• Jossofräs

Fortsättning följer

Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)

Jag börjar!

28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm

• Svar på tråden Fortsättning följer
  • LokesMammi
    Miian skrev 2011-01-28 08:57:11 följande:
    Tänkte höra hur ni andra gör med napp. Har ni napp på era små? Och isåfall har det påverkat amningen nått? Min tjej är inte nått snuttig på dagarna utan äter med tre timmar i mellan hela dagen och därimellan sover hon. Men på kvällen vid typ tio blir hon jätte snuttig och gnällig trots en massa mat. Funderar nu på om hon borde få napp på kvällen bara, då jag anser dagen vore helt onödig. Men jag vill inte sabba amningen då den funkar så himla bra.
    Vi ger napp ibland på kvällen när han inte somnat efter matning. Vill inte ge napp då han fuskar mkt vid amningen. Men ger hellre napp än att han snuttar sönder mina bröstvårtor. Tycker det ser så dumt ut o ge en napp till en så liten plutt. Vill helst inte ge honom den men ibland så är den bra o ha. Ligger han i vagnen o skriker o jag inte kan ge bröstet så är napp bra då med! =)
    Loke 11/1-2011
  • tjötas
    LokesMammi skrev 2011-01-29 14:52:42 följande:
    Vi ger napp ibland på kvällen när han inte somnat efter matning. Vill inte ge napp då han fuskar mkt vid amningen. Men ger hellre napp än att han snuttar sönder mina bröstvårtor. Tycker det ser så dumt ut o ge en napp till en så liten plutt. Vill helst inte ge honom den men ibland så är den bra o ha. Ligger han i vagnen o skriker o jag inte kan ge bröstet så är napp bra då med! =)
    Sugbehovet är väldigt stort på de här små, så napp är inte alls dumt egentligen (om man inte vill vara levande napp ). Det är sen när de blir närmare året som det egentligen är rätt onödigt men då har de ju oftast blivit så vana vid sin napp, det blir väl som en snuttefilt. Jag diggar napp iaf men alla gör som de vill såklart!

Fortfarande förkylda här hemma men det är ju bara att hugga i som vanligt, mer eller mindre. Precis gjort middag och gjort ordning köket efter det. Ska hänga en tvätt nu och sen är det dags att amma. Min man tog med sig stora tjejen för att åka skridskor en stund. HON är frisk och pigg, såklart, och vi föräldrar förkylda och trötta... Blir lite lätt tråkig stämning här hemma när vi helst vill sova och hon vill leka, leka, leka . Nåja, vi är nog friska och pigga snart igen!

I veckan som kommer ser jag allra mest fram emot ett extremt efterlängtat frisörbesök! Åh, vad härligt det ska bli...
  • Jossofräs

Uppdaterar lite härifrån! Vi fick åka in till barnakuten med Dexter här om dagen, våran lilla 4 veckor gamla skrutt fick 38,5 graders feber och var riktigt hängig. Dom trodde att han troligen blivit smittad av mig som varit febrig och sjuk länge nu. Han är iaf bättre nu som tur är men då har dottern gått och blivit sjuk också istället. Hon har 40,1 graders feber trots alvedon :(

• tjötas
    JossBergendahl skrev 2011-01-30 22:06:14 följande:
    Uppdaterar lite härifrån! Vi fick åka in till barnakuten med Dexter här om dagen, våran lilla 4 veckor gamla skrutt fick 38,5 graders feber och var riktigt hängig. Dom trodde att han troligen blivit smittad av mig som varit febrig och sjuk länge nu. Han är iaf bättre nu som tur är men då har dottern gått och blivit sjuk också istället. Hon har 40,1 graders feber trots alvedon :(
    Usch vad jobbigt! Vi är ju också förkylda men inte lillan än så länge, jag hoppas att hon klarar sig, verkar så jobbigt när de här små blir sjuka! Hoppas ni är på bättringsvägen snart!
  • Onkel Anneli

Okej nu har det gått 1 vecka utan mjök och det har inte varit någon förändring på Dahlia, jag kör på tills de mjölkfria produkterna äör slut här hemma sen gör jag en provokation opch se om hon blir sämre.

Däremot har intensiv amningen gett resultat och jag har änsålänge mer mjölk :)

JAg har napp till Dahlia och hon har den väldigt mycket för hon yhar ett enormt sugbehov spå det är den eller jag och nuförtiden så rekommenderar ju tillochmed bvc napp i början för att minska risken för psd.

Jag har kommit på att hon somnar ofta rätt bra i bilbarnstolen så där får hon sova- annars går det inte lägga ifrån sig henne.

Tiden går så fort tycker jag.

Hur är det med era bebisar som är i ca 6 veckors ålder- får ni svarsleende och ljud? mycket ögonkontakt?

• brommamaria

Trodde min lille hade kolik, BVC trodde det och ja skulle börja med mjölkfri kost. Men på Amningsmottagningen fick jag rådet att amma så fort han ville, så nu är det fri bar öppen dygnet runt och min lille har slutat skrika. Antagligen fick han ont i magen av penicillinet som jag åt mot bröstinflammationen. Inflammationen gjorde nog också att mjölken minskade :( Nu är det tack o lov bättre med det, ammade jättemycket i tre dagar. Nu är lillen täppt i näsan istället.

I lördags började han le ofta o mycket, så underbart, har nog aldrig känt sån lycka :)

Stor har han också blivit, 4500g 57cm på månadsdagen!

• brommamaria

Han älskar också bilbarnstolen! Helst ska dammsugaren vara på också!

• tjötas
    Onkel Anneli skrev 2011-02-01 09:54:16 följande:
    Okej nu har det gått 1 vecka utan mjök och det har inte varit någon förändring på Dahlia, jag kör på tills de mjölkfria produkterna äör slut här hemma sen gör jag en provokation opch se om hon blir sämre.

Däremot har intensiv amningen gett resultat och jag har änsålänge mer mjölk :)

JAg har napp till Dahlia och hon har den väldigt mycket för hon yhar ett enormt sugbehov spå det är den eller jag och nuförtiden så rekommenderar ju tillochmed bvc napp i början för att minska risken för psd.

Jag har kommit på att hon somnar ofta rätt bra i bilbarnstolen så där får hon sova- annars går det inte lägga ifrån sig henne.

Tiden går så fort tycker jag.

Hur är det med era bebisar som är i ca 6 veckors ålder- får ni svarsleende och ljud? mycket ögonkontakt?
    Inga svarsleenden eller ljud. Ögonkontakt bara då och då. Funderat över om hon är sen (6 v idag) eller om det beror på att hon kom 3 veckor före bf (inte prematur men ändå lite tidig)
  • Jossofräs
    tjötas skrev 2011-02-01 17:44:37 följande:
    Inga svarsleenden eller ljud. Ögonkontakt bara då och då. Funderat över om hon är sen (6 v idag) eller om det beror på att hon kom 3 veckor före bf (inte prematur men ändå lite tidig)
    Det är samma här. Dexter är 5 veckor nu och han tar bara ögonkontakt lite då och då. Han stånkar mest men inga liksom pratljud, har hunnit se ett leende men inget mer.
  • Fidi

Så här ligger min lilla plutta och flinar mest hela dagarna. Hon gör lite ljud, men inte så mycket. Ögonkontakten blir bättre och bättre.  =)

Svar på tråden Fortsättning följer