• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • bumbi 84
    Trassel skrev 2011-01-26 16:45:06 följande:
    Nu blir det till att börja om här med. Missfall idag definitivt. Gråter
    beklagar!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • bumbi 84
    Pinglan83 skrev 2011-01-27 06:58:47 följande:
    Jag har plussat....eller egentligen plussade jag redan i söndags men det kändes så tidigt. Har nu även börjat med Innohepsprutor så vi hoppas att det är femte gången gillt som gäller för oss.

Kramar till er alla härliga tjejer!
    Ett STORT grattis till plusset!
  • bumbi 84
    MiAmore skrev 2011-01-26 10:12:52 följande:
    Jag måste fråga er, är så "nervös" för att jag vill verkligen att det ska ha tagit sig denna gången!
    Min temp gick ner från 36,6 till 36,5 i måndags, när jag hade äl. Igår låg den fint på 36,8 (den brukar inte ligga på 36,8 förens några dagar efter äl), men idag gick den ner till 36,7. Fortfarande hög temp jämfört med vad den låg på innan äl, men blev ändå besviken. Vill sååååå gärna och är rädd att tempsänkningen kanske kan betyda något negativt? Vet att jag bara är på äl+2 idag och att ägget inte kommer fästa ännu på några dagar om det nu gör det, men.. Gah!!
    du behöver inte oroa dig än.
  • Trassel
    AnnJan, inte du också! Vad tråkigt!!

Pinglan, vi sätter vårt hopp till dej då!!
  • bumbi 84
    AMC80 skrev 2011-01-27 07:57:33 följande:
    Då verkar det som vi tyvärr är tre i denna tråd som denna månad plussat, gått upp i temp för att sluta plussa och gå ned i temp.

Mina + var ju iof väldigt väldigt svaga, men ett streck är ett streck (eller två då).

Hoppas att februari månad innebär varaktiga +, både för oss och för alla andra i tråden.

Och grattis grattis Pinglan Solig
    nej vad tråkigt!
  • ceke

Vilken oturstråd det här verkar va den här månaden! Sanslöst egentligen. Kram på er allihopa. Och japp, hoppas plussen snart kommer tillbaka för er och att de då stannar!

AnnJan: Japp, är rätt nöjd med kurvan tempskiftet denna månad och haha.. definitivt äggvitan dessförinnan Är dock inte heeeelt säker på att ÄL-testet va positivt den dag jag skrev in ett plus... men med tanke på äggvitan, den otroliga pangande, tjongande och ömma mage jag hade dagen innan tempuppgång (samt suuuuuperöm vid sex) och tempuppgången så tror jag nog ändå det va ett positivt test...

MEN.. är förbryllad. har värsta våta sekretet idag. VA? Så ska det väl inte va efter ÄL? Ingen äggvita längre, men definitivt vått.. hmmm

• MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-01-27 10:35:14 följande:
    du behöver inte oroa dig än.
    Nej jag vet väl det egentligen, behövde bara få höra det från någon annan *ler*
    ♥Milo 090107♥
  • bumbi 84
    MiAmore skrev 2011-01-27 16:07:52 följande:
    Nej jag vet väl det egentligen, behövde bara få höra det från någon annan *ler*
  • Bubblamaj

Nu är Äl kommen så om några dagar räknar jag med det röda krysset! Beklagar alla tråkigheter, Trassel, Annjan o Decembra!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*