Inlägg från: kanske 4a |Visa alla inlägg
  • kanske 4a

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej tjejer hoppar in här. Har läst här några dagar och tvekat om jag ska hoppa in eller inte. Anledningen är att jag tempar men orkar inte följa alla regler slaviskt. Så ni får ta min kurva med en liten nypa salt. Jag tempar tex med örontemp och inte på exakt samma sätt varje gång, ställer tex inte alarmet för att tempa exakt samma tid och innan jag stiger upp osv. Men jag brukar ändå få ungefär samma temp, iaf inom 1-2 tiondelar. Och eftersom jag gjort så ganska många månader nu kan jag tyda mitt eget mönster iaf. Jag hoppas det är ok.

Jag är en tjej på 34 år, gift och har tre barn. I februari 2003 fick jag mitt första utomkveds i vänster äggledare, men den fick vara kvar. Sen har jag fått två barn efter det utan problem (ett barn innan). För ca 4 år sedan började vi prata om en fyra. Vi slarvade med skydd men försökte inte direkt. I mars 2011 fick jag mitt andra utomvkeds i vänster äggledare och denna gången togs den bort. Sen gjorde vi ett litet uppehåll och har sedan försökt i åtta månader att få en liten fyra. Jag fick mens igår och försöker nu hitta ork för ett nionde försök. De andra barnen har blivit till lätt, på första andra och tredje försöket (första utomkvedet på andra försöket) så det börjar kännas lite motigt nu.

Ja det var lite om mig!    

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Vi 4 skrev 2012-03-18 17:10:20 följande:
    Kinderägg, nej ,så himla typiskt att kroppen ska krångla när det väl gäller! Vad 17 kan det vara då? Kan du ringa och fråga någonstans? Är det mycket eller kan det vara bara slemhinnorna? Kram!

Kanske 4a, välkommen, det är ju lite olika hur slaviska vi är det viktiga är ju att du själv kan se mönstret tänker jag. Så tråkigt med dina utomkveds! Även jag hade lätt mina första 3 graviditeter (första slutade med mf) men nu har vi försökt sedan dec 2010, så det kan vara svårt att hitta orken ibland. Håller tummarna att det ska fungera 9onde försöket gillt.

Bobofina, om du orkar städa i listan är det jättebra tycker jag. Jag har sett att det är vissa som inte uppdaterat sig på evigheter och om nu någon blir borttagen som vill komma tillbaka är det ju lätt att lägga till sig igen!

Lovi, stort grattis! Hur mår du? Glöm inte att lägga till dig i gravidlistan

Tack! Jo visst är det svårt att hålla motivationen uppe, men vad har man för val. Hoppas det tar sig för dig med snart då :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    Vi 4 skrev 2012-03-18 17:22:01 följande:
    Kanske 4a, tack för lyckönskningarna, de kan behövas! Jag fyllde 40 i höst och vågade inte vänta längre så vi gjorde ett ivf i december. Jag blev gravid men fick ma och nu har vi bokat nytt försök i maj, men kör hemma så länge, så vi får väl se om det var sista chansen som rök med missfallet.....

Ok vad tråkigt. Funderar på att be om utredning när det gått ett år, men vet inte vad man har rätt till när man har barn sedan innan. känns lite jobbigt, som att de inte kommer förstå varför vi inte är nöjda med tre liksom. Fånigt kanske? jag hoppas jag inte behöver tar reda på vad de tycker  :)
  • kanske 4a
    Kinderägg skrev 2012-03-18 17:24:29 följande:

Välkommen hit !
    Jag följer inte heller alla regler slaviskt, jag tempar oftast mitt på dagen men får iaf en ganske ok kurva. Min två senaste kurvar ska man dock inte titta på för jag har legat lite lågt med tempningen.
    Jag har alltid blivit gravid på 1-3 gånger, har 5 barn, en abort och några mf bakom mig men nu vill det sig inte är inne på vårat 29:e försök (började försöka i sept 2009), ska göra insemination så fort jag får ÄL.  

Tack! Skönt att det inte bara är jag som kör min egen metod :) Men så trist att ni fått kämpa så länge, såg nu att du blöder mitt i cykeln med. skumt! kroppen är bra konstig ibland.
  • kanske 4a
    Pillan2012 skrev 2012-03-21 07:05:45 följande:
    Lite dålig action i denna tråd tycker jag, kom igen nu tjejer! :)

Har själv en lite off dag. Har ännu en cykel jag inte blir klok på, starka äl-tecken med älvärk, flytningar, positiva test etc. Men tempen visar inte på nån äl.
    Har ju extremt kort lutealfas och går på privatklinik. På måndag ska jag ta ett blodprov för att kolla upp progesteronvärdet. Känns lite motigt just nu!

Jag hade så konstigt låg temp förra cykeln :) Jag hade 36,2-36,4 innan äl och brukar ligga på 36,6-36,8 och det hade jag sen efter äl. Där ligger jag fortfarande kvar nu efter att mensen börjat och snart är över. Så ibland förstår man sig verkligen inte på kroppen. När jag blev gravid med tvåan 2003, hade jag ingen tempökning förrän dagen innan jag plussade, så ibland har man äl trots att tempökningen uteblir. Jag kan lägg till den cykeln på FF så får ni se. Jag hoppas du får svar på måndag.
  • kanske 4a
    Pillan2012 skrev 2012-03-24 21:18:50 följande:
    Du hade Helt rätt!!! Hade en hel del molvärk tisdagmorgon så det var säkert då :) Vi tajmade riktigt bra så nu HOPPAS vi!!! :D

Härligt, håller tummarna!!
  • kanske 4a

Usch vad deppigt det blev här, mens och kroppar som strular. Nu vill vi se lite pluss!!

Jag har fått positivt äl idag, så hoppas på temphöjning om några dagar.   

kram!

• kanske 4a

Hej alla!

Litenlur: Stort grattis!!

Björnis: Beklagara verkligen kram!

Jag har ju varit bortrest och kunde inte tempa förrän igår, glömde så klart ta tempen med mig. Men jag har fuskat och fyllt i tempar emellan, ungefär som jag brukar få. Jag började ju få en liten höjning innan vi åkte och då brukar den höjas lite till dagen efter. Igår låg jag ju på 37,3 som jag brukar efter äl. Så ni får ta min kurva med en nypa salt, men BIM blir den 17:e april        

• kanske 4a

Jag vet då inte hur min temp beter sig den här månaden, upp och ner och fram och tillbaka. Visserligen har jag varit frusen, kanske det kan påverka. Men vi tajmade ju inte så bra den här gången så varför skulle det ha blivit något nu. Nej fy vad deppig jag är idag, blä vill bara ha ett plus!! Ska testa BDG nästa cykel tänkte jag, Borago har då inte hjälpt. Har några tabletter kvar så jag tar väl de också.

• kanske 4a
    chiqita skrev 2012-04-13 00:16:33 följande:
    Kikar in och berättar att vår lille pojk tittade fram 2 april. 50 cm och 3340 gram. Helt underbar.

Hoppas ni alla plussar snart och får uppleva samma sak.

Kramar!

Åhh, stort grattis!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*