Fortsättning följer
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Okej då tjejer! Här fortsätter vi :)
Jag börjar!
28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Uppdaterar lite härifrån! Vi fick åka in till barnakuten med Dexter här om dagen, våran lilla 4 veckor gamla skrutt fick 38,5 graders feber och var riktigt hängig. Dom trodde att han troligen blivit smittad av mig som varit febrig och sjuk länge nu. Han är iaf bättre nu som tur är men då har dottern gått och blivit sjuk också istället. Hon har 40,1 graders feber trots alvedon :(
Okej nu har det gått 1 vecka utan mjök och det har inte varit någon förändring på Dahlia, jag kör på tills de mjölkfria produkterna äör slut här hemma sen gör jag en provokation opch se om hon blir sämre.
Däremot har intensiv amningen gett resultat och jag har änsålänge mer mjölk :)
JAg har napp till Dahlia och hon har den väldigt mycket för hon yhar ett enormt sugbehov spå det är den eller jag och nuförtiden så rekommenderar ju tillochmed bvc napp i början för att minska risken för psd.
Jag har kommit på att hon somnar ofta rätt bra i bilbarnstolen så där får hon sova- annars går det inte lägga ifrån sig henne.
Tiden går så fort tycker jag.
Hur är det med era bebisar som är i ca 6 veckors ålder- får ni svarsleende och ljud? mycket ögonkontakt?
Trodde min lille hade kolik, BVC trodde det och ja skulle börja med mjölkfri kost. Men på Amningsmottagningen fick jag rådet att amma så fort han ville, så nu är det fri bar öppen dygnet runt och min lille har slutat skrika. Antagligen fick han ont i magen av penicillinet som jag åt mot bröstinflammationen. Inflammationen gjorde nog också att mjölken minskade :( Nu är det tack o lov bättre med det, ammade jättemycket i tre dagar. Nu är lillen täppt i näsan istället.
I lördags började han le ofta o mycket, så underbart, har nog aldrig känt sån lycka :)
Stor har han också blivit, 4500g 57cm på månadsdagen!
Han älskar också bilbarnstolen! Helst ska dammsugaren vara på också!
Så här ligger min lilla plutta och flinar mest hela dagarna. Hon gör lite ljud, men inte så mycket. Ögonkontakten blir bättre och bättre. =)