• Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Mensen kom lite tidigare än beräknat denna månad så det tog sig inte denna gång heller... Därför startar jag denna tråd så vi som inte fick något plus i december tar nya tag och stöttar varandra till ett plus i januari i ställlet.

Själv har jag BIM runt 8 Januari och borde ha ÄL runt 22 december eller ev lite senare...  Detta blir försök nr 3 och man brukar ju säga tredje gången gillt 

Välkommen in i tråden! Nu ska vi ha en massa plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 23:05
    Nu har vi förlorat några kära medlemmar i tråden på grund av att de fått sina efterlängtade plus Massa grattis till er! Själv står jag just nu i ovisshet. Ingen mens, inget plus...

MEN, för alla i denna tråd som det ej tog sig för denna månad så kör vi en månad till! Nu satsar vi på plus i februari istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 19:32
    Det var många i tråden som fick mens i februari oxå, så vi kör på i MARS oxå!!!!!

• Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!
  • Maajsi

Hej! 

Hur går det för dig Babydreamer? Har tänkt på dig.

Själv fick jag positivt ältest i förrgår. Det är så himla skönt att kroppen fungerar som den ska igen. Låt nu dessa 2 veckor gå fort. Hoppas verkligen att det tar sig. 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-10-15 11:01:05 följande:

Hej! 

Hur går det för dig Babydreamer? Har tänkt på dig.

Själv fick jag positivt ältest i förrgår. Det är så himla skönt att kroppen fungerar som den ska igen. Låt nu dessa 2 veckor gå fort. Hoppas verkligen att det tar sig. 

Äntligen så länge går det nog bra. Är i vecka 8+6. Mår fruktansvärt illa ibland men när jag inte mår illa så får jag istället panik över ifall det är ett nytt uteblivet missfall. Men var på vul för drygt en vecka sedan och då såg iaf allt fint ut

Håller tummen för att det tar sig för er denna månad!
  • Maajsi

Har fått positivt gravtest. Vet inte riktigt exakt hur långt gånget men borde vara någonstans mellan bim-4 och bim-2 idag. Ska testa igen ett par dagar och se så det blir starkare. Är så lycklig. Tänkte ringa spec imorgon så jag får utskrivet trombyl så fort som möjligt. Hur går det för dig Babydreamer? 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-10-25 20:37:53 följande:

Har fått positivt gravtest. Vet inte riktigt exakt hur långt gånget men borde vara någonstans mellan bim-4 och bim-2 idag. Ska testa igen ett par dagar och se så det blir starkare. Är så lycklig. Tänkte ringa spec imorgon så jag får utskrivet trombyl så fort som möjligt. Hur går det för dig Babydreamer? 

Åh grattis!!!! Här går det väl framåt. Var på inskrivning hos barnmorskan igår och har tid för KUB den 7e. Är dock mer eller mindre skräckslagen varje dag då jag är livrädd för ett till uteblivet missfall...

Hoppas det lilla pyret stannar hos oss båda
  • Maajsi

Hoppas det jag också! Försöker att inte tänka på det, men det är svårt. Man checkar av så man har kvar sina symptom flera ggr varje dag, springer på toa stup i kvarten. Det tär på psyket. Längtar tills den 15:e då jag förhoppningsvis får se ett tickande hjärta. 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-11-04 18:32:05 följande:

Hoppas det jag också! Försöker att inte tänka på det, men det är svårt. Man checkar av så man har kvar sina symptom flera ggr varje dag, springer på toa stup i kvarten. Det tär på psyket. Längtar tills den 15:e då jag förhoppningsvis får se ett tickande hjärta. 

Ja den där oron är tärande. Jag ska på kub på måndag. Har nog börjat känna mig lugn med att den lille lever fortfarande men har börjat oroa mig för så mycket annat nu. Vi fick dåliga siffror på kub med sonen och den oron orkar jag inte med igen så jag hoppas innerligt att vi får bra siffror denna gång.

Den 15e är snart här och då hoppas jag oxå att du får se ett starkt tickande hjärta
  • Maajsi

Hur gick det på kub för dig? Jag är lite orolig nu. Inga symptom kvar förutom trötthet och lite spända bröst. Har inte ont dock, men känns som att det ska ske när som helst. Just på grund av att förra missfallet var precis såhär. Fast då försvann symptomen helt. Tröstar mig med att jag åtminstone har lite symptom kvar. Men det är väl så. Symptomen kommer och går. Vill bara att det ska bli den 15:e nu. 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-11-09 14:13:54 följande:

Hur gick det på kub för dig? Jag är lite orolig nu. Inga symptom kvar förutom trötthet och lite spända bröst. Har inte ont dock, men känns som att det ska ske när som helst. Just på grund av att förra missfallet var precis såhär. Fast då försvann symptomen helt. Tröstar mig med att jag åtminstone har lite symptom kvar. Men det är väl så. Symptomen kommer och går. Vill bara att det ska bli den 15:e nu. 

Det gick bra på kub låg risk för downs vilket var otroligt skönt.

Det är jättevanligt att symtomen kommer och går. Det var likadant för mig och varje gång symtomen försvann fick jag panik. Nu är det ju bara några få dagar kvar tills du ska på ultraljud och jag kommer hålla tummen för dig <3
  • Maajsi

Vad skönt för er. Då kan du slappna av lite mer :) 

Det såg bra ut och man kunde se ett hjärta som slog, trots att läkaren bara gjorde ett vanligt ul. Så skönt det känns. Fick en ny tid om en månad. Längtar redan. Känns riktigt skönt att man får uppföljning även denna gång. Symptomen är tillbaka också Fick väl några spökveckor för nu mår jag riktigt illa igen :/ 

• Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-11-16 14:50:10 följande:

Vad skönt för er. Då kan du slappna av lite mer :) 

Det såg bra ut och man kunde se ett hjärta som slog, trots att läkaren bara gjorde ett vanligt ul. Så skönt det känns. Fick en ny tid om en månad. Längtar redan. Känns riktigt skönt att man får uppföljning även denna gång. Symptomen är tillbaka också Fick väl några spökveckor för nu mår jag riktigt illa igen :/ 

Åh vad skönt att det såg bra ut ja det är jobbigt med illamående men det är samtidigt en liten bekräftelse på att dett frodas i magen Mitt börjar släppa nu tror jag. Mår bara illa vissa dagar så det är lite bättre. Går in i vecka 15 på söndag så nu börjar det gå i rasande fart här
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!