Bengalen skrev 2011-07-19 08:58:39 följande:
Det kan även vara så att du inte blöder ut hela slemhinnan utan börjar bygga en ny slemhinna ovanpå den gamla vilket inte är helt optimalt. Ett tips är att gå till en TCM akupunktör så att du kan få örter som gör att du blöder ut ordentligt.
Har du alltid haft så kort mens eller är det något som har kommit nu på senare tid?
Ah =/ Nja, jag har bara haft en mens nu efter jag slutat med cerazette (då jag inte blödde alls). Hm, kollade lite, har haft mellan 1-4 dagar, blöder inte så jättemycket när det är 4 dagar. De gånger jag blivit gravid (och behållt det) ser jag att jag blödit 3-4dagar i början av cykeln...
Får väl se vad som händer när denna cykeln är slut, har tappat hoppet helt om att ev vara gravid. Men jag å nålar går inte så bra ihop...men får kanske göra ett försök ändå isf om det blir lika kort denna gången... (daggmaskskin låter verkligen mums...
)
Å din kurva ser verkligen fin ut nu!!!
Testat?!
In the maiking - Ja, shit!! Skulle vara kul men samtidigt lite läskigt
Lite nyfiken på alla dina vita pluppar - tempar du olika tider?
Vi 4 - ja, tackar ju inte nej till den mensen (samt långa cyklar) när man
inte vill bli gravid, men när man vill det så är det inte lika kul
Mmm, kan ju bli lite halvjobbigt om det skulle bli tvillingar.
Det som skrämmer mig mest är väl kansk einte just det, utan jag vet inte riktigt hur det kommer att gå då - har en försvagad livmoder som gör att jag lär snittas 3-4v tidigare än bf (blev så med sista dottern med). Så blir det två så vet jag inte hur länge de kan vara kvar i magen
Men, ingen idé att oroa sig för det nu, är ju inte ens gravid än!
Bobofina - nej vad trist
Vilket försök var ni inne på?
Kinderägg - ser bra ut!!!
Jag har själv gett upp hoppet om att vara gravid, vet inte riktigt varför. Känns bara så. Har haft väldigt
låg temp den här månaden - kan det bero på rosenroten!?