Fortsättning följer
Jag är med
JossBergendahl: 28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Betania: 21/12, vecka 36+6, dotter 2965 g 48 cm
Jag är med
JossBergendahl: 28/12, vecka 37+4, son 3185g 49cm
Betania: 21/12, vecka 36+6, dotter 2965 g 48 cm
Hej hej och gott nytt år!
Kul att det börjar fyllas på med bebisar nu, det är ju det man är ute efter . sitter här med min lilla bredvid och undrar om det är nån idé att lägga mig innan nästa matning... Fortfarande lite svårt att veta hur långt det går mellan gångerna.
Jag ammar, förresten, men eftersom vikten inte följt med som den ska så fick vi börja tilläggsmata för några dagar sedan så nu blir det både amning och ersättning. Jag hoppas att hon inte ska bli helt ointresserad av amningen för jag tycker om att amma. Sen är det smidigt att ge ersättning också. Med min första dotter gjorde vi båda delar och jag kunde amma i 9 månader (plus ersättning) och det kändes som det bästa av två världar . Men som ni säger, det viktigaste är att både mor och barn mår bra!!
Någon mer än jag som FORTFARANDE har ont av foglossningen? Känner av det både i bäckenet och i blygdbenet. Mina ben hänger inte riktigt med alla gånger.. Aotch >.<
Grattis nya bebisar!
Idag blir det en sväng till stan för första gången. Och LATTE såklart .
Grattis till nya bebisar! Och två Dextrar i tråden, nu kommer jag bli förvirrad .
Har ni det bra allihop? Idag blir Eloise 4 veckor och jag tycker att vi landat rätt bra i tvåbarns-livet så här långt. Orken och tålamodet räcker inte alltid till så himla bra men det blir bättre och bättre... Just nu är mitt största irritationsmoment det här mittemellan-vädret som vi har: slaskigt, isigt och eländigt. Nästintill omöjligt att promenera och varje gång man ska ut ska en miljon kläder på. Det är härligt med vinter och snö men slask och isgator är jag inte så förtjust i!
Idag har vi iaf kunnat ta oss ut en sväng och har varit hos gammelfarmor och visat upp lillan och fikat på åtta sorters kakor . Nu leker storan och pappan på hennes rum medan lillan knorrar i sin babysitter. Min man jobbar kväll två kvällar i veckan så då är han hemma 1-2 dagar på dagen varje vecka vilket är jättemysigt nu när jag är mammaledig! Blir mycket familjetid och han kan underhålla storan när jag måste amma lillan osv.
Nu kallar lillbossen på mig, dags för mat igen...