Fortsättning följer
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Hihi, ja Onkel Anneli, hon är verkligen inte stor. Till skillnad från hennes storasyster som vägde 4170g, hahaha :D
Åh vilka fina bebisar...nästan så man vill ha fler nu på direkten :P
Här har ni Dexter
Dexter är väl enda grabben här i gänget? Omringad av brudar :P
Fidi: Jag vet jag hade jätte dåigt samvete när jag fick min dotter. Ingen hade talat om för mig att man inte var "tvungen" att få det där fantastiska ögonblicket första gången man ser sitt barn. Det enda jag visste var att det skulle vara en sån WOW känsla och man älskar dom från första stund så jag trodde ju det var nåt fel när jag inte kände så. Det kunde liksom varit vems unge som helst och det hade varit detsamma för min del. Sakta men säkert så växte det fram för min del och jag känner mig inte som en sämre förälder för det, och jag älskar ju inte min dotter mindre än någon annan älskar sina barn för det heller.
Den här gången var jag lite mer förberedd och inställd på att jag först kommer få träffa honom, sen lära känna honom och sen älska honom så nu känns det lättare.
Det är sån tabu att prata om att man inte kände allt på en gång. Många rynkarpå näsan och höjer på ögonbrynen men jag har bestämt mig för att vara ärlig med att det är sån jag är. Så inte fler sitter där som jag gjorde första gången, och tror att det är nåt fel på en för det är det inte!
Uppdaterar med min prins som ännu inte fått något namn. Har klippt och klistrat mellan Joss och vackert uddas inlägg då det verkar som att dom inte riktigt stämmer, rätta mig gärna om det blev fel... är lite snurrig efter att nyss kommit hem..
JossBergendahl: 28/12, vecka 37+4, son Dexter 3185g 49cm
Betania: 21/12, vecka 36+6, dotter 2965 g 48 cm
Fidi: 18/12 Vecka 41+1 dotter 3500gr 50 cm
Onkel Anneli 18/12 vecka 39+1 dotter Dahlia 3842 50cm
Tola: 25/12, BF-1, dotter Ellie 3865 gr 49 cm
Cissi7006: 20/12, vecka 39+1, dotter Cornelia 3885 g 51 cm
Bonniebee: 28/12 Vecka 40+4, dotter Saga, 2720 g 49 cm lång :D
Gyöngyöm81: 31/12, v40+6, dotter Camilla 3360g och 50cm =)
lillamy0: 25/12, v38+3, son Dante 3245g och 50cm
vackert udda: 30/12, v 40+5, dotter Majken, 3165 g och 49 cm
brommamaria: 30/12 v 40+4, son, 3465g och 51 cm
Åh vad skönt att läsa att att man inte är ensam, har bara läst sidan 5 här, kom hem från BB idag. På kortet där min pojke läggs upp på bröstet när han nyss var född ser jag helt apatisk ut... Fick inte alls dom där tårarna av lycka som jag har hört att man ska känna... Nu sprutar tårarna för att han är så fin och för typ ingenting... men det ska väl lugna sig om någon dag hoppas jag..
Jag blev helt salig både vid denna och förra förlossningen och har knytit an till barnet redan i magen, men min man har svårare att knyta an till Dahlia det märker jag men det är ju bara att ta det lungt och låta det komma :)
Jag hade babyblues i flera dager efter jag kommit hem ifrån förlossningen. Tyckte allt va hooplöst och kände mig nästan sjuk. Men nu börjar jag få energi igen- va lite rädd att jag skulle få en förlossningsdepp, men Dahlia har varit ljusglimten i tillvaron, snällare bebis får man leta efter ( peppar peppar)