• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • LokesMammi
    JossBergendahl: 28/12, vecka 37+4, son Dexter 3185g 49cm
    Betania: 21/12, vecka 36+6, dotter Eloise 2965 g 48 cm (andra barnet)
    Fidi:  18/12 Vecka 41+1  dotter Emilia 3500gr 50 cm
    Onkel Anneli 18/12 vecka 39+1 dotter Dahlia 3842 50cm
    Tola: 25/12, BF-1, dotter Ellie 3865 gr 49 cm
    Cissi7006: 20/12, vecka 39+1, dotter Cornelia 3885 g 51 cm
    Bonniebee: 28/12 Vecka 40+4, dotter Saga, 2720 g 49 cm lång :D
    Gyöngyöm81: 31/12, v40+6, dotter Camilla 3360g och 50cm =) 
    lillamy0: 25/12, v38+3, son Dante 3245g och 50cm
    vackert udda: 30/12, v 40+5, dotter Majken, 3165 g och 49 cm
    brommamaria: 30/12 v 40+4, son, 3465g och 51 cm
    mlhh: 21/12 v 40+3, son 4465g (!) och 53 cm.
    Suzzy 11/1 v 39+1, son Loke 3700g och 49cm
    Loke 11/1-2011
  • Mysmamma70

Vi har Cornelia i en vanlig säng intill vår, så vi har en "trippelsäng". När hon vaknar på natten kryper jag över till henne och ammar och när hon gnyr efter närhet kan jag ligga kvar i min säng och ändå smeka hennes kind eller hålla handen.

Det funkar toppen för oss!

• brommamaria
    Mysmamma70 skrev 2011-01-17 17:12:28 följande:
    Vi har Cornelia i en vanlig säng intill vår, så vi har en "trippelsäng". När hon vaknar på natten kryper jag över till henne och ammar och när hon gnyr efter närhet kan jag ligga kvar i min säng och ändå smeka hennes kind eller hålla handen.

Det funkar toppen för oss!
    Vad smart, vi har tyvärr inte plats för en säng till, men jag ska försöka amma honom lite i snugglenesten och klappa på honom lite så kanske det funkar bättre, funderar även på att värma upp snuggelnesten med en riskudde innan..

• LisaDaniel

Den 11/1 fick jag äntligen bli mamma till min lilla Dexter <3

• Mysmamma70
    LisaDaniel skrev 2011-01-18 10:05:05 följande:
    Den 11/1 fick jag äntligen bli mamma till min lilla Dexter <3
    Grattis, så fin han är!!!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • tjötas

Grattis till nya bebisar! Och två Dextrar i tråden, nu kommer jag bli förvirrad .

Har ni det bra allihop? Idag blir Eloise 4 veckor och jag tycker att vi landat rätt bra i tvåbarns-livet så här långt. Orken och tålamodet räcker inte alltid till så himla bra men det blir bättre och bättre... Just nu är mitt största irritationsmoment det här mittemellan-vädret som vi har: slaskigt, isigt och eländigt. Nästintill omöjligt att promenera och varje gång man ska ut ska en miljon kläder på. Det är härligt med vinter och snö men slask och isgator är jag inte så förtjust i!

Idag har vi iaf kunnat ta oss ut en sväng och har varit hos gammelfarmor och visat upp lillan och fikat på åtta sorters kakor . Nu leker storan och pappan på hennes rum medan lillan knorrar i sin babysitter. Min man jobbar kväll två kvällar i veckan så då är han hemma 1-2 dagar på dagen varje vecka vilket är jättemysigt nu när jag är mammaledig! Blir mycket familjetid och han kan underhålla storan när jag måste amma lillan osv.

Nu kallar lillbossen på mig, dags för mat igen...

• LisaDaniel
    Mysmamma70 skrev 2011-01-18 12:43:40 följande:
    Grattis, så fin han är!!!
    Tack så mycket :)
  • Onkel Anneli
    tjötas skrev 2011-01-18 14:58:13 följande:
    Grattis till nya bebisar! Och två Dextrar i tråden, nu kommer jag bli förvirrad .

Har ni det bra allihop? Idag blir Eloise 4 veckor och jag tycker att vi landat rätt bra i tvåbarns-livet så här långt. Orken och tålamodet räcker inte alltid till så himla bra men det blir bättre och bättre... Just nu är mitt största irritationsmoment det här mittemellan-vädret som vi har: slaskigt, isigt och eländigt. Nästintill omöjligt att promenera och varje gång man ska ut ska en miljon kläder på. Det är härligt med vinter och snö men slask och isgator är jag inte så förtjust i!

Idag har vi iaf kunnat ta oss ut en sväng och har varit hos gammelfarmor och visat upp lillan och fikat på åtta sorters kakor . Nu leker storan och pappan på hennes rum medan lillan knorrar i sin babysitter. Min man jobbar kväll två kvällar i veckan så då är han hemma 1-2 dagar på dagen varje vecka vilket är jättemysigt nu när jag är mammaledig! Blir mycket familjetid och han kan underhålla storan när jag måste amma lillan osv.

Nu kallar lillbossen på mig, dags för mat igen...
    Här är det ungeäfr likadant :)

Har börjat med minifom till Dahlia så nu ahr hon det och sempers magdroppar hoppas hon blir bättre- stackarn har så ont i sin lilla mage.. men på nätterna har jagh tyvärr inte så bra tålamod och kan bli fly tosig på allt gnäll :(( usch man skäms över sig själv ibland alltså.

2½ åringen får min frustration över Dahlia och Dahlia får ta frustration över Gabriels trots. urk

Idag ska vi till BVC och sedan en kompis- gott och komma hemifrån!
  • Miian

Jag hoppar in här med nu när vår lilla Cornelia har kommit. Hon valde att titta ut på BF 9/1 en mycket punktlig bäbis. Hon vägde 3050 och är 48 cm lång. Än så länge är vi jätte bortskämda på nätterna här. Hon vaknar var tredje timme och vill ha mat sen somnar hon om. Vi har levt som i en bubbla här hemma nu sen vi kom hem från bb för en vecka sen, men tänkte att jag nu skulle försöka komma in i vardagen igen fast jag blir nog kvar med ena benet i bubblan, känner mig fortfarande lite chockad och är helt upp i det blå. Kan sitta och titta på henne i timmar. Grattis till alla som också äntligen fått sina älsklingar.

• Mysmamma70

Grattis Miian - vackert namn precis som vår lilla

Svar på tråden Fortsättning följer