HelenFr skrev 2013-05-03 15:39:05 följande:
Daz: Vi har det likadant... Min man är hemma och jag sjukskriven... Också förlossningsdepression... Sjukt jobbigt...
hur mår du åh vad är det för tankar och känslor som snurrar i ditt huvud? hur får du vardagen att gå ihop?
Jag ser knappt röken av mitt barn känns det som nu :/ sambon tar henne 24/7 så jag får sovmorgon dock så har jag problem med att sova så somnar ju mellan 02-05 på morgonen :/ åh kliver upp nån gång mellan 9.30-11.00 sen är oftast sambon ute åh åker då han tycker det är jobbigt att bara sitta rakt upp åh ner på golvet åh busa i flera timmar så då ja kliver upp så är det tomt i lägenheten förutom djuren då. Sen har jag lite tid att umgås med mina älsklingar i mån av det jag orkar annars sitter jag med huvudet nere i mobilen eller så sitter jag vid datorn..
Det känns som att man verkligen vill avskärma sig men innerst inne så vill jag ju umgås med dom men jag orkar knappt :(
Städa gör oftast sambon åh har jag lite energi så försöker jag, han lagar mat, försöker tvätta i det mån han kommer ihåg ja han gör allt. han tar till och med hunden också.. åh jag får så sjukt dåligt samvete av att jag bara sitter som ett jävla kolli men jag vet inte vart jag ska få den positiva styrkan och energin jag skulle behöva!
Jag och sambon bråkar ganska mycket om bl.a. att han påstår att jag har svarat på en sak men jag vet att jag inte ens har hört frågan men så visar det sig att han har sagt det och jag har svarat men jag minns inget av det utan det är en vän som påpekat det :S Vårdcentralen vägrar skriva ut sömntabletter åt mig fast ja vill egentligen inte ta tabletter men skulle man få en skaplig sömn åh komma upp i normal tid så kanske man skulle börja bli människa igen.. dom säger ju att sömnen är AO..
Jag tvingar mig själv till att försöka spendera mer tid med mitt lilla barn åh busar med hon så att hon inte glömmer bort mig åh ibland känns det bra åh ibland så känns det jobbigt..
jag hatar verkligen att inte kunna känna den lyckan som jag borde få känna :/