• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • MiAmore
    ceke skrev 2011-02-05 16:58:18 följande:

Kram på dig och lycka till du med, Mi Amore!

Det är nog ett rätt bra koncept att försöka sluta tänka och köra med reelbundet sex! Inte för att jag tror att man lättare blir gravid då, men för att man kan slappna av mer och därmed mår bättre under tiden..

Ja o kanske är det det jag behöver för att kunna bli gravid
    ♥Milo 090107♥
  • Bubblamaj

Nu har jag uppdaterat listan över våra kurvor och lagt de som inte uppdaterat sig på länge i paushyllan. Jag satte även MiAmore där eftersom hon har uttryckt att hon inte kommer tempa mer på ett tag. Om du ändrar dig, MiAmore är det såklart bara att ändra!

Hoppas inte jag trampat nån på tårna men som sagt, det är ju bara att sätta dit sin kurva igen om man är tempsugen! Lycka till tjejer med era egna kurvor nu!

• ceke
    Bubblamaj skrev 2011-02-05 23:54:02 följande:
    Nu har jag uppdaterat listan över våra kurvor och lagt de som inte uppdaterat sig på länge i paushyllan. Jag satte även MiAmore där eftersom hon har uttryckt att hon inte kommer tempa mer på ett tag. Om du ändrar dig, MiAmore är det såklart bara att ändra!

Hoppas inte jag trampat nån på tårna men som sagt, det är ju bara att sätta dit sin kurva igen om man är tempsugen! Lycka till tjejer med era egna kurvor nu!
    Bra initiativ tycker jag Som sagt.. om nån vill flytta fram sig, så är det lätt ändrat!

Lycka till du med!
  • Vi 5

Bubblamaj, bra initiativ och vilken fiiin kurva du har!

Ceke, din kurva ser verkligen lovande ut!

Kinderägg, heja på

AnnJan, kämpa på, det ser ju ut som att det kan vara dags snart om man jämför med din förra kurva. Är det andra cykeln du tempar, eller har du fler cykler att jämföra med?

MiAmore, vad tråkigt, men det låter som ett genomtänkt beslut, jag funderar ju på att göra samma om det inte blir något denna månad, vilket jag nog inte tror.

FF flyttade nu min äl till dag 15 som jag trodde, skönt, fast tempen är inte så hög som i mina förra kurvor. Tror att det är för att jag nästan alltid vaknar vid 5 och lyfter över sonen till vår säng och sedan ligger vaken el tom pratar en stund med sonen innan jag tempar.

• ceke

Jaaa, min kurva ser fin ut, men det är progestrontillskottet som talar mer än en graviditet. Kroppen funkar inte alls. Har blödit massor, har ont och längtar bara tills läkarkontakt och mens. Tyvärr.

Får hoppas på nästa cykel!

Bubblamaj: Ser bra ut!!

• Vi 5

ceke, ja just det, det skrev du ju tidigre, föråt, jag har inte hunnit få koll på er riktigt! Men är det ett bra tecken på att tillskottet fungerar att kurvan ser så fin ut? Fast det verkar ju inte vara något bra tecken med ständiga blödningar förstås. Hoppas du har en bra läkarkontakt så att du får bra hjälp.

• ceke

Ingen fara

Mmm, kommer träffa femte nya läkaren i rad.. så bra läkarkontakt vet jag inte. Känner väl inte riktigt att jag blir tagen på allvar.. men nu jävlar. Nu är jag på krigsstigen. Nu SKA jag få hjälp. Känns som att de mer riktat in sig på att vi inte försökt få barn i ett mer än ett år än, än att jag har jätteproblem med cykeln. Jag menar.. det ska inte spruta blod ur slidan när man går på toa och gör nr 2... och det upp till en vecka innan beräknad mens... så har det varit denna cykel. Och därutvöver ständiga ganska rikliga spottings sen dag 19 i cykeln (av 27-28).

Jag vet ju inte hur min kurva ser ut utan proveran. Och de har inte tagit några hormonprov för att se om jag ens behövde nåt progesterontillskott. Slarvigt kan jag tycka! Proveran har bara ställt till allt ännu mer. Den skulle ta bort spottingsarna, men de blev flera resor värre istället.

Progesterontillskottet gör ju att tempen ökar och det är antagligen därför min kurva stegrar sig. Det kontamineras mer och mer progesteron i kroppen för varje tablett... Men denna cykel hade jag ju ett ordentlig skillnad i temp innan och efter ÄL även innan tabletterna började verka.. så det tyder väl på att gulkroppen i a f i början av cykeln ändå producerar progesteron av sig själv.

• 3 barns mamma84

MENSEN kom idag WOOOOOHOOOOOO !!!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Vi 5

Åh vad skönt att höra 2-barns mamma, jag har funderat på hur det gått. Det låter som att det blev ett rejält skrämskott.

Ceke, nej det låter konstigt att de inte bryr sig om cykeln alls, och inte bra att få träffa så många olika, då får man ju ingen kontinuitet.  Stå på dig, och om det är någon du gillar så försök hålla fast vid denne. Ta med dig kurvan där du fyllt i alla blödningar så kan du visa upp den med så kanske det blir tydligare för dem hur besvärligt det är. Ibland måste man verkligen vara övertydlig verkar det som och ibland kan man tom behöva överdriva... Det låter i alla fall som att du är bestämd på att få bra hjälp nu, och det är bra

• 3 barns mamma84
    Vi 4 skrev 2011-02-06 15:24:45 följande:
    Åh vad skönt att höra 2-barns mamma, jag har funderat på hur det gått. Det låter som att det blev ett rejält skrämskott.

Ceke, nej det låter konstigt att de inte bryr sig om cykeln alls, och inte bra att få träffa så många olika, då får man ju ingen kontinuitet.  Stå på dig, och om det är någon du gillar så försök hålla fast vid denne. Ta med dig kurvan där du fyllt i alla blödningar så kan du visa upp den med så kanske det blir tydligare för dem hur besvärligt det är. Ibland måste man verkligen vara övertydlig verkar det som och ibland kan man tom behöva överdriva... Det låter i alla fall som att du är bestämd på att få bra hjälp nu, och det är bra
    Åh tack gumman jag blev så JÄVLA glad !!! nu ska jag njuta av min 2 månaders klle som blir det på tisdag så syskon ska jag vänta på nu LÄNGE haha ca 3-4 år det låter bättre Wooohooo min dag idag haha

Hur går det för dig ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*