Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Pillan2012 skrev 2012-09-26 07:28:54 följande:
    Dag 17 efter mf-blödningen (26 dagar sedan embryot kom ut, blödningen startade 9 dagar senare) och ingen jävla äl på G, blir så jäkla irriterad!!! Tempen låg (men hoppig), MYCKET vattniga flytningar och äl-testen visar utslag alla dagar men inte lika starkt som kontrollstrecket. SUCK!!!!!
    Jobbigt! Har du kollat med gravtest om du fortfarande har hormoner kvar?
  • lilaemma
    Saga09 skrev 2012-09-26 07:41:24 följande:
    Åh jag blir förbannad - vaknade med mensvärk.. Äl+9 och nu är det garanterat kört igen :( håller på att ge upp nu.. f*n
    I min värd är mensvärk så tidigt ett bra tecken. Brukar du ha det så tidigt?
  • lilaemma
    Saga09 skrev 2012-09-26 07:46:56 följande:
    Jag brukar få mensvärk samma dag som mensen kommer så det är nog kört :(
    Men då är det ju bra att du får mensvärk redan nu. För så kort lutealfas borde du ju inte ha. Och alltså kan det ju helt klart vara nått annat som ger dig känslan.
  • lilaemma
    Kexet skrev 2012-09-26 13:30:23 följande:
    Varför får man en dipp mellan ÄL och mens? Har för mig att det är när ägget fäster, eller varför skulle man annars få det?

Min kurva ser ut så här. Visst kan det se ut som vi kör på mer säkra perioder än bebisverkstad, haha. Men vi fick förhinder i vardagen och bestämde oss för att köra igång nästa månad istället. Nu undrar jag bara - varför denna dip idag på ÄL+9? Att ägget skulle fästa är ju uteslutet. Vad beror det då på?
    Kan vara ägg som fäster, men kan också bara vara en random dipp i tempen. En trifasisk kurva har däremot mycket högre sannolikhet för graviditet...
  • lilaemma
    Saga09 skrev 2012-09-30 19:12:40 följande:
    Här verkar det gå åt skogen. Svaga tester i all sin ära men idag var det blankt  så jäkla frustrerande. Har dessutom åkt på halsbränna son jag bara har när jag är gravid.. tempen ligger ju kvar men den har ju visat sig gå ner först på mensdag 2 så det är ju inte till någon som helst hjälp...
    Känner igen mig. Fy vad jobbigt det är att bara gå och vänta på blödningen.
  • lilaemma

Håller också tummar för en nidationsblödning. Rätt ställe för en sådan och dessutom så om tempen håller sig så här hög är du ju uppe på en ny nivå och en "trifasisk kurva"...

• lilaemma
    Planerar smått 14 skrev 2012-10-26 12:45:05 följande:
    Jag har lång lutealfas sedan pillerslut så jag förväntar mig inget annat, men allt som skulle korta ner den skulle göra mig glad för det är så drygt att ha 17-18 dagars.

Nu verkar det inte vart ÄL jag hade för dippen sjönk 0,2 idag på dag 14.

Vill ha tillbaka min gamla cykel jag hade innan, då visste jag att jag vanligtvis hade ÄL på dag 15 och 12 dagar lutealfas, nu är mina cykler på 30-32 dagar med ÄL allt från dag 14-17, tycker det är så segt och ibland verkar jag inte ha ÄL alls som i juli tex.

Har ni alla här E sekret? Tydliga kännbara ÄL-känningar?
    De flesta har minst en cykel om året utan äl... inte för att det är nån tröst...
  • lilaemma
    Julia79 skrev 2012-10-30 13:18:24 följande:
    Hej tjejer!

Hoppas jag skriver i rätt tråd nu?? Har läst lite om tempmetoden men har fortfarande en fråga oklar... Jag hade äl i fredags 26/10 och tog tempen som visade 36,9 (har 36,4 i vanligt fall) sen tog jag tempen i söndags för att se om den förändrats och låg då på 37,1 och nu idag tisdag ligger den på 37,2. Har tagit tempen ungefär samma tid dessa dagar så min fråga är nu: Ska inte tempen gå ner efter äl eller är den högre och stiger mer efter äl fram tills mens?

Har tänkt att försöka mig på tempmetoden ordentligt framöver men ville mjukstarta lite och se vad den visade :)

Så tacksam för svar :)
    Att få ännu ett snäpp högre temp är ju ett lovande tecken. Stor chans att man är gravid då. Även om det inte alltid är så... Håller tummarna. Fast om man inte är väldigt noga med tider och så, då kan tempen variera väldigt kraftigt...
  • lilaemma

tror jag kanske haft ägglossning nu för några dagar sedan... ska inte ff sätta ut kryss om man har tre högre tempar på raken? Minns ju inte längre hur det var... funkar det inte om man missat några tempar?

• lilaemma
    reload79 skrev 2012-11-03 07:26:43 följande:
    Helt sjukt fick gravid 2-3 veckor i dag helt sjukt jag som planerade att börja med pergo nästa vecka! 3 gången gillt
    Grattis!!!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*