Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

mammelie1891 skrev 2013-02-05 18:59:02 följande:
    Jag tempar i sängen innan jag går upp, vid 6-7 tiden. Tror att det var igår jag hade äl. Började tempa efter senaste mensen.
    Vilken dag är du på? Hur lång cykel brukar du ha?
  • lilaemma
    Mintur skrev 2013-02-10 11:50:42 följande:
    Tack för välkomnandet!
    Jag uppdaterade BIM och Chart tråden nu.
    Lilaemma jag ser att du plussat, hoppas att den stannar den här gången.
    Tack! Känns dock kört med så låg temp och nu började rosa flytningar också... inte helt kört ännu, men ändå inte bra....
  • lilaemma
    Vi 4 skrev 2013-02-13 07:15:47 följande:
    Lilaemma, men fy så tråkigt Varm kram!

Älva nu såg jag att du hade fin temp idag
    mmm... tror det här är 5:e tidiga mf på raken. Sjunde totalt. Börjar kännas tjatigt.
  • lilaemma
    Vi 4 skrev 2013-02-13 08:25:36 följande:
    Lilaemma, men fy! Hur var det har ni fått hjälp för det? Jag har själv haft tre mf, ett v14, ett v9 och nu nyligen v5. Inte kul alls! Lider verkligen med dig!

Lite opassande i sammanhanget, men jag kan inte låta bli att dela med mig av att jag nu testade, och testade positivt. Cykeln direkt efter mf.   

Och vilket fantastiskt pluss det är!!! GRATTIS! Vad glad jag är för din skull!

Jag har ju aldrig kommit så långt - när mina mf kommit har de kommit rätt så omgående runt en vecka efter plusset.. så v4-6 ungefär. Har ju två härliga barn att vara glad åt. Men vill ändå så gärna få en till....

Vi har inte fått nån utredning, men hoppas att de tar det på allvar nu då om det skiter sig igen...
  • lilaemma

Fortfarande ingen riktig syndaflod. Bruna flytningar i söndags. Blod på pappret igår. Lite bryna flytningar idag. Vågar inte riktigt hoppas. Har beställt nya tester som ska komma imorgon... Hoppas att det fortfarande är positivt, fastän jag vet att chansen är liten...

• lilaemma
    greeneyes skrev 2013-02-14 11:25:09 följande:
    lilaemma: Så länge du inte börjat störtblöda så finns fortfarande chansen att allt är bra. Tänk dock på att hormonerna ofta sitter kvar länge i kroppen vid missfall, så testerna kan vara positiva även om du har mf på gång. Bara så att du vet det. Håller tummarna för att allt är som det ska!
    Jag vet, men när jag fått mf så här tidigt förut har det blivit negativt direkt - så får jag negativt så vet jag ju och slipper gå och oroa mig - bara att ta nytt tag. Får jag plus kommer jag fortsätta testa och se om det verkar stegra eller minska... Är ju så tidigt att det fortfarande kan synas på det sättet... Annars kan det ju sitta i i flera veckor efter....
  • lilaemma

Fortfarande ingen syndaflod och testet igårkväll var ju positivt... så jag hoppas... igen... Hoppas att allt går bra för dig ÄLVA.. (och jag har i alla fall lagt in det som spotting...)

• lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-15 19:25:02 följande:
    Det verkar ha lugnat sig, bara haft brunt skräp på förmiddagen när jag varit på toa.
    Vilken dag är du på nu? Hur mycket har du blödit?
    Testade + på dag 25. Stegrade fint. Dag 28 rosa flytningar. Dag 29 positivt test. Dag 30 rött blod. Dag 32 positivt test... om jag inte minns fel...

www.fertilityfriend.com/home/lilaemma

min uppkoppling är dålig så jag kan inte ens titta... 
  • lilaemma

never mind. Jag hittade.

Can my chart tell me if I've released more than one egg?

When multiple ovulation occurs, it usually happens within a 24 hour period or so, since the progesterone released from the corpus luteum of the first ovarian follicle will prevent the maturation of other follicles. In this case, it wouldn't look too different from when there is just one egg released. There is really no way to know from looking at a chart if there is multiple ovulation.

• lilaemma

Kanske kanske skiter det sig inte den här gången. Nu är teststrecket så starkt att kontrollstrecket knappt syns... och inget mer blod... hoppas hoppas att allt går bra..

• lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-20 21:04:29 följande:
    Vad är det för spännande test du har där?
    Usch och fy för att vara så orolig, vet ju precis hur det är. Jag funderar på att ta ett nytt CB digitalt för att se om jag får 3+
    Håller tummarna för dig Glad 
    Det är ett flergångstest - digitalt... men jag fuskar och kollar styrkan på strecken i alla fall.. ;) Skönt ändå att få det skriftligt (YES) så man kan se att man inte inbillar sig...
  • lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-21 09:31:35 följande:
    Tack, ja det var skönt att se att det blivit starkare. Samt skönt att höra att ditt också blivit starkare än kontrollstrecket Solig
    Ja de farligaste veckorna är ju 7-8, mitt stannade ju av i v.7 (6+3) sist.
    Vilken vecka är du på nu vi4?

lilaemma: Vilken vecka blir det för dig nu? 

Om FF har rätt på ÄL dag är jag 5+0 idag...
  • lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-26 09:30:09 följande:
    Fortfarande starka tester men har dagligen brunt när jag torkar mig. Inga tydliga gravsymptom. Gråter mycket och känner att det inte kommer gå bra. VUL på måndag och ett nytt hcg-prov nu på torsdag.
    Tog ett hcg förra veckan på torsdag och det låg på 2639. Bra nivå enligt BM. Men nu har det gått ytterligare 5 dagar och jag har hunnit oroa mig mer. Gråter ofta och är sorgsen hela dagarna. Njuter inte av mitt plus.

Fy vad jobbigt för dig. Håller tummarna för att det inte är någon fara. Brunt är ju gammalt, så inget färskt blod i alla fall....
  • lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-26 10:00:01 följande:
    Lilaemma: hade brunt vid mitt förra MA, men det kom lite senare än nu (v.9), fast det skrämmer livet ur mig. Är ju bara på 6+2 idag. Har ingen matlust heller. Tycker det är jobbigt att läsa i bf-trådarna om alla som kvittrar om sitt illamående mm. Jag känner ju inget.

Hur går det för dig?

Inget mer blod och illamående till tusen... men känner mig ändå uppgiven och vill bara gråta... hoppas på att det är ett bra tecken... hormoner... men skulle ju vilja vara så där lyckligt gravid och inte bara dra täcket över huvet och gömma mig.,..
  • lilaemma
    Älva1973 skrev 2013-02-26 16:59:17 följande:
    12908 var det nu och jag ligger och gråter igen av glädje tror jag. Undrar hur länge jag kommer känna att det är bra. Måste bara få se att det lever något på VUL för att bli helt övertygad.

Det var ju en superbra ökning!
  • lilaemma
    Kinderägg skrev 2013-05-17 21:46:29 följande:
    Är det jag som är dum tro !?! Hur loggar man ut från FF när man är inloggad via deras app i mobilen ? :-/
    Behöver man logga ut då?
  • lilaemma
    0fia skrev 2013-05-21 14:02:41 följande:
    Hur många är här inne just nu?! Jag fick min tvåa i juli och har nu börjat tempa inför en trea. Är fortfarande oregelbunden men vore kul att kunna hitta äl då vi snart vill sätta igång med trean.
    Är här och kikar. Tempar inte aktivt då jag nu är gravid med trean... 
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*