• Xaxxa

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ingen aktiv i denna tråd? Har funderingar som jag skulle vilja ventilera?

• Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-14 11:02:58 följande:
    Fråga på

Kanske rörigt men gör ett försök. Jag fick positivt ÄL-test den 1-3 okt och fick min ÄL utsatt på 2 okt och hade fin temp stegring tills i tisdags förra veckan då var den både tisdag onsdag torsdag och i lördags 36.7 alltså 0.1 grad under coverline. I fredags igår och idag 36.8 vilket är precis över coverline med 0.1 Om jag inte discardar tempen från i onsdags då försvinner min coverline och någon ÄL har inte varit än. När jag var 8 DPO så fick jag en misstänkt lik nid- blödning vilket jag aldrig fått nånsin förr under litealfasen och jag tycker det är konstigt att få det om jag inte ens haft ÄL. Jag är rädd att ingen ÄL skett för då bildas ingen gulkropp som lever på progesteron och inget det låg temp som jag har men om jag disparat jag alla tempot från i onsdags och fram är strecket kvar på 2 okt men kan man först få ett coverline och ÄL utsatt och sen borttagen att den säger du har haft ÄL och sen du har inte haft det?
  • Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-14 12:44:12 följande:
    Kan du lägga ut bild eller länka till kurvan? Är mycket lättare då!

Vet inte hur man länkar men jag kan skriva upp mina tempar om du vill.
  • Xaxxa

20/9 36.7 21/9 ingen temp 22/9 36.7 23/9 36.9 24/9 36.6 25/9 36.6 26/9 36.5 27/9 37.0 28/9 36.6 29/9 ingen temp 30/9 ingen temp 1/10 36.6 + på ÄL test kl 17.00 2/10 36.7 + på ÄL test 3/10 37.3 + på Äl test 4/10 36.7 negativt ÄL test 5/10 37.1 6/10 37.0 7/10 37.0 8/10 36.7 9/10 36.7 10/10 36.7 11/10 36.8 12/10 36.7 13/10 2036.8 14/10 36.8

• Xaxxa

Oj vad konstigt det blev för jag skrev rakt nedför Hade positivt ÄL-test 1/10 kl 17 2/10 positivt kl 12 och starkt plus vid 17.25 samt lite trådigt och ÄL värk och tapp hög mjuk och öppen 3/10 positivt ÄL test efter 12 men före 17 Sedan dess negativa test Har discardat all tempar sen i onsdags

• Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-14 13:24:49 följande:
    Hm... Förstår varför du är fundersam, dina tempar ser inte riktigt ut som de bör för att visa på äl. Tempen ska ju hålla sig hög efter äl för att indikera att äl skett. ( Jag skulle också discarda tempen på 37,0 den 27/9 då den kan störa kurvan lite. ) Sorry, kan inte göra dig speciellt mycket klokare tror jag..

Tack för hjälpen, jag är faktiskt inte förvånad för såhär är det varje månad för mig så jag verkar inte ägglossa helt enkelt även om tester visar på det och allt ser bra ut ca 1 vecka efter positivt ÄL test och sen börjar det jävlas. Skumt med den lilla ljus rosa mini blödningen 8 DPO bara hunger, rapar och dom massiva flytningarna som gör trosorna plaskvåta Ska på fertilitets utredning i morgon på första besöket kanske får Pergotime då men det verkar ju aldrig finnas att få tag i numer på något Apotek.
  • Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-14 15:16:24 följande:
    Lycka till!

Tack!
  • Xaxxa
    Vi 5 skrev 2013-10-14 17:03:44 följande:
    Xaxxa, jag funderar på hur du tempar? Vilken typ av termometer? Och jag undrar också om du tar tempen precis samma tid varje dag? Inom 30-40 minuter helst. Kan det vara något sådant som gör att det inte stämmer riktigt?

Jag tempar 8 varje morgon och då med en digital termometer i munnen. Jag tempar exakt samma tid varje morgon och sover minst 3-5 timmar i sträck innan det och sover med stängd mun och fönster. Jag har gjort såhär många cykler under några år och har sett under många cykler att jag inte har inte har nån ÄL och att det dessutom har börjat krångla nåt förfärligt sedan ett halvår tillbaka med även oregelbunden mens nu också och det har jag inte haft problem med tidigare utan det är nåt nytt men det har väl ganska sannolikt med alla mina anovulatoriska cykler att göra förmodar jag. Antar att läkaren kommer ge mig Pergotime som verkar omöjligt att få tag i på Apoteket men får se vad han säger. Tanken på PCO har kommit men det har dom sagt att jag inte har får se vad denna säger för jag antar att jag får göra ett VUL imorgon. Det är väl inte farligt att göra nåt gynekologiskt imorgon om det nu mot alla odds skulle kunna vara gravid? Jag vet att inget syns redan om jag skulle vara gravid men han kanske skulle kunna se om man haft ÄL har tjock eller tunn slemhinna, dags för mens snart eller nåt annat som ger mig en ledtråd.
  • Xaxxa

Greeneyes jag testade att ta bort min höga temp den 3 okt för jag vet att jag inte ens sov 30 min före tempningen. Sedan tog jag bort discard på alla tempar mellan 9-14 oktober och vips så blev det helt annorlunda, nu är alla tempar efter ÄL ovan coverline och ÄL var den 1 okt så nu ser det mycket bra ut. Tog lite fundersam på om ÄLDRE testet var positivt först kl 17 den dagen och sedan superstakt 24 timmar senare med eggwhite tapp som var HSO och hade ÄL värk

• Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-15 09:43:30 följande:
    Låter ju kanon! Håller tummarna för dig. 
    Vi 5 skrev 2013-10-15 08:48:04 följande:
    Greeneyes, intressant, (fast förstås inte alls roligt för dig som behövt uppleva det) jag trodde att det var rätt ovanligt, men det verkar ju inte stämma då. Hur går det för dig?
    Det går bra, är gravid i v 36 nu  
    Dotter född 2007, Planerat snitt 131101

Tack! Jo nu hoppas jag hade nid blödning 7 DPO aldrig haft förr men har såna flytningar å jag tror mesen kommit.
    Vi 5 skrev 2013-10-15 10:18:03 följande:
    Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo! Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.

Blir test på torsdag, är helt lugn denna cykel vilket är olikt mig för jag brukar annars vara så otålig och börja testa innan BIM,men har väl så van och less på alla test så inget att hetsa upp sig över men har ingen mens kommit på torsdag så blir det mens
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*