• Losan

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej tjejer! Jag smyger in här...

Slutade med p-pillerna i oktober -11 och använder sedan dess p-dator (pearly). Då vi för tillfället håller på och bygger hus väntar vi lite med bakandet tills vi vet när huset ungefär kommer stå klar. Men som det ser ut nu börjar vi försöka till hösten. Då jag ätit p-piller sedan 16 års ålder ville jag gärna sluta i tid för att ge kroppen en chans att komma i gång och se så att allt verkar fungera som det ska.

/Losan

• Losan
    Pillan2012 skrev 2012-05-07 07:16:47 följande:
    www.fertilityfriend.com/home/151d7f

:( Just nu hatar jag min kropp, förstår mig inte på nått alls längre. Kommer aldrig bli bebis för oss!
    Pillan2012:  Din kurva påminner lite om hur min såg ut förra månaden, ett riktigt virrvarr där efter äl.
    Dag 23:e undrade jag vad tusan det var som hände.  http://www.fertilityfriend.com/home/38ff0f
    Jag fick dock en väldigt låg coverline vilket du troligen också kommer få.
    Hade det inte varit för mina tydliga älflytningar så hade nog FF tvekat innan krysset sattes. Även min p-dator fick fnatt och tvekade fram till dag 28:a innan den beräftade äl. Men mensen kom som den skulle.

Får du bara en temp till runt  36.2-36.3 får du garanterat krysset! =)
  • Losan

Brukar FF sätta ut BIM på DPO14 för dig i vanliga fall?
    Min lutealfas ligger på 11-12 dagar och FF sätter ut min BIM på DPO13.

• Losan
    Vilvarin: Vilken tjusig höjning! Vågar mig allt på ett... GRATTIS!! Skrattande
  • Losan

Tjejer!!

Nu tror jag FF fått fnatt!

Efter min höga temp i dag ändrades äl från dag 16 till dag 19... vilket säger helt emot mina äl-flytningar? Går den så slaviskt efter tempen? Trodde den tog större hänsyn till eventuella äl-flytningar?

Kika gärna på kurvan om vad ni tror.. för mina andra symptom gör mig rätt säker på att jag hade äl dag 16 eventuellt dag 17.

http://www.fertilityfriend.com/home/38ff0f

• Losan
    Saga09 skrev 2012-06-17 20:26:12 följande:
    FF säger att min ÄL var 3 dagar efter mitt positiva test.. eller den vet nog inte för jag fick ett sånt helt streck....

Kan någon hjälpa mig och kolla på min kurva?
    Den ser ut att stämma.. när du får ett helt streck är FF mer säker! Glad
  • Losan
    Bjornis skrev 2012-06-17 21:09:43 följande:
    Fast jag tror nog FF kan ha rätt. Det ser ju onekligen ut så på tempen och du hade ju fertila flytningar dagen innan. Får väl se var tempen landar imorn och om det flyttar äl igen men det ser ju ut som om det kan stämma...
    Jag det kan nog vara som du säger.. brukar ju oftast få äl runt dag 18-19 och jag tror jag har gått lite för mycket efter mina andra kurvor då jag brukar få äl-flytningar både innan men även någon dag efter äl. Men självklart kan det ju skilja sig från cykel till cykel! Glad
  • Losan
    Tuvalina skrev 2012-07-19 19:52:20 följande:
    Hallå alla tempfreaks!! Hjärta

Jag har en undran som ni kanske kan ha någon reflektion över. Jag har lagt in min kurva på FF och fick + på ÄL test dag 9 och tror att jag fick ÄL dag 11. Allt föranleddes av rikligt med ÄL sekret och nu efteråt har jag haft lite mer grynigare sekret. Som det torde, eller hur? MEN, Här kommer ett MEN. Tempen gick upp fint efter dag 11 till 36.9 (jag mäter i armhålan) och efter två dagar har den gått ned till 36.7... jag fattar inget? Kom gärna med era tankar!!
    Att det varierar lite är inget konstig, det kan hoppa lite från dag till dag. Så länge trenden är den samma.
    Vilken temp brukar du ligga på innan äl?

Kika gärna på mina kurva från förra månaden så förstår du hur jag menar!

http://www.fertilityfriend.com/home/38ff0f

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*