• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • kanske 4a
    greeneyes skrev 2013-03-03 17:41:34 följande:
    Haha, missade helt att det fanns en knapp för det.. *skäms*

Wow vilket tjusigt plus. Grattis igen!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • greeneyes

Tack!

Gjorde nya tester imorse för säkerhets skull och de hade ökat rejält. Så det känns skönt!

Fick förresten en redig höjning på ÄL+7 i min tempkurva, så på den var det ganska tydligt när ägget fäste. Om nån är intresserad, vet att vi diskuterat det förut.

• Älva1973

Fick se ett litet hjärta som fladdrade, känns så oerhört skönt att ha kommit så långt nu :):):) Men oron kommer finnas kvar. Bara lite mindre hoppas jag.
    Men den mätte lite mindre än förväntat. Var bara 6+4 istället för 7+1. Kan säkert ha mött lite fel, men vet inte vad det spelar för roll. Ägget kanske fäste lite senare också.

• Bjornis
    Älva: Grattis till lyckat VUL. Mina har också mätt kortare på VUL (mäter de en mm fel så flyttas man ju ett par dar så det är så "oviktigt" på nåt sätt), sen på KUB har båda varit större än de "borde" så det där varierar ju. Det viktigaste är hjärtslagen! Hjärta

Stort grattis till plusset Greeneyes!!!
  • Älva1973
    Bjornis skrev 2013-03-04 14:20:06 följande:
    Älva: Grattis till lyckat VUL. Mina har också mätt kortare på VUL (mäter de en mm fel så flyttas man ju ett par dar så det är så "oviktigt" på nåt sätt), sen på KUB har båda varit större än de "borde" så det där varierar ju. Det viktigaste är hjärtslagen! Hjärta

Stort grattis till plusset Greeneyes!!!
    Tack, det känns skönt att höra Glad
    Jag kommer fortsätta räkna enligt det man gör vid IVF, alltså att ÄP är 2+0. Min BM räknade mensens första dag och då backar jag med två dagar. Nåja, kommer ju närmare måttet vid VUL nu då.
    Nu hoppas jag bara att det fortsätter att ticka, nästa inbokade VUL är den 26 mars.
  • kanske 4a
    Älva1973 skrev 2013-03-04 10:24:08 följande:
    Fick se ett litet hjärta som fladdrade, känns så oerhört skönt att ha kommit så långt nu :):):) Men oron kommer finnas kvar. Bara lite mindre hoppas jag. Men den mätte lite mindre än förväntat. Var bara 6+4 istället för 7+1. Kan säkert ha mött lite fel, men vet inte vad det spelar för roll. Ägget kanske fäste lite senare också.

Åh vad härligt. Stort grattis!!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • aaa653

Fick äggviteflytningar idag, men ältestet visar neg, vad ska ja tro?

• Älva1973
    aaa653 skrev 2013-03-05 19:11:39 följande:
    Fick äggviteflytningar idag, men ältestet visar neg, vad ska ja tro?
    Jag fick ofta massa ÄL-flytningar upp till en vecka innan ÄL. Det var tjockare i början och mer vanligt närmare ÄL. Ibland kom det en till omgång äl-slajm närmare ÄL. Men det kan säkert vara olika från person till person. Om du noterar för varje dag innan ÄL så lär du dig att se just ditt mönster.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*