• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • aaa653

Vill inte va nån glädjedödare men så ser min ut när mensen kommer dan efter, hoppas inte!!

• moto
    aaa653 skrev 2013-03-21 18:10:02 följande:
    Vill inte va nån glädjedödare men så ser min ut när mensen kommer dan efter, hoppas inte!!
    jo men så känns det! Lite molande värk som jag inte riktigt vill erkänna än kanske...är väldigt hungrig nu också kan ju vara det Flört haha

• Kinderägg

Är det jag som är dum tro !?! Hur loggar man ut från FF när man är inloggad via deras app i mobilen ? :-/

• lilaemma
    Kinderägg skrev 2013-05-17 21:46:29 följande:
    Är det jag som är dum tro !?! Hur loggar man ut från FF när man är inloggad via deras app i mobilen ? :-/
    Behöver man logga ut då?
  • telgebo
    aaa653 skrev 2013-03-21 12:45:37 följande:
    vart e den tråden?

Kolla in TS där finns direktlänk till BIM och chart tråden.

Sedan är det bara att leta upp mina kurvor, du får nog backa några sidor var medlem för länge sedan.

Du kan även kolla in andras gravidkurvor om du vill se hur det ser ut om du är nyfiken.

Vad jab kan se så har du haft ÄL men då borde du fått kryss utsatt. Verkar som du börjat tempa precis vid ÄL och då blir FF osäker så tempa en hel cykel eller från när mensen är slut så är det lättare för FF att se om ÄL skett.

En tempökning på 0,3-0,5 brukar indikera att ÄL skett.

Viktig dock att tempa samma tid varje morgon innan man går upp och att man sover sammanhängande i 3-5 timmar.
  • 0fia

Hur många är här inne just nu?! Jag fick min tvåa i juli och har nu börjat tempa inför en trea. Är fortfarande oregelbunden men vore kul att kunna hitta äl då vi snart vill sätta igång med trean.

• lilaemma
    0fia skrev 2013-05-21 14:02:41 följande:
    Hur många är här inne just nu?! Jag fick min tvåa i juli och har nu börjat tempa inför en trea. Är fortfarande oregelbunden men vore kul att kunna hitta äl då vi snart vill sätta igång med trean.
    Är här och kikar. Tempar inte aktivt då jag nu är gravid med trean... 
  • Du och Jag ver2

Å jag hoppas på att få komma tillbaka snart - vi har inte riktigt bestämt oss för en fyra eller inte. Kroppen å hjärtat skriket efyer en till - men vet inte om hjärnan å psyket är med på samma spår ;) Har iaf bokat tid hos BM samt spec mvc! Måste kolla upp min mage innan vi bestämmer oss - eyt stift från snittet åkte snett - så skinnet växte fast i nått (har lodrätt), så det är en grop under naveln. Känns när man ligger på magen/sidan - känns som det sitter en tråd i skinnet på insidan och att den sitter fast i nått - typ! Vill ju ceta i VAD å vad som skulle kunna hända om magen växer... Sen vill vi dubbelkolla så vi inte gör nå dumt - en läkare som sagt helst inte och en som sagt att det inre är nå hinder mdd mina risker. Vill ha en tredje åsikt! Nån mer som planerar en fyra!? Grattis lilaemma och greeneyes om jag inte sagt det tidigare :)

• Saga09

Kikar också in inbland även fast jag med nu är gravid med barn nummer 2 :)

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*