Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

AnnC skrev 2011-08-01 14:29:16 följande:

Du och jag: det är lika bra att vara inställd på mens, jag försöker också ställa in mig på det. Haha det är ju helt sjuuukt egentligen, alldeles nyss var jag hundra på att jag var gravid, tills imorse då jag blev helt säker på att jag bara är skenis (skyddsmekamoj säkert för att inte bli besviken). Det är nästan så man hoppas att mensen kommer snart så man slipper fundera mer! (du vet, tvärtom metoden kanske funkar??)
    Det är bra att blogga så man kan gå tillbaka och kolla!! Man glömmer ju så fort..
    Säg till om du hittar nåt du skrivit om boobsen , mina var jättestora till o från hela helgen, men nu har de gått ner till sitt normala hela dagen! Konstigt!! Fast ådrorna syns fortfarande..

Ja, samma här - skyddsmekanism!! Kollade, nope, inget om boobisarna. Men det var då jag var ultrakissnödig å humöret som jag började ana nått - å det var redan på dag 7 såg jag!

Du får kika in här; www.3skabli4.babyblogg.se och kolla bakåt! (dec 09)

Har en "hemlig" blogg nu med, skönt att skriva - det jag inte vill skriva i min vardagsblogg (typ sånt man skriver här). Tanken är att göra fotibok med det jag antecknat, UL kort, magkort osv. Hrm, håller fortfarande på med 08....

Låter som grav. symptom iaf - dina boobs!!!
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-08-01 15:57:46 följande:
    Pektosa: när jag var gravid senast, var jag säker varannan dag ungefär.. Haha, helt nojjig.. Det enda jag har känt innan plusset är större bröst, ömma bröstvårtor och molvärk.. Kommer dock inte ihåg om brösten gick upp och ner..

Idag gick tempen upp litegrann.. Så om den stiger imorgon med så pekar FF ut ett streckat kors och ÄL i lördags.. Spännande, dock hade vi bara sex på torsdags kväll. Har ju inte haft positiva ÄL tester men det högg till rejält i högra äggstocken på lördag morgon så skulle kunna vara nåt.. Har haft positiva ÄL tester 3-4 dagar innan så verkar väl lite otroligt.. Men men hoppas gör man :).
    Hoppas hoppas!!
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-08-01 22:19:20 följande:
    Vi 4: stor kram till dig!

Om inte min temp ökar imorgon ringer jag gyn och bokar tid, är ju f-n på cd 52 idag!! Nu räcker det! Suck.. Blir så ledsen när jag kollar på era fina korta cykler. Vill också ha mens sen vips en vecka senare ÄL. Nä då ska jag vänta 7 veckor!! Blä.. (Förlåt för depp inlägg..)
    Sara - hoppas så du får temphöjning imorn. Lider med dig, jag som tycker det är jobbigt med "bara" 3 v till ÄL... Annars så vi hoppas att du får komma dit å prata med dem så de kan kolla!
  • Du och Jag ver2
    SaraK83 skrev 2011-08-01 22:45:56 följande:
    Du och Jag: ja vi får hoppas det :). Har haft en liten snabbkurs med min kille om tempning, ÄL och allt möjligt. Så nu väntar han också med spänning på morgondagens temp.. Men troligen har den svajat lite eftersom vi inte är hemma utan på sommarstället och här är det mkt varmare..
    Ja, haha, min make brukar fråga var tempen är - å sen "vad innebär det då?!, är det bra eller dåligt!?"

Hur länge har ni varit där då? Men då borde de tju inte höjas varje dag eller hur?!!
  • Du och Jag ver2

Näe! Satt å tänkte beställa tester nu, men nä, jag struntar i det! Känns bara så himla bortkastat. Vi har fem min till närmsta ställe som säljer CB, så då kan jag lika gärna åka å köpa där istället - blir ju nästan samma pengar ändå! Vet att jag kommer vara helt galen i slutet av veckan, men, då får jag väl vara det då!!! *stolt*

Å go natt å hoppas på fina temper imorn!

• Du och Jag ver2

Bengalen - härligt!! Haha, tycker min kurva ser lite lustig ut! Idag var första natten på läääääänge som jag sovit hela natten utan ha vaknat (av tjejerna el bara av mig själv) SKÖNT! Dock vaknade jag nu när maken tog sina kläder =/

• Du och Jag ver2
    nattfrost skrev 2011-08-02 08:25:32 följande:
    Testade neg idag. Bim -1 så det sket väl sig denna månaden också.. Blir så ledsen nu när jag har symtom.. Ont i bröstvårtorna, täppt näsa, inte mensflytningar och världens humör
    Nej va trist, men ge inte upp än - det är som sagt inte BIM än!!

Här mår jag illa =/ Är dock inte så glad för det - då jag inte minns att jag mått illa de gånger jag fick tjejerna, utan bara när jag fått MF, så det känns sådär. Vågar inte tro att det skulle bli ett pluss, men hoppas såklart! Tycker dock det är lite tidigt med illamående?? Är på dag 6, fast jag tror nästan jag hade ÄL då vid riktiga dip'en, så då är jag isf på dag 8... Nåja, vääääänta å se....
  • Du och Jag ver2
    nattfrost skrev 2011-08-02 10:41:29 följande:
    Enligt ff har jag dessutom bim på torsdag. Så än finns det lite hopp. Telefonen knäppar sig som ni kanske förstår
    Ja, håller tummarna!! Å bra med illamående

Såg själv nu eftersom jag var (är) orolig för mf - mådde visst illa samma dag när jag plussade sist.... Men NEJ fy på mig, nu sitter jag å spekulerar igen å börjar hoppas å tro en massa, precis så jag INTE vill göra!
  • Du och Jag ver2

Nattfrost - jag trodde först jag mådde illa för att jag var hungrig imorse, men icke. Hade full sjå att inte spy när jag gick till dagis =S Började äta lunch nu, men det bara vänder sig, å luktar illa. Vill inte spekulera men tankarna går för fullt!!

• Du och Jag ver2

Kramlo, ja, å nu när vi skulle försöka igen så startade jag ytterligare en blogg, då jag inte vet vilka som följer den förra =) har min på www.babyblogg.se, enkel att använda. Krånglar dock lite ibland, men har inte gjort det på länge nu. Där kan man välja att lösenordsskydda

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*