Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

telgebo skrev 2012-11-09 16:06:51 följande:
    Någon som kan ta en titt på min kurva för nu måste jag komma ner på jorden och verkligheten. Låg temp dpo 10 imp dipp i min värld och högre temp dagen efter får mig att tro för mycket trots att det borde vara helt osannolikt.
    Ser väldigt fint ut! Håller alla tummar och tår! (kul att se dig igen, känner igen dig från den gamla goda tiden... ;) )
  • lilaemma

Var nog bara inbillning igår i alla fall... eller lite färgrester eller nått. Blankt idag. Fick ett nytt förslag på kryss på ff, vet inte vad jag ska tro alls längre...

• lilaemma

Hittade en chart på ff som hade 15 dagar från negativt test (efter positivt då) till blödning. Bara att vänta helt enkelt... Så träligt det här är...

• lilaemma
    telgebo skrev 2012-11-11 19:50:04 följande:
    37,1 idag. Vet inte när jag ska testa är imorgon på dpo 14 men vill och vågar inte testa för tidigt så jag väntar. Enligt ff har jag bim först på torsdag uträknat på den längsta l fasen men enl appen på tisdag och enl mig närsom. Brukar inte ha såhär hög temp när jag inte är gravid så nu fattar jag inte om kroppen bara luras med mig.
    Din kurva är fantastisk! Hoppas verkligen inte att den luras... Då skulle jag bli så besviken!
  • lilaemma
    Kexet skrev 2012-11-15 09:08:41 följande:

Oj, hann skicka iväg innan jag var klar. Tog ett test i morse bara för att jag inte kunde hålla mig! Är bara på ÄL+9 men fick detta... Vad tror ni? Är det inbillning eller är det ett litet svagt streck där?

Min temp har stigt också... www.fertilityfriend.com/home/3eabb9
    Spännande! Tycker det ser ut som nått svagt, svagt... men man har ju blivit lurad förr... så hoppas på starkare imorgon!
  • lilaemma
    Saga09 skrev 2012-11-15 16:01:26 följande:
    Varit på vul nu och sett ett tickande hjärta :) nu kan jag andas lite igen..
    Åh så underbart!
  • lilaemma

Hej! Funderar lite på min kurva... har aldeles för oregelbundna temptider... jag skulle tro att jag hade äl på dag 18 (vilket är min standard dag) men ff hävdar bestämt dag 12... nån som vågar sig på en gissning?

• lilaemma
    Försöker skrev 2013-02-02 11:36:33 följande:
    Älva - Med tanke på din ålder så förstår jag att ni tar det i den ordningen. Har ni nån annan läkare ni kan byta till om det här försöket inte lyckas då?

Lilaemma - Ja, det var ju en lite hoppig kurva. Obestämd Du har inte testat med äl-stickor parallellt innan den 18:e för det borde ju gett svar isf? 
    Inga äl-stickor... det är ju fusk ;) det skulle ju vara att försöka på riktigt... ;)
    Älva1973 skrev 2013-02-02 14:22:00 följande:
    Kan ju vara så att FF tolkar dag 12 som säkrast eftersom du hade markerat fertilt sekret. Om du inte även så gott som dagligen noterar samma så kan FF få svårt att tyda. et ser ju mer ut som dag 18. Men jag tror at du måste notera fler tecken och göra det varje dag för att FF ska kunna tolka det.

Livmodertapp, sekret, äl-test, temp. Det är de fyra man kan använda tillsammans, helst flera. Sedan kan man välja hur FF ska analysera. Som standard använder den en kombination av alla. Men man kan även välja att bara gå på äl-test till exempel.

Försöker: Ja det finns en till privat klinik jag kan vänta mig till. Men annars så duggar de inte tätt där jag bor.
    Jag har slutat pilla på tappen. Fick tidiga mf när jag gjorde det och blev skraj. Tror inte det egentligen hängde ihop (har ju fått tidiga mf även när jag inte petat) men bara för säkerhetsskull... så jag inte behöver älta den teorin i alla fall...

Sekret skriver jag mest bara när jag har älsekret och det brukar jag ha i två omgångar innan äl kommer... Och som sagt eftersom jag vaknar frekvent på natten och ibland tempar vid 5 och ibland vid 9 så är det ju inte så lätt för ff att veta... ;)

• lilaemma
    mammelie1891 skrev 2013-02-05 09:39:46 följande:
    Hej! Jag har tempat för första gången denna cykel och har nu en fråga. Min tepm ligger på 36.5-36.6. I förrgår for den upp till 37, samtidigt hade jag älsekret och älvärk. Igår for den ner till 36.1 och idag upp till 36.9. Är det vanligt att den far runt så? Och när isf borde jag haft äl? Tacksam för svar!
    Var i cykeln är du? Äl kan ju inte bekräftas förrän man haft tre på varandra följande temperaturer som är högre än de tre tidigare.... så än går det ju inte att veta... men det kan ju ha varit en dipp på äl-dagen och att du hade äl igår... men om du redan haft äl kan det ju vara en imp-dip. Så där höga temperaturer har jag bara när jag är gravid... men vi har ju olika baslinjer...
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*