• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Trassel
    Bengalen, Vad intressant!

Vi4 , hejhej! Tänkte väl att du inte skulle kunna hålla dej Jadu, det ska väl mycket till om vi ska lyckas med nr 3 likabra som vi tajmade nr 2 men det är ju bara att vänta och se Kram!
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-03 15:48:07 följande:
    AnnJan: Din kurva ser ju mycket stadigare ut denna månad än så länge! har du gjort nån skillnad sen förra månaden? Tempat på annat sätt eller nåt sånt?
    Japp, kör vaginal temp och samma tid. Förra månaden var det julledigt och jag gick inte upp så tidigt. Nu ställer jag klockan på 06:10 på helgerna med, tempar och somnar om.

Nu har maken kommit hem, så nu kan ägget gärna vara moget.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-03 15:46:22 följande:
    Hehe. tack för din tro på mig
    Tyvärr har jag inte samma tro, äggvitesträng eller inte.. Jag har nog redan blödit mer än många gör under sin riktiga mens och jag har en vecka kvar dit.
    Tog ett test i morse trots att det är toktidigt.. BIM-6 blir det va? och det va tokneggo

Men jag hoppas givetvis att du har rätt!!! Skrattande
    Men BIM -6, då har väl nästan alla neg oavsett.
    Så mycket, kallas det fortfarande spottings då? Måste du vänta en månad till innan du får medicinen utvärderad? För nu låter det ju nästan som den hade motsatt effekt.

Din kurva ser ju väldigt bra ut annars. Jag har bara dig i vän-listan än så länge så jag kollar först min kurva och sedan din. Det är därför jag har råkoll på dig nu.
    Haha, nu kommer ingen annan våga lägga till mig heller.
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-02-04 08:28:17 följande:
    Men BIM -6, då har väl nästan alla neg oavsett.
    Så mycket, kallas det fortfarande spottings då? Måste du vänta en månad till innan du får medicinen utvärderad? För nu låter det ju nästan som den hade motsatt effekt.

Din kurva ser ju väldigt bra ut annars. Jag har bara dig i vän-listan än så länge så jag kollar först min kurva och sedan din. Det är därför jag har råkoll på dig nu.
    Haha, nu kommer ingen annan våga lägga till mig heller.
    Hihi... Du får så gärna ha koll på mig
    Jaa.. proveran funkar inge bra. Den gör mig även superduperhård i magen och det är när jag gör nr 2 som det liksom blir som en fontän av rött som färgar toan.. Men annars, mellan toabesöken är det vanliga, ständiga spottings.

Jag lyckades ju igår tjata mig till en tid nästa torsdag istället för om en månad..
    När det gäller kurvan, så tror jag den braiga biten att den stiger och stiger är för att kroppen kontaminerar mer och mer progesteron i och med tabletterna.. Den kommer att sjunka igen så fort jag slutat med dem. Har inget hopp alls om denna månad faktiskt.
  • 3 barns mamma84
    Vi 4 skrev 2011-02-03 13:34:07 följande:
    Bubblamaj, tack Ska se om jag ska lägga in mig i charttråden, har eg. tänkt att bara tempa en cykel för att se om kroppen är "som vanligt", för jag blir så himla besatt nära jag börjar tempa och jag har inte bestämt mig för om jag orkar det .-)

AnnJan, ja, jag kanskeskrev lite konstigt, men jag tänkte att om ägget "i normala fall" lever 12-24 timmar så kanske det i min ålder lever max 12 h, men i värsta fal mycket kortare? Och funderade på om någon hade sett någon statistik på det. Fast då blir man kanske bara ledsen. Det låter som en bra ide´att tänka att det är individuellt (och att jag förstås har jättebra ägg   ).

