Försöker skrev 2013-02-02 11:36:33 följande:
Älva - Med tanke på din ålder så förstår jag att ni tar det i den ordningen. Har ni nån annan läkare ni kan byta till om det här försöket inte lyckas då?
Lilaemma - Ja, det var ju en lite hoppig kurva.

Du har inte testat med äl-stickor parallellt innan den 18:e för det borde ju gett svar isf?
Inga äl-stickor... det är ju fusk ;) det skulle ju vara att försöka på riktigt... ;)
Älva1973 skrev 2013-02-02 14:22:00 följande:
Kan ju vara så att FF tolkar dag 12 som säkrast eftersom du hade markerat fertilt sekret. Om du inte även så gott som dagligen noterar samma så kan FF få svårt att tyda. et ser ju mer ut som dag 18. Men jag tror at du måste notera fler tecken och göra det varje dag för att FF ska kunna tolka det.
Livmodertapp, sekret, äl-test, temp. Det är de fyra man kan använda tillsammans, helst flera. Sedan kan man välja hur FF ska analysera. Som standard använder den en kombination av alla. Men man kan även välja att bara gå på äl-test till exempel.
Försöker: Ja det finns en till privat klinik jag kan vänta mig till. Men annars så duggar de inte tätt där jag bor.
Jag har slutat pilla på tappen. Fick tidiga mf när jag gjorde det och blev skraj. Tror inte det egentligen hängde ihop (har ju fått tidiga mf även när jag inte petat) men bara för säkerhetsskull... så jag inte behöver älta den teorin i alla fall...
Sekret skriver jag mest bara när jag har älsekret och det brukar jag ha i två omgångar innan äl kommer... Och som sagt eftersom jag vaknar frekvent på natten och ibland tempar vid 5 och ibland vid 9 så är det ju inte så lätt för ff att veta... ;)