• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Trassel

Hej!
    Jag tog ett nytt test idag och det visade två starka test. Jag känner mej inte jättegravid alls. Kanske har jag försökt förtränga detta. Jag är smått skräckslagen inför denna graviditet om det går vägen, det kommer bli en tuff resa.
    Vi förlorade vårat första barn i v 22 och vår andra graviditet så blev det ett cerklage satt för att livmodertappen skulle orka hålla ihop. Jag hade en del infektioner men allt slutade bra den gången och sonen har just fyllt två år.
    Det blir förmodligen samma sak nu denna gången med cerklage och sjukskrivning från runt v 15.
    Tack för tempandet ( som ju böev så där för mej denna hösten) nu måste jag boka en tid hos min bm för att få lite knas på denna graviditeten.
    Jag hejar på många plus till tråden och kramar om er!!!
    Hjärta

• Pinglan83

Trassel: Grattis!!! Hoppas du får en räkmackegraviditet Glad

Hoppet är det sista som överger människan
  • Bubblamaj

Åh, så kul trassel, håller med föregående talare om räkmackan. Hoppas också att det blir fler plus snart!

• ceke

Grattis Trassel!

Jag är förbryllad över tempandet... jag har testat lite olika tider.. det är nämnligen så att min mans väckarklocka ringer kl 06.00 och min 06.40... några gånger har jag vaknat till lite lätt och kollat 06.00.. och sen legat kvar, somnat om på stubinen och testat igen kl 06.40.

Det skiljer sig rätt myckt mellan de olika tiderna. Första tempen är oftas 0.2 högre än den andra. Och när jag tempar först kl 06.40, är den av den lägre varianten även när jag itne testat den tidigare.

Det är ju helt enkelt skitsvårt ju! Jag är ju under follikerfasen nu och shit vilka höga temp det är denna månaden! min kropp måste ha löpt amok eller nåt sånt... hög tapp på dag 6-7, höga temp innan ÄL och mensvärk redan nu. VA??? och nej, jag är inte gravid. Har testat det.

• Decembra

Fick ett svagt plus igår och idag, så jag tar ut förhoppningarna på dem och börjar med oroandet
    Hoppas det går bättre den här gången!

Grattis Trassel!

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • AMC80

Grattis både tTrassel och Decembra. Jag hoppas så att det går vägen för er båda. Kram kram

• AMC80

Ceke har du börjat med vag temp än?
    När jag kollar din chart så ser jag att du var ganska högt förra follikelfasen med. Fast du är en grad högre nu.

Verkar skumat att det skiljer så på 40 min tycker jag. Men det är väl 20 min det får skilja?

• ceke
    AMC80 skrev 2011-01-22 10:14:56 följande:
    Ceke har du börjat med vag temp än?
    När jag kollar din chart så ser jag att du var ganska högt förra follikelfasen med. Fast du är en grad högre nu.

Verkar skumat att det skiljer så på 40 min tycker jag. Men det är väl 20 min det får skilja?
    nix, jag fortsatte med oralt.. Känns enklast.

Japp, funderar över hur det kommer sig att jag ligger högre nu. Om det är proveran förra cykelns lutealfas, b-vitaminen, eller kanske rent av den enda akupunkturomgången jag var på... eller nåt annat... Men men, den som lever får väl se vad som händer...
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*