2barnsmamma oj den där sista jobbiga dan innan man vet. Håller tummarna!
    Fan jag glömde tempa mig ..
    Måste göra det imon när jag ger honom natt mål VET nu hur tappen ska vara nu ?
    Jag är nervös ..
    Känner mig dum
    Om jag skulle få ett + vad fan skulle jag säga då till sambon och mina föräldrar ???
    Sambon skulle nog blivit hmm jag vet inte han vill ha en till men om några år ca 4 år ca vi vill ju ha en till men INTE NU och ha sa till mig förut att man kan ta dagen efter piller men jag har fått MA innan jag klarar inte av detta en gång till jag KAN inte
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Vi 5

AnnJan, då hoppas vi på moget ägg

Bengalen, nej det är ju inte säkert förstås! Bra att bli påmind om det!

2barnsmamma84, jag känner inte till din historia, men det låter jobbigt om sambon inte vill ha fler barn nu, men du vill. Eller missförstod jag dig, du kanske inte ville ha fler barn nu du heller?! 

Nu har jag lagt till min kurva. min temp gick upp i dag som jag hade trott eftersom jag ju trodde att äl var i går dag 15, MEN då ritade FF ut ett kryss två dagar tidigare, på dag 13. Det tycker jag var väldigt konstigt, tempen är ju mycket högre i dag, och jag är rätt säker på att det var i går. Men kanske ändras det när jag har några tempar till. Om det var i går natt om jag tror var det förmodligen för tidigt med försök dag 13 och försent i går, ca 18h efter jag tror att ägget släppte, så jag har inga större förhoppningar på att vi har lyckats. 

• 3 barns mamma84
    Vi 4 skrev 2011-02-04 11:03:36 följande:

2barnsmamma84, jag känner inte till din historia, men det låter jobbigt om sambon inte vill ha fler barn nu, men du vill. Eller missförstod jag dig, du kanske inte ville ha fler barn nu du heller?! 

Nu har jag lagt till min kurva. min temp gick upp i dag som jag hade trott eftersom jag ju trodde att äl var i går dag 15, MEN då ritade FF ut ett kryss två dagar tidigare, på dag 13. Det tycker jag var väldigt konstigt, tempen är ju mycket högre i dag, och jag är rätt säker på att det var i går. Men kanske ändras det när jag har några tempar till. Om det var i går natt om jag tror var det förmodligen för tidigt med försök dag 13 och försent i går, ca 18h efter jag tror att ägget släppte, så jag har inga större förhoppningar på att vi har lyckats. 
    nä inte nu har ju fått snitt 8 dec så min pojk är inte så pass stor än att en till skulle kunna komma likom.
    vill vill båda två ha en till ja max 2 till men vi måste nu bara jobba innan få större hus och sörre bil.
    har 3 barn nu redan.
    därför vill jag inte ha nu
    vill inte och klarar inte av en abort vet hur tufft det är bkade 3 abortstider med 1:a men beslöt för att behålla idage hon 5 år
    sen en på 2år och nu denna 8 veckor ..
    + en MA i v 8+ det var grymt jobbigt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • AMC80
    Vi 4 skrev 2011-02-04 11:03:36 följande:

Det gör vi =)

Hur var sekretet dag 13? Om du har äggviteliknande eller "bra" sekret så behöver det ju inte vara för tidigt, då håller sig spermierna levande längre. 
  • Vi 5

2barns mamma, då hoppas vi att det inte är något just nu. Det låter som att du hellre skulle vilja vänta lite tills den lilla har blivit större och ni fått ihop det ekonomiska. Det är ju förstås jättejobbigt att tänka på abort, men ibland kan man ju behöva överväga det som alternativ, livet i övrigt måste ju fungera också och man kan ju behöva sin kraft och energi till den familj man redan har. Stackare, jättesvårt dilemma, och det är ju bara du (och din familj) som tillsammans kan avgöra hur du ska gå vidare i så fall. Det låter ju i alla fall om man ska försöka vara positiv att du har lätt att bli gravid.
    Har din kropp kommit igång så snart efter förlossningen alltså!? För mig tog det 9-11 månader innan jag fick mens och äl igen. Men det är ju så olika förstås!

annJan, jo på dag 13 var det äggviteakigt, men fortfarande rätt tunt. Krassa, negativa jag funderar dock på om inte åldern även hos mannen påverkar överlevnadstiden hos spermierna...

Kinderägg, hoppas att han är pigg då

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*