• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Losan

Älva: jösses vad tiden har gått fort! Vi hoppas på att du inte behöver vänta på den lille allt för länge!
    Inte långt kvar för dig heller Greeneyes, så härligt!

Själv fick jag konstaterat MA i v.10 och fick skrapas och väntar fortfarande på mensen, är 8 veckor sedan skrapningen nu. Sedan är det bara till att försöka igen! =)   

• Älva1973
    Losan skrev 2013-10-17 09:28:45 följande:
    Älva: jösses vad tiden har gått fort! Vi hoppas på att du inte behöver vänta på den lille allt för länge!
    Inte långt kvar för dig heller Greeneyes, så härligt!

Själv fick jag konstaterat MA i v.10 och fick skrapas och väntar fortfarande på mensen, är 8 veckor sedan skrapningen nu. Sedan är det bara till att försöka igen! =)   
    Tack Solig
    Usch så tråkigt, vet hur det känns. Hoppas det går bättre nästa gång Skrattande
    greeneyes skrev 2013-10-16 20:39:04 följande:
    Vad roligt att se dig Älva, känns som att det var längesen! Nu är du verkligen vid målsnöret!!
    Samma här, snart dax för dig med Skrattande
    Känns som att mitt målsnöre bara flyttas framåt hela tiden.
    Vi 5 skrev 2013-10-16 20:14:57 följande:
    Xaxxa, det låter ju väldigt lovande med många ägg och bra AMHvärde (för det var väl det du menade?). Bra att de kollar sköldkörtelvärden för det kan ju absolut vara det som ställer till det. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för plus!

Älva, hej kul att se dig! Har ju tänkt titta in i er tråd men har inte mått så bra. Lycka tillkramar till dig!

Du och jag, vinkar hej till dig med! Allt bra med dina små?
    Tack Solig

Gravid i vecka 40, väntar dotter 19:e oktober 2013
  • Du och Jag ver2
    0fia skrev 2013-10-16 08:10:22 följande:
    Hej igen!

Jag har kört vanlig från apoteket med endast en decimal. Har funkat ok men det tar nog längre tid än 10 sek.... Har du sett denna? Kasnke kan maila och fråga om hur lång mättid det är?!
    Hej!!

Har också en från apoteket - men den tar låååång tid (ca 1min), vilket är för lång tid när nån ropar på en... Dock så hängde det inte med någon länk!? (var ju några år sedan jag köpte min!)En decimal är helt ok, har jag alltid använt!
    greeneyes skrev 2013-10-16 14:00:55 följande:
    Oj, fyra barn - det var ambitiöst jag som velade inför ett andra, haha! Hoppas maken ger med sig då till nästa sommar
    Jag har en termometer som jag beställde från nån av sidorna med äl-tester. Tror att den var från testlagret.se och mäter två decimaler och var snabb, minns dock inte hur snabb.

Jag kommer att fortsätta tempa och använda FF när jag slutat amma. För oss har det funkat bra som preventivmedel tidigare, tål inte hormoner nämligen.
    Haha, ja, först skulle vi bara ha två ;) Men... Men om det blir en fjärde så blir det sista då isf! (ska sterilisera mig då i samband med snittet).
    Kanske inte ge med sig (för han vill ju också ha en till!), men att han får sova ikapp lite och hitta den där orken!

Ja, det är min tanke med - ska det inte bli bebis så får det funka som preventivmedel!

Ska kolla vad de har för några både test lagret och billiga tester!

Älva1973 Oh, nära =) Lycka till när det är dags!!

Xaxxa Ja, hoppas det tyder på det för dig!  Men vet hur det är när man tror å hoppas.

Vi 5 - Vink vink! Jo, tack, de mår bra! "Lillan" är redan 16månader - galet! Å äldsta drygt 5 år! Annars så rullar det på här, man är inte direkt sysslolös ;) (dessutom så utökade jag min hobbyverksamhet till eget företag under föräldraledigheten också ;) Så nu jobbar jag inte lika mkt på min anställning längre!)

Losan - nej vad tråkigt =( Hoppas det tar sig snart igen.

• Xaxxa

Negativt och mens, tempen droppade under coverline så det var väntat men ledsamt att hoppa tillbaka till ruta 1. Är nyfiken om tempen under själva mens blödningen har nån betydelse. Min har förändrats från att vara 36,8 oftast till att vara låg på 36,6 eller vad kallar man låg? Fast det kanske kvittar vilken temperatur man har när man blöder, blev bara fundersam.

• Xaxxa
    Du och Jag ver2 skrev 2013-10-20 07:56:49 följande:
    Nej vad trist Xaxxa :( Tror inte det har någon betydelse - jag har legat olika!

Verkligen fast samtidigt väntat då jag kände detta på mig natten till torsdag. Hoppas det är Pergotime som saknas och gör det. Ska ringa kliniken imorgon och hoppas på att få börja med det redan denna cykel istället för att börja nästa. Denna vända så har jag helt olika morgon temperaturer mot vad jag brukar ha, annars brukar det oftast se likadant ut. Har blitt sugen på VIP medlemskap och försökte igår kväll klura ut hur man gör för lyckades inte köpa ett 3 månaders, mitt bankkort ville då inte och dom andra alternativen har jag inte den blekaste aning hur dom fungerar. Är det någonting som görs och betalas via ens bankkontor möjligen?
  • Saga09

Kikar in en sväng.. det var så länge sedan jag var här inne nu..

Vad spännande för er som väntar på era små :) Neo blir 18 veckor imorgon och skall på 4 månaders koll på bvc.. hur gick det så här fort?

Kram på er

Saga 2009 ¤ Neo 2013
  • 0fia

Hej igen!

Är tillbaks här eftersom jag fått missfall i veckan. Det är helt enkelt dags att börja tempa igen......

Du och jag - jag har nu köpt en omron på apoteket. Den skall mäta på 10 sek men har bara en decimal... 

• Xaxxa

Behöver akut hjälp av en riktig temp-expert

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*