Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej!
    Hoppas in här (igen!) jag med! Nu är det dags för barn nr tre (har tempat på de tidigare två med). Hade en liten förhoppning att jag inte skulle in hit  - eftersom jag inte skulle spekulera så mycket - jo tjena vad det gick bra....

Är inne på andra tempmånaden nu och börjar väl närma mig ÄL. Har sen ÄL, runt dag 20. Så denna månaden testar jag med Rosenrot i hopp om att den ska komma lite tidigare. Andra som testat?!

Såklart har jag fått feber idag också Så maken köpte CB ÄL test idag, ska börja testa imorn

Annars så är jag 31, två tjejer juli -08, juli -10. Ett MF innan första, två innan andra å ett tidigt nu förr månaden. Annars så verkar det gå hyffsat fort för oss att bli gravida - så hoppas detsamma nu!

• Du och Jag ver2

Oh, jag fick en störtdykning idag! Hoppas så att jag har ÄL 1 v tidigare än vanligt, tack vare rosenroten!!

Jag funderar också på ÄL stickorna, blev lite smått förvirrad när jag läste på CB's att det var fördel att testa på morgonen  - då jag fått för mig att man skulle testa på dagen...
    Dock så har jag ju bara tagit test idag och igår - så då kan det väl mycket väl vara så att det skulle gett utslag i förrgår!? (om det är ÄL idag).

• Du och Jag ver2

Ush va arg jag blev igårkväll! Satt å skrev ett inlägg från mobilen - å sen pajjade uppkopplingen så det kom inte iväg *suck*

Men ang ÄL tester - jag hade också för mig att dte var på dagen man skulle testa. Så liet sur på CB som skrivit morgonen! (idag testade jag vid nio dock). Men tror äl var igår - går ju sådär bra å tempa med småttingar ibland... Ena kom in kl 5 idag - tempade då (å gick sen upp en snabbis på toa) - 35.8 (0,1 lägre än igår). Somnade om, kl 7 vaknade vi igen, tempade och fick 36,2!! (brukar bara skilja 0,2 mellan dem tiderna för mig, även om jag varit uppe). Så nu vet ja inte alls =/

Får se imorn då, bara det att då fyller treåringen år - så hon lär väl komma upp tidigt gissar jag på! (brukar tempa runt 6-6:30).

• Du och Jag ver2

Kan man har värk efter ÄL!? Har en hel del nu ikväll. Men haha, är ju så trööööött så tror inte ja orkar me nå mys ikväll =/ Men vore ju himla surt om vi missade ÄL...

Såklart vaknade jag först 4:45 idag - då hade jag 36,2, sen 2½h senare hade jag 36,4. Går jag på senare tempen (har ja alltid gjort) så ser det ut att varit ÄL. Men ja, vet inte...det KÄNNS verkligen ju kan ja säga... Jag som trodde det var ÄL i förrgår...

• Du och Jag ver2

Bengalen, nope, inga flytningar, så det talar ju emot det. Dock har jag fortfarande värk, men mer som mensvärk å mot svanken (vilket jag inte gillar, förknippar ryggvärken med mf =/ ) Blev ju fundersam eftersom jag inte vet vilken av temperna jag ska gå på, fre hade jag 35,8 några timmar tidigare å lör 36,2. Men, iofs kvittar det ju om äl var i tors el fre!! Lite krångligt att tempa när man har barn som vaknar! Idag fick jag dock sova hela natten!!Nåja, väntar å ser!

• Du och Jag ver2
    kramlo - hm, ja, du har ju en smula långa cykler... Vilken sort Rosenrot har du testat? Arctic? Åt du nå annat samtidigt?

in the making - ja, säger samma sak - skrev in mig nu jag med Å ja, det är lite nervigt! Blev supernervös för att OM jag är gravid - tänk OM det skulle va tvillingar då! (vi har ju liksom två små innan - 1+3år) Fick nästan lite panik (läste efter att jag ätit klart rosenroten att risken/chansen för tvillingar ökade...å jag som haft så nedrans ont redan...)

nattfrost - när jag testade med ÄL test förut så fick jag svaga för att två dagar innan fullt utslag börja öka. Sen så kan det ju ge olika utslag olika tider på dygnet.

