• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • Mysmamma70

Caroline - stort grattis!

De allra flesta nyfödda är vakna mest på natten, det brukar rätta till sig efter tre-fyra veckor så håll ut

• Jossofräs

Min Dexter börjar få mer och mer vakentid, det är mysigt! Nu kan han vara vaken kanske 1-1½ timme i streck innan han somnar! Wohooo

Ska bli så kul sen när han börjar utvecklas mer och man märker vad han är för en liten person.

Grattis till bebisarna och välkomna till tråden tjejer :)

• Fidi

Min lilla Emilia är också mer vaken nu =) Hon är med på ett annat sätt med blick och allt =)

Nästa vecka blir hon 1 månad. Tiden går sjukt snabbt! 

• Ellasario

Lägger upp en förlossningsberättelse för de som vill läsa.. :)

• Onkel Anneli

Dahlia är oxå mer vaken o börjar ge ifrån sig söta små ljud som inte är mat, böja sova så gulligt

• LiamsMami

Hallå tjejer!

Äntligen så kan man titulera sig som mamma=)

Den 11/1 klockan 12.52 tittade min lillkille ut...

53 cm & 3600 gr!=)

• tjötas

Grattis nya bebisar!

Idag blir det en sväng till stan för första gången. Och LATTE såklart .

• brommamaria

Grattis till nya bebisarna!

Usch och fy, jag har det jobbigt med amningen :(
    Sår på bröstvårtan, äter nu pennicillin
    Början på mjölkstockning tror jag, har lite feber, rodnader på bröstet och knölar som inte släpper :(
    Dessutom vill lillkillen äta typ hela dagen och ligga hos mig hela natten, förra veckan gick hur bra som helst på natten, då sov han i en snuggle nest mellan oss, men nu vill han bara ligga hos mig, och jag kan inte sova ordentligt när jag inte kan vända mig...
    TIPS någon??
    Jag känner mig så trött och ledsen, jobbigt att ha ont också... 

• Onkel Anneli

Dahlia sover hos mig oxå.. ganska jobbigt eftersom honn vill ha hudkontakt så man får ligga still hela natten och jag vaknar av minsta lilla grej hon gör- inte för hon stör men ja, mamma koll liksom :)

Så även om man sover så sover man dååååligt. Hon kan när hon somnat riktigt riktigt djupt ligga mellan oss i ett egenkomponerat litet nest men det är kanske var tredje natt man lyckas pricka in det haha och då funkar det ju bara till nästa amning

Svar på tråden Fortsättning följer