• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • aaa653

Älva tack snälla för ditt svar!! Har vanligtvis en cykel på 63 dagar, om detta nu är älslajm så är den nere på ca 30 isåfall! Så lycklig!!

• Älva1973
    aaa653 skrev 2013-03-05 19:57:12 följande:
    Älva tack snälla för ditt svar!! Har vanligtvis en cykel på 63 dagar, om detta nu är älslajm så är den nere på ca 30 isåfall! Så lycklig!!
    Man kan få fler aomgångar med fertila flytningar under en cykel också. Håller tummarna att det blir en kort cykel för dig. Jag vet hur det är att vänta... och vänta ... och vänta på ÄL.
  • aaa653

Älva1973- jasså? Det visste jag inte!! Trodde bara man hade det straxt intill ÄL..... :/

• Mintur

Grattis alla till lyckat plus!!

Jag hade positivt på clear blue stickan, dock svagt dag 13 kl 17.00, och neg kl 23.00 samma dag.
    Ewcm på min dag 14 och gjorde en IUI på min dag 14, gjorde inga mer lh test.. eftersom att jag trodde att jag skulle ha ÄL

Eftersom att jag inte har haft en temp höjning tog jag nya lh test som var negativa..

Dag 17 har jag ewcm igen och positivt på clear blue stickan..  jag har inte haft en ökande temp innan dess, vilket jag försökt att få ÖL och Överchefs-läkare att förstå.. men de använder sig inte av temperatur och det hör till stenåldern och stämmer inte alls har jag fått veta.. de vägrar att göra en till IUI eftersom att det är mot deras rutiner..

Eftersom att jag inte haft en temphöjning så vet jag ju inte om jag har haft ÄL? .. Hjälp mig!! jag är utom mig och jag vet inte alls vad jag ska tänka, kan bara gråta...

• greeneyes

Mintur: Ok, då förstår jag. Men vad surt att de inte vill lyssna på dig! Tempen är ju ganska tillförlitlig för att avgöra om ägglossning skett (om man tempar noggrant). Har du funderat på att äta Pergo så att du får hjälp med ägglossningen? Det kanske är lättare om du ska inseminera?

• Mintur
    greeneyes skrev 2013-03-10 07:51:11 följande:
    Mintur: Ok, då förstår jag. Men vad surt att de inte vill lyssna på dig! Tempen är ju ganska tillförlitlig för att avgöra om ägglossning skett (om man tempar noggrant). Har du funderat på att äta Pergo så att du får hjälp med ägglossningen? Det kanske är lättare om du ska inseminera?
    Jag tempar samma tid varje morgon och jag har ätit pergo denna cykel. nu har jag haft temphöjning och har fått en streckad linje på charten på dag 16. Men det stämmer ändå inte att jag fick positivt på äl stickan dag 17. Antar att det bara är att vänta och se när mensen kommer.
  • greeneyes
    Mintur skrev 2013-03-10 14:09:36 följande:
    Jag tempar samma tid varje morgon och jag har ätit pergo denna cykel. nu har jag haft temphöjning och har fått en streckad linje på charten på dag 16. Men det stämmer ändå inte att jag fick positivt på äl stickan dag 17. Antar att det bara är att vänta och se när mensen kommer.
    ok, då har jag inte något bra svar tyvärr. Hoppas det går bättre nästa cykel!
  • Älva1973
    Min tur: Så tråkigt när läkarna inte tror på tempmetoden för att avgöra när man har ÄL. Säger som greeneyes att man borde kunna ge hormoner för att få tidigare/regelbunden ÄL. Det måste vara svårt få till om man inte går på de säkra tecken. Jg fick lämna progeseronprov flera gånger för att min läkare tyckte att jag borde ägglossat en viss dag, medan jag själv visste att det inte hänt då jag lämnade blodprovet. 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*