• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • MiAmore

Tempen åkte upp till 36,8 idag! (damp ju ner till normal temp, 36,6, igår)  Wohoo! Nu är det bara att hoppas att den STANNAR där!! Känner en blandning av illamående o "mensvärk" idag, och det värker fortfarande vid livmodern. Åh! Hoppas att jag inte bara inbillar mig värken, och att det är något positivt! Denna veckan kommer bli lååång! Tur att man ska jobba hela veckan (utom fred, men annars månd-torsd, lörd-månd), så har man förhoppningsvis inte så mycket tid att tänka. *ler*

♥Milo 090107♥
  • Bubblamaj

Här har äl kommit o gått så nu väntar jag på krysset...

• Bjornis
    Georgie: Å!! Håller tummarna stenhårt. Grattis! Nu jäklar ska det gå vägen!
  • ceke

Georgie: Grattis!

MiAmore: Jadu.. det där med tärneriet är en svår grej.Jag gifte mig i somras och hade en del funderingar kring det där... För mig hamnade jag på min barndomskompis och när väl valet var gjort kändes det självklart!!! Men samtidigt var det svårt för mig att inte välja en kompis som jag bott tillsammans med en hel del sedan vi var tonåringar. Mina erfarenheter kring det valet är helt enkelt att det är svårt! Jag vet inte varför din vän valde som hon gjorde men jag kan nog lova att hon inte sagt nåt till dig för att hon inte vet hur hon ska säga dig då hon är rädd för att såra dig. Försök att se förbi det hela, va glad för hennes stundande giftermål och fortsätt vara den kompis du alltid varit. Håll självklart ett tal under middagen om det känns rätt för dig. INGEN kommer att tänka att det är konstigt att du håller ett tal utan att va tärna, utan snarare att det är fint av en nära vän till henne att hålla tal trots att du inte MÅSTE som en tärna gör...

Hur som.. snälla.. gör det inte till en jättestor grej, utan ta det som en vuxen kvinna och starta inte några intriger eller gräl pga detta. Kan inte tänka mig att din kompis vill såra dig! Det kan ju finnas hur många orsaker som helst som gör att hon valde som hon gjorde. Jag skulle i a f se det som onödigt att starta gräl över.. Säg till henne att du är besviken på att hon inte kunde prata med dig om det, men om jag vore du skulle jag inte ifrågasätta hennes val.

Det sista ni förhoppnignsvis båda vill är att solka hennes glädje över bröllopet genom att ge henne dåligt samvete etc... Det har hon säkert redan mot dig ändå och vill nog bara ha kvar din vänskap oavsett tärna eller ej!

• Bubblamaj
    ceke skrev 2011-01-30 19:23:22 följande:

MiAmore: Jadu.. det där med tärneriet är en svår grej.Jag gifte mig i somras och hade en del funderingar kring det där... För mig hamnade jag på min barndomskompis och när väl valet var gjort kändes det självklart!!! Men samtidigt var det svårt för mig att inte välja en kompis som jag bott tillsammans med en hel del sedan vi var tonåringar. Mina erfarenheter kring det valet är helt enkelt att det är svårt! Jag vet inte varför din vän valde som hon gjorde men jag kan nog lova att hon inte sagt nåt till dig för att hon inte vet hur hon ska säga dig då hon är rädd för att såra dig. Försök att se förbi det hela, va glad för hennes stundande giftermål och fortsätt vara den kompis du alltid varit. Håll självklart ett tal under middagen om det känns rätt för dig. INGEN kommer att tänka att det är konstigt att du håller ett tal utan att va tärna, utan snarare att det är fint av en nära vän till henne att hålla tal trots att du inte MÅSTE som en tärna gör...

Hur som.. snälla.. gör det inte till en jättestor grej, utan ta det som en vuxen kvinna och starta inte några intriger eller gräl pga detta. Kan inte tänka mig att din kompis vill såra dig! Det kan ju finnas hur många orsaker som helst som gör att hon valde som hon gjorde. Jag skulle i a f se det som onödigt att starta gräl över.. Säg till henne att du är besviken på att hon inte kunde prata med dig om det, men om jag vore du skulle jag inte ifrågasätta hennes val.

Det sista ni förhoppnignsvis båda vill är att solka hennes glädje över bröllopet genom att ge henne dåligt samvete etc... Det har hon säkert redan mot dig ändå och vill nog bara ha kvar din vänskap oavsett tärna eller ej!
    Bra skrivet, håller med!
    För egen del valde jag att inte ha någon speciell tärna (min syster hjälpte mig med smink, ordna släp i kyrkan och lite så). På gymnasiet hade jag två bästa vänner, sedan flyttade vi till olika ställen och man får andra nära vänner. När min ena bästa gymnasiekompis gifte sig valde hon att ta med min andra bästis att följa med lite extra. Klart att det är ärofyllt att bli tillfrågad att bli tärna men det är ändå viktigare att behålla den goda vänskapen. Och umgås man inte mycket längre spelar det väl kanske ändå inte så stor roll?

