• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 0fia

Finns det någon här som har koll på hur länge det dröjer innan tempen sjunker (efter skrapnnig)?

• Xaxxa
    0fia skrev 2013-11-04 21:25:55 följande:
    Finns det någon här som har koll på hur länge det dröjer innan tempen sjunker (efter skrapnnig)?

Tyvärr inte, men efter mitt mf utan skrapning tig det 12 dagar ca när all HCG var ute
  • Du och Jag ver2
    0fia skrev 2013-10-30 10:07:18 följande:
    Hej igen!

Är tillbaks här eftersom jag fått missfall i veckan. Det är helt enkelt dags att börja tempa igen......

Du och jag - jag har nu köpt en omron på apoteket. Den skall mäta på 10 sek men har bara en decimal... 
    nej vad trist 0fia =(  Hoppas det fastnar ett på nytt snart!

Jag slapp skrapning förut och det tog en vecka extra innan ÄL kom igång.
  • Du och Jag ver2
    0fia skrev 2013-11-13 12:44:01 följande:
    När tror ni jag hade äl?  www.fertilityfriend.com/ttc/index.php# 

Kommer till min egna sida!
  • 0fia
    Du och Jag ver2 skrev 2013-11-20 08:56:18 följande:
    0fia - det ser inte ut som om du haft någon äl nu. Däremot så ser din kurva ut nu som min gjort innan äl - brukar sjunka lite då! Så hoppas den är på g för dig!
    Håller helt med. Hoppas på äl till helgen. Mina mf-blödningar slutade ju och så började det igen tre dagar senare efter mys men jag tror nästan att det var en mens som kickade igång då. Stämmer tidsmässigt med när fostret dog i magen.

• Xaxxa

Överstimulering här...suck ännu mer väntan...

• 0fia
    Du och Jag ver2 skrev 2013-11-24 20:09:46 följande:

0fia - tror äl var i lördags =)

Tror jag med....typ. Har en dålig känsla i kroppen så tror inte att det blir ngt denna mån.

Hur mycket måste egentligen tempen stiga för att det skall ha blivit ägglossning? 36,4 från idag känns ju sådär....
  • 0fia

Det blir det också om jag fyller i 36,4 så det blir nog kryssat imorgon

Du och JAg - JAG kommer inte ihåg, vill du eller är du gravid? 

• kanske 4a

hej alla, längesedan jag kikade in här. Det går inge vidare här, nu 2 1/2 år sedan vi började försöka på allvar, MA sommar 2012 annars inget.

Min annars så pålitliga cykel har fått fnatt, suck. Brukar ha en lutealfas på 12 dagar, senaste två cyklerna blev den bara 10?! Brukar också få en fin temphöjning efter äl, sista 5-6 cyklerna har tempen hoppat och ingen riktig höjning. Dippar ner till 36,1 efter mens men sedan upp på 36,4-36,5 (bruka få en höjning på 0,5 annars) och sen bara upp til 36,6-36,7 efter äl. Enstaka tempar upp till 36,9 och sedan ner igen. Det är något som inte stämmer. Väntar på tid för utredning.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Du och Jag ver2
    0fia - det ser bra ut =)
    Icke gravid här - vi vilar lite just nu ;) Var jättesugen på en 4a, men vi väntar lite så får vi se sen! Men tempar lite för "säkra perioder".

kanske 4a - nej vad tråkigt =( Hoppas att ni får tid för utredningen snart!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*