• Xaxxa

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Igår påbörjades fertilitetsutredning. Han tittade på äggstockar och kunde konstatera att ÄL skett från vänster och i höger såg han 8 ägg som inte hann med. Han sa att jag verkar ha väldigt pigga äggstockar för min ålder och ett SMHI värde på 5,5 i min ålder är nåt helt otroligt. Slemhinnan var 14 mm igår. Nu ska jag få börja med att lämna blodpropp och kolla mins skökdkörtelvärden är på för det kan tydligen ställa till det med oregelbunden mens utebliven ÄL som vart mitt problem och sen ska jag få pergo annars sprutor med fsh. Är nu BIM + 1 så imorrn tänkte jag testa om inte mensen kommit men hoppas givet på +.

• Xaxxa
    greeneyes skrev 2013-10-15 12:23:31 följande:
    Flytningar var mitt första gravtecken, kom en vecka innan Bim ungefär och var som äl-flytningar

Mitt var precis som man kissade på sig som vatten fast helt genomskinligt eller i samma vita färg som toapapper. Fortfarande väldigt mycket men inte så att det ger blöt känslan i trosorna längre. Sedan gråter åt allt, brösten ömmar rejält emellanåt annars inte mycket mer än så länge. Ingen mens men den kan hålla sig borta för att lura mig.
  • Xaxxa
    Du och Jag ver2 skrev 2013-10-15 22:10:29 följande:
    Kul tråden vaknat lite till liv =) Låter lovande Xaxxa! Jag hade med massor med flytningar innan graviditeterna! Åh, vad jag är avis på er Vi 5 och Greeneyes!!! Snart får ni se era små! Här har vi hållit på och velat fram och tillbaka om en fjärde - jag vill fortfarande men maken vill ta igen sig lite - vilket jag har full förståelse för! Hoppas på att vi kanske kan köra igång till nästa sommar =) Tempar inte men använder mig av ff för att hålla koll på allt annat i cykeln. Har senaste cyklerna fått äl på dag 30...jättekul...eller inte! Förhoppningsvis så är det för att jag har delammat (slutade för ca en månad sedan nu), så får se denna gången hur det blir. Vad använder ni för termometer!? Letar fortfarande efter en bra och SNABB! (helst max 10 sec!)

Har en vanlig köpt på Apoteket som är digital. Jag tar tempen i munnen tar ca 45 sekunder tror jag. Hoppas flytningar är ett bra tecken för graviditet för mig. Har blivit lurad så väldigt många gånger så vågar inte tro något då jag vart så säker förr som inte vart nåt.
  • Xaxxa
    Vi 5 skrev 2013-10-16 20:14:57 följande:
    Xaxxa, det låter ju väldigt lovande med många ägg och bra AMHvärde (för det var väl det du menade?). Bra att de kollar sköldkörtelvärden för det kan ju absolut vara det som ställer till det. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för plus! Älva, hej kul att se dig! Har ju tänkt titta in i er tråd men har inte mått så bra. Lycka tillkramar till dig! Du och jag, vinkar hej till dig med! Allt bra med dina små?

Det var AMH fast min platta skriver om alla ovana ord till nåt helt tokigt. Får hoppas det blitt nu efter 4 år. Jo kanske räcker det annars bara med att kolla upp värdena få rätt dos Levaxin för att få igång min annars så regelbundna cykel igen annars kanske den kick startar mha Pergotime . Känner mig så annorlunda, lugn på ett svårförklarat sätt , brukar vara otålig och ivrig annars och brukar alltid tjuvtitta flera dar före BIM men icke denna gång. Tycker inte jag har så mycket symtom å andra sidan heller fast det kan i o f s vara ett symtom det också kanske.
  • Xaxxa

Negativt och mens, tempen droppade under coverline så det var väntat men ledsamt att hoppa tillbaka till ruta 1. Är nyfiken om tempen under själva mens blödningen har nån betydelse. Min har förändrats från att vara 36,8 oftast till att vara låg på 36,6 eller vad kallar man låg? Fast det kanske kvittar vilken temperatur man har när man blöder, blev bara fundersam.

• Xaxxa
    Du och Jag ver2 skrev 2013-10-20 07:56:49 följande:
    Nej vad trist Xaxxa :( Tror inte det har någon betydelse - jag har legat olika!

Verkligen fast samtidigt väntat då jag kände detta på mig natten till torsdag. Hoppas det är Pergotime som saknas och gör det. Ska ringa kliniken imorgon och hoppas på att få börja med det redan denna cykel istället för att börja nästa. Denna vända så har jag helt olika morgon temperaturer mot vad jag brukar ha, annars brukar det oftast se likadant ut. Har blitt sugen på VIP medlemskap och försökte igår kväll klura ut hur man gör för lyckades inte köpa ett 3 månaders, mitt bankkort ville då inte och dom andra alternativen har jag inte den blekaste aning hur dom fungerar. Är det någonting som görs och betalas via ens bankkontor möjligen?
  • Xaxxa

Behöver akut hjälp av en riktig temp-expert

• Xaxxa
    0fia skrev 2013-10-30 10:49:33 följande:
    Vad behöver du hjälp med?

Mycket men först varför mitt ÄL-test är positivt nu när ÄL skedde i måndags? Finns bild på testet i mitt galleri, första bilden där är det som togs nu för en liten stund sedan.
  • Xaxxa
    0fia skrev 2013-10-30 11:13:49 följande:
    HAr du länkt till kurvan?  

Vill inte visa den helst
  • Xaxxa

Bilden på testet finns i bilgalkeri hör så nån kurva behöver du inte se eller

• Xaxxa
    0fia skrev 2013-10-30 12:36:01 följande:
    OK, hur vet du att du haft ägglossning? Kanske har du LH länge i kroppen eller så är du gravid. Jag upptäckte ett tidigt missfall pga äl-test som var positiva i över en vecka. Äl-testen ger också utslag vid graviditet. 

Jag har lekt får jag 36.8 imorgon får jag coverline med ÄL i måndags, hade första ÄL testet då 2 ägg på vänster på 17 och 18 mm så ganska säker så positiva redan pga graviditet nej inte än, ska ta ett nytt imorgon då har det gått 72 sen första positiva.
  • Xaxxa

HJÄLP!!!! Varför sjunker min temp EFTER ÄL? I måndags då jag hade ÄL så hade jag 36.6 och dagen efter 37.0 Sedan 2 dagar efter 36.9 och idag 36.7

• Xaxxa
    0fia skrev 2013-10-31 08:55:02 följande:
    Implantationsdip? Men det är kanske lite tidigt?

Ja ingen sån och tempen sjönk 0.1 grad på 2 DPO och 0.2 grad på 3 DPO så det har ju inte hunnit till livmodern, det är ju först 7-10 DPO det kan vara aktuellt. Är säkert kört så mensfan kan komma direkt om jag ändå inte är gravid denna.
  • Xaxxa
    0fia skrev 2013-11-04 21:25:55 följande:
    Finns det någon här som har koll på hur länge det dröjer innan tempen sjunker (efter skrapnnig)?

Tyvärr inte, men efter mitt mf utan skrapning tig det 12 dagar ca när all HCG var ute
  • Xaxxa

Överstimulering här...suck ännu mer väntan...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*