här med, min 4,5-åring har storlek 122 (128 i vissa fall), som 6-7-åringar.
  • rosendal
    tjötas skrev 2011-01-21 13:44:36 följande:
    Haha, lite skillnad! Jag längtar efter att börja använda strlk 56, har så fina kläder som väntar . Men det blir nog en storing av den här med, min 4,5-åring har storlek 122 (128 i vissa fall), som 6-7-åringar.
    Haha ja verkligen. 50 har han aldrig kunnat ha överhuvudtaget och det mesta av kläderna i 56 har jag fått lägga undan utan att han har hunnit använda dom alls. Min plan verkar spricka att han ska kunna ärva dotterns kläder (hon har inte så tjejiga kläder) , hon är född i oktober så jag tänkte att dom följer ju varandra säsongsmässigt men han lär ha vuxit ikapp henne innan han fyller ett
Svar på tråden Fortsättning följer