• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Maajsi

Ja, oj vad det svänger och har sig med symptomen. Nu mår jag faktiskt bra, om man bortser från tröttheten och foglossning som börjat ge sig till känna lite mer. Vad härligt att du slipper det nu. börjat känna sparkar ännu? Snart dags för RUL antar jag :) Jag tycker också tiden går superfort. 10+6 idag. På onsdag är det dags för ett nytt ul. 

Hej HelenFr å tack. hur fungerar det själv? 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-12-12 01:18:06 följande:

Ja, oj vad det svänger och har sig med symptomen. Nu mår jag faktiskt bra, om man bortser från tröttheten och foglossning som börjat ge sig till känna lite mer. Vad härligt att du slipper det nu. börjat känna sparkar ännu? Snart dags för RUL antar jag :) Jag tycker också tiden går superfort. 10+6 idag. På onsdag är det dags för ett nytt ul. 

Känner lite rörelser i magen men inte så mycket ännu.

Börjar oxå känna av fogarna mer och mer...

Ja vi har rul nästa fredag, så dagen innan julafton
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-12-12 01:18:06 följande:

Blir lite orolig att du inte svarat men hoppas verkligen allt gick bra ändå på ultraljudet.
  • Maajsi

Oj, förlåt. Trodde jag hade svarat men måste ha missat att skicka. Det gick bra på ultraljudet. Allt såg fint ut. Så himla skönt. Blev lite besviken bara att läkaren, som aldrig träffat mig tidigare, inte brytt sig om att läsa i gamla journaler. Hon hade ingen aning om min historik eftersom hon bara nämnde rul och ev. ett till besök under graviditeten. Jag fick iaf ett till ul inbokat innan rul efter att ha förklarat min situation, men ändå. Trodde ändå att man som ny läkare såg till att läsa i patienternas journaler innan man träffar dem. Ska se till att det är "min" läkare hädanefter, för hon har ju åtminstone koll. Hur gick det gör dig på RUL? 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-12-29 18:53:59 följande:

Oj, förlåt. Trodde jag hade svarat men måste ha missat att skicka. Det gick bra på ultraljudet. Allt såg fint ut. Så himla skönt. Blev lite besviken bara att läkaren, som aldrig träffat mig tidigare, inte brytt sig om att läsa i gamla journaler. Hon hade ingen aning om min historik eftersom hon bara nämnde rul och ev. ett till besök under graviditeten. Jag fick iaf ett till ul inbokat innan rul efter att ha förklarat min situation, men ändå. Trodde ändå att man som ny läkare såg till att läsa i patienternas journaler innan man träffar dem. Ska se till att det är "min" läkare hädanefter, för hon har ju åtminstone koll. Hur gick det gör dig på RUL? 

Åh vad skönt att höra att det såg bra ut

RUL gick jättebra, vi väntar en frisk liten kille till
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-01-09 15:25:17 följande:

Härligt! Blev du framflyttad något? :) 

Nej har fått behålla samma bf (20 maj) räknat från sista mensen även på ultraljud så den lille verkar växa precis som han ska
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-01-09 15:25:17 följande:

Härligt! Blev du framflyttad något? :) 

Hur går det för dig? Går graviditeten bra?

Här rullar det på och lilleman i magen sparkar massor om dagarna. Gick precis in i v 25. Är dock mycket strul i familjen och väntar på tid för familjerådgivning för att försöka undvika skilsmässa
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!