För övrigt, kul med hög temp MiAmore, forsätt så, så hänger jag förhoppningsvis på!
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-01-30 19:23:22 följande:

Bubblamaj skrev 2011-01-30 20:30:00 följande:
    Bra skrivet, håller med!
    För egen del valde jag att inte ha någon speciell tärna (min syster hjälpte mig med smink, ordna släp i kyrkan och lite så). På gymnasiet hade jag två bästa vänner, sedan flyttade vi till olika ställen och man får andra nära vänner. När min ena bästa gymnasiekompis gifte sig valde hon att ta med min andra bästis att följa med lite extra. Klart att det är ärofyllt att bli tillfrågad att bli tärna men det är ändå viktigare att behålla den goda vänskapen. Och umgås man inte mycket längre spelar det väl kanske ändå inte så stor roll?

För övrigt, kul med hög temp MiAmore, forsätt så, så hänger jag förhoppningsvis på!
    Tack för era jordnära ord. Och jag håller med er. Jag ska inte starta något bråk med henne, men jag kommer definitivt berätta för henne att jag är besviken över att hon inte kunde vara ärlig o prata med mig om det.
    Min nästa fråga.. Hon som hon valt till tärna mår jätte dåligt just nu pga att det händer väldigt mkt i hennes liv. Så hon har sagt att hon troligtvis kommer "hoppa av" att vara tärna. Om hon nu väljer att hoppa av, o min kompis då kommer till mig o frågar om jag vill vara tärna, vad tycker ni att jag ska svara då? Jag känner lite att om hon skulle fråga mig nu efter att hennes förstaval hoppat av, så är det som att "ja hon kunde inte, så nu passar du bra".
    ♥Milo 090107♥
  • ceke

Miamore: Men... jag tror nog inte du ska se det som en tävling mellan dig och din kompis om att vara tärna.. om du får frågan, så varför inte? Du vill ju va med och dela din väns stora dag, så klart du ska säga ja i s f!

• Smurfette77
    MiAmore skrev 2011-02-01 19:44:47 följande:
    Bubblamaj skrev 2011-01-30 20:30:00 följande:
    Bra skrivet, håller med!

Tack för era jordnära ord. Och jag håller med er. Jag ska inte starta något bråk med henne, men jag kommer definitivt berätta för henne att jag är besviken över att hon inte kunde vara ärlig o prata med mig om det.
    Min nästa fråga.. Hon som hon valt till tärna mår jätte dåligt just nu pga att det händer väldigt mkt i hennes liv. Så hon har sagt att hon troligtvis kommer "hoppa av" att vara tärna. Om hon nu väljer att hoppa av, o min kompis då kommer till mig o frågar om jag vill vara tärna, vad tycker ni att jag ska svara då? Jag känner lite att om hon skulle fråga mig nu efter att hennes förstaval hoppat av, så är det som att "ja hon kunde inte, så nu passar du bra".
    Jag hoppar in med ett svar eftersom jag ska gifta mig snart och vet hur svårt det där med att välja tärna är Glad Om hon skulle fråga dig om den andra kompisen hoppar av tycker jag precis som Ceke att då är det bara att säga ja, för du vill ju vara tärna eller hur? Jag hade, precis som din kompis, två vänner som jag kännt lika länge och fick helt enkelt välja en hur svårt det än var. Det var absolut inte så att jag gillar en mer än den andra men jag var ju helt enkelt tvungen att ta ett beslut. Också i mitt fall visade det sig till slut att den kompis jag först frågade inte kan så jag fick fråga den andra, vilket så klart kändes jättekonstigt, jag ville ju absolut inte att hon skulle känna sig som ett andrahandsval! Men hon blev jätteglad ändå, tack och lov Glad Så jag tycker att skulle hon fråga dig, gör inte en för stor sak av det hela, vill du vara tärna så säg ja!
  • Trassel
    MiAmore, säg ja! Säg också att du blev lite besviken över att inte få frågan först men att detta nu kommer bli jättekul!! ( för det blir det ) Då har du fått lätta lite på ditt hjärta men att det ändå ordnar sig till slut!

Var på gynkoll idag och allt såg bra men tomt ut därinne. Eller som gynläkaren sa, du ser ut som folk gör mest...
    Så det var ju skönt att höra att det verkar vara ok och det fanns ingen anledning att vänta med att försöka på nytt heller! 
  • ceke

Trassel: va skönt att du såg ut som folk gör mest även om det måste kännas hemskt att det inte är ett litet pyre där inne..

Här spottas det för fullt. Suck. Och rött flöde vid nr 2 vid toabesök. Jag är såååå less på min kropp. verkligen superless. Det här kommer aldrig att gå.. Min kropp är bara för dum och motstridig. Känns som att jag lika gärna kan lägga ner bums.. Fan. Jag menar.. hur ska det här gå när man blöder mer eller mindre mer än halva cykeln? och så ofräsch jag känner mig. Skit också.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*