• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • LisaDaniel
    JossBergendahl skrev 2011-01-22 09:06:21 följande:
    Dom flesta i vår ålder tycker att det är jätte häftigt, sambons mamma var väl inte överförtjust direkt och min morfar sa "jahaja, ja ni ungdommar har ju en annan smak än vi äldre"
    Jag tycker också att Dexter är ett fint namn (faktiskt det finaste i världen ^^) och vi har mest fått positiv respons på hans namn men det är en person som gång på gång har talat om att han tycker att vi ska tänka igenom vårat namnval innan vi skickar in papprena för det är ju faktiskt permanent.... suck. Det gick så långt så tillslut så ringde min mamma upp honom och talade om att man inte gör så, och att om han nu int gillar namnet så får han vara tyst helt enkelt. Han vägrade helt enkelt att sluta påpeka vårat namnval fast jag sa åt honom att det redan är bestämt att han ska heta Dexter och att vi blir väldigt ledsna över hans respektlösa sätt att lägga sig i.

Det var lite därför jag undrade vad du hade fått för bemötande.

Föresten så blev min lilla plutt två veckor igår, tänk att tiden går så fort!
    Nu väger han 3375g och är 51,5 cm lång. Han har vuxit 2,5cm på två veckor, det är inte illa det :)
  • Miian

Va och vägde våran fröken idag, hon hade gått upp 700 g sen födseln för två och en halv vecka sen och vuxit fem cm. Haha hon gillar mat hon verkar må prima iallafall och bm tyckte det va jätte bra. Hon va ju inte så stor när hon föddes heller.

• LokesMammi
    Miian skrev 2011-01-26 16:11:40 följande:
    Va och vägde våran fröken idag, hon hade gått upp 700 g sen födseln för två och en halv vecka sen och vuxit fem cm. Haha hon gillar mat hon verkar må prima iallafall och bm tyckte det va jätte bra. Hon va ju inte så stor när hon föddes heller.
    Sköterskan mätte inte Loke när vi var där sist. Hoppas hon gör det när vi ska dit imorgon. Kan vara kul o se hur mkt han växt. =)
    Loke 11/1-2011
  • Onkel Anneli

*Här är det mjölkfritt i 1 v som gäller för att utesluta att mjölkproteinen ger Dahlia gaser i magen.

Vi har det ganska kämpigt med ont i magen, kräk occh enormt närhets behov, vill amma 1 gång i timmen i 30 min gången..

Usch jag tycker det e skit jobbigt..

• tjötas
    Onkel Anneli skrev 2011-01-27 22:07:02 följande:
    *Här är det mjölkfritt i 1 v som gäller för att utesluta att mjölkproteinen ger Dahlia gaser i magen.

Vi har det ganska kämpigt med ont i magen, kräk occh enormt närhets behov, vill amma 1 gång i timmen i 30 min gången..

Blir hon mätt då? Eller är det bara för närhet? Tar hon napp? Det tar några timmar för brösten att "fylla på" efter amning så ammar man varje timme finns det inte så mycket att äta (men produktionen sätts igång mer förstås). Testat med att lägga till ersättning för att se om hon inte blir tillräckligt mätt? Förstår att det är jobbigt, försök göra det mysigt! Med min första dotter satt jag också konstant och länge och ammade i början och jag laddade dvd:n med en film eller dvd-box och så satte jag igång varje gång jag satte mig i soffan för att amma. Då var det riktigt trevligt att sitta där. Manmåste bara se till att ha fixat vattenflaska och annat innan så att man har allt inom räckhåll

Vi är lite förkylda, eller nåt, här hemma. Jag har ont i halsen och lätt feber. Misstänker att lillan har lite feber också, ska kolla sen. Storan är dock pigg och på lekhumör, förstås... Blir nog en del tv-tittande idag och så får jag väl proppa i mig mediciner så att jag orkar leka jag med...
  • Miian

Tänkte höra hur ni andra gör med napp. Har ni napp på era små? Och isåfall har det påverkat amningen nått? Min tjej är inte nått snuttig på dagarna utan äter med tre timmar i mellan hela dagen och därimellan sover hon. Men på kvällen vid typ tio blir hon jätte snuttig och gnällig trots en massa mat. Funderar nu på om hon borde få napp på kvällen bara, då jag anser dagen vore helt onödig. Men jag vill inte sabba amningen då den funkar så himla bra.

• Mysmamma70

Miian - Cornelia har haft napp från fjärde dagen (då jag var säker på att hon ammade ordentligt) och det funkar jättebra

• tjötas
    Miian skrev 2011-01-28 08:57:11 följande:
    Tänkte höra hur ni andra gör med napp. Har ni napp på era små? Och isåfall har det påverkat amningen nått? Min tjej är inte nått snuttig på dagarna utan äter med tre timmar i mellan hela dagen och därimellan sover hon. Men på kvällen vid typ tio blir hon jätte snuttig och gnällig trots en massa mat. Funderar nu på om hon borde få napp på kvällen bara, då jag anser dagen vore helt onödig. Men jag vill inte sabba amningen då den funkar så himla bra.
    Vi körde in nappen första dygnet och det går jättebra. Hon ammar, tar napp och äter från flaska utan problem. Sen är de mer snuttiga på kvällen och vill äta ofta inför natten så det är inte säkert att napp hjälper då men det är skönt med napp (tills man ska vänja av dem efter några år ).
  • ava adore
    Onkel Anneli skrev 2011-01-27 22:07:02 följande:

Låter rätt likt oss! Nu är ju vår skrutt bara 5 dagar, men han har ett enormt närhetsbehov och vill helst ligga vid bröstet konstant.. Som tur är sover han riktigt bra på nätterna! Men jättesvår att trösta utan bröstet.. Stackars liten!
Svar på tråden Fortsättning följer