• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • Onkel Anneli

Lillbusan åt vid 01.00 och sov till 10.00 idag!!! Man blir rädd när man vaknar utvilad.. lever ungen?! Men det gjorde hon :)

Sonen va snäll och satt löekte med sin tågbana på sitt rum- bra start på det nya året ! :)

• Tola
    Onkel Anneli skrev 2011-01-01 11:15:52 följande:
    Lillbusan åt vid 01.00 och sov till 10.00 idag!!! Man blir rädd när man vaknar utvilad.. lever ungen?! Men det gjorde hon :)

Sonen va snäll och satt löekte med sin tågbana på sitt rum- bra start på det nya året ! :)
    Va härligt:) 
  • Jossofräs
    Onkel Anneli skrev 2011-01-01 11:15:52 följande:

Fan vad fubbigt!!

Visserligen är Dexter rätt snäll ha med. Han vaknar och äter det gör han ju, men där imellan är det inte mycket vakentid :P Han vaknar, äter, spyr och bajsar och kissar och sen somnar han om igen.

Ammar ni allihopa? Jag ammade honom första dagen bara men la ner det rätt omgående, gjorde likadant med dottern. Det går bra allra första gången dom snuttar, men när det är dags för omgång två så börjar det blöda direkt och jag får så ont så det hämmar mjölken så den inte rinner till ordentligt så kommer det bara typ 3 droppar åt gången fast tuttarna är gigantiska och stenhårda. Fick nån medicin som skulle göra så att mjölkproduktionen skulle stanna av men det gjorde den ju inte -.-

Har typ inget avslag kvar heller längre, pyttelite bara. Tycker det gick så fort den här gången! Sist fick jag gå med skiten i typ två veckor, nu har det inte ens gått en vecka och det är nästan borta, jätte skönt!

Ska ringa sjukvårdsrådgivningen ikväll också tråkigt nog. Mitt snitt ser inte bra ut. Det är ju ändå ett tag sen jag snittades nu, och på högra sidan på ett ställe så ser det fortfarande lite uppfläkt och svällt ut och det vätskar och blöder lite där fortfarande. Måste ringa och fråga om det är ok så jag inte får nån läbbig infektion eller nåt.
  • Onkel Anneli

urk hoppas det blir bra jossan!

Jag ammar från ett bröst och pumpar på det andra. Försökte amma min son men han fattade aldrig galoppen så denna gången lät jag Dahlia suga satan på brösten för det skulle funka! det slutade med tjocka sårskorpor på båda brösten men det ena va riktigt illa, började amma på den igen förtidigt så nu har jag sår igen..

Ska låta det läka ordentligt sen ska jag börja igen. Hopas det går bra, det "onda" bröstet producerar inte mycket mjölk heller men det kommer väl igång igen sen

• Mysmamma70

Jag ammar för fullt, här funkar det fint, men det är ju mitt fjärde barn så det går lite på rutin nu

• Jossofräs

Jag är så impad av alla mammor som fixar att amma. Det är svårt och gör ont och är inte alls så lätt som man tror att det ska vara innan man får barn!

• Mysmamma70

Nej, det är många som har det jobbigt med amningen.

Min tvåa ammade jag bara i åtta veckor, han var hungrig jämt dygnet runt och det orkade jag inte med när jag hade en ett- och ett halvtåring också så det gick inte att vila på dagarna.

Men när han fick ersättning blev han en nöjd och glad pojke.

• Fidi
    Jag skulle så gärna vilja amma mer... 

Men eftersom min lilla mådde så dåligt efter förlossningen blev hon först sondmatad, sen började jag amma och mata på kopp samtidigt. Men hon ville inte komma upp i vikt iaf, så BVC sköterskan bad mig öka på ersättningen till efter varje amning och att jag skulle ge med flaska. 

Nu tycker jag att hon inte är speciellt intresserad av bröstet mer. Utan att hon hellre tar flaskan. Hon snuttar lite, sen gråter hon tills hon får flaskan.. Känns lite snopet. 
    Men jag ammar henne iallafall innan hon får ersättningen..... =)
  • Mysmamma70

Det viktigaste är ju iallafall att mor och barn mår bra

• Jossofräs
    Mysmamma70 skrev 2011-01-01 17:42:27 följande:
    Det viktigaste är ju iallafall att mor och barn mår bra
    Det håller jag med om faktiskt! Tycker det är så många som hetsar på för mycket om amning, självklart är det det bästa alternativet OM det funkar. Men om det av någon anledning inte känns/fungerar bra så finns det ju gott om alternativ nu för tiden, det är kanon tycker jag :)
Svar på tråden Fortsättning följer