Bobofina - nej, man måste inte ha trifasisk kurv aför att vara gravid!
  • Du och Jag ver2

Kramio - ja, den ska ju hjälpa till. Jag fick min äl 7 dagar tidigare denna gången!! Sen lär jag också säga att jag har VÄLDIGT kort mens (hade jag alltså innan rr). Jag hsr en dsg spottings,light och en dag spottings, sen är det liksom klart! Dock vet jag inte om det är en fördel, för visst är det så att det är slemhinnorna som blöder ut vid mensen? Har för mig att det är nå sånt å har man tunna sånna så orkar

• Du och Jag ver2

Hatar att skriva från mobilen.....fortsätter! Ji, så orkar de inte stå emot ägget. Så även om man blir gravid så blir det tidigt mf istället. Det är där e och b vitaminerna kommer in! De gör slemhinnorna tjockare! Hoppas du kan läsa vad jag skriver, jag och mobile går inte riktigt ihop!! Det är iaf min teori, såklart baserat på en massa info jag läst här å där!!

• Du och Jag ver2
    Bengalen skrev 2011-07-19 08:58:39 följande:
    Det kan även vara så att du inte blöder ut hela slemhinnan utan börjar bygga en ny slemhinna ovanpå den gamla vilket inte är helt optimalt. Ett tips är att gå till en TCM akupunktör så att du kan få örter som gör att du blöder ut ordentligt.
    Har du alltid haft så kort mens eller är det något som har kommit nu på senare tid?  
    Ah =/ Nja, jag har bara haft en mens nu efter jag slutat med cerazette (då jag inte blödde alls). Hm, kollade lite, har haft mellan 1-4 dagar, blöder inte så jättemycket när det är 4 dagar. De gånger jag blivit gravid (och behållt det) ser jag att jag blödit 3-4dagar i början av cykeln...

Får väl se vad som händer när denna cykeln är slut, har tappat hoppet helt om att ev vara gravid. Men jag å nålar går inte så bra ihop...men får kanske göra ett försök ändå isf om det blir lika kort denna gången... (daggmaskskin låter verkligen mums... )

Å din kurva ser verkligen fin ut nu!!! Testat?!

In the maiking - Ja, shit!! Skulle vara kul men samtidigt lite läskigt Lite nyfiken på alla dina vita pluppar - tempar du olika tider?

Vi 4 - ja, tackar ju inte nej till den mensen (samt långa cyklar) när man inte vill bli gravid, men när man vill det så är det inte lika kul Mmm, kan ju bli lite halvjobbigt om det skulle bli tvillingar.
    Det som skrämmer mig mest är väl kansk einte just det, utan jag vet inte riktigt hur det kommer att gå då - har en försvagad livmoder som gör att jag lär snittas 3-4v tidigare än bf (blev så med sista dottern med). Så blir det två så vet jag inte hur länge de kan vara kvar i magen Men, ingen idé att oroa sig för det nu, är ju inte ens gravid än!

Bobofina - nej vad trist Vilket försök var ni inne på?

Kinderägg - ser bra ut!!!

Jag har själv gett upp hoppet om att vara gravid, vet inte riktigt varför. Känns bara så. Har haft väldigt låg temp den här månaden - kan det bero på rosenroten!?
  • Du och Jag ver2
    in the making skrev 2011-07-20 11:45:39 följande:
    Jo lite varierat har det varit men alla tempar som tas efter 05,30 blir vita för mig och nu på semestern har jag inte velat ställa klockan för att ta tempen bara, men de är allihop mellan 06,30-7,30 så de är hyfsat jämna i tid men fel tid då Solig semstertid
    Ge inte upp än! man vet aldrig... jag brukar få högre temp av rosenroten har jag för mig..?
    Aha!! Då hänger jag med!

Nä, det lär väl visa sig om några dagar (plussade med båda tjejerna redan på dag 10!)
    Ah, ja, hela min cykel är lite lägre denna månad än vad den brukar vara...skumt! Då har det ju dessutom varit ganska så varmt också!! Är ju inte vinter direkt...
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*