• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Decembra

Nääästan positivt äl-test idag. Har varit klart neg hittills men nu är det nära. Känns rätt bra, cykeln blir längre än normalt, men iaf inte 12 dagar längre... hoppas det är helt positivt imorrn.

Trassel
    : Härligt att den biten är slut nu, kunna gå vidare lite.

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Bubblamaj
    Annjan och Decembra: det ser ut som att ÄL närmar sig?
    Bengalen: Helt okej längd från mens till Äl nu va? Det verkar ju som att ÄL kommer snart.
    Smurfette: Heja dig! det verkar som att ni legat i, härligt!
    Vi4: Fin tempökning, hur ser det ut idag? Fortsatt uppåt?

Här är det lång väntan...Trodde att jag vid det här laget skulle veta hur det blev men eftersom jag dumt nog testade dag 9 och 10 (neg förstås) så har jag inga tester kvar hemma och dessutom blir man ju så besviken så nu väntar jag helt enkelt ut mens. Eller tempökning i morgon...Jag har alltid en lutealfas på 11 eller 12 dagar och det är ju dag 12 idag.
  • Smurfette77
    Bubblamaj skrev 2011-02-10 10:59:15 följande:
    Bengalen: Helt okej längd från mens till Äl nu va? Det verkar ju som att ÄL kommer snart.
    Smurfette: Heja dig! det verkar som att ni legat i, härligt!
    Vi4: Fin tempökning, hur ser det ut idag? Fortsatt uppåt?

Här är det lång väntan...Trodde att jag vid det här laget skulle veta hur det blev men eftersom jag dumt nog testade dag 9 och 10 (neg förstås) så har jag inga tester kvar hemma och dessutom blir man ju så besviken så nu väntar jag helt enkelt ut mens. Eller tempökning i morgon...Jag har alltid en lutealfas på 11 eller 12 dagar och det är ju dag 12 idag.
    Haha, tack Glad Vi har påbörjat vår utredning den här månaden och jag har fått mina äggledare spolade och min sambo har gjort spermaprov. Allt ser jättebra ut, så det hittades ingen förklaring till att det inte tar sig. Min läkare rekommenderade att vi går vidare med IVF när vi känner oss redo, men vi vill nog ge det några månader till först.  Men eftersom äggledarna är spolade och fina så tänkte vi att det är väl lika bra att kämpa på lite extra Flört
  • Bengalen

Bubblamaj: Ja, det är helt otroligt. Jag hoppas så att det kan betyda att min akupunktör äntligen har hittat rätt strategi med mina örtmediciner. Nu väntar jag bara på en rejäl temphöjning. Hade trott och hoppats på att jag skulle få fullt utslag på min CB fertilitetsmonitor idag men icke, fortfarande bara hög fertilitet. Jobbiga dagar i sänghalmen, hahaha!

Spännande att följa din kurva. Nu hoppas vi på en tempökning idag och givetvis ingen blödning.

• Bubblamaj
    Bengalen skrev 2011-02-11 06:15:23 följande:
    Bubblamaj: Ja, det är helt otroligt. Jag hoppas så att det kan betyda att min akupunktör äntligen har hittat rätt strategi med mina örtmediciner. Nu väntar jag bara på en rejäl temphöjning. Hade trott och hoppats på att jag skulle få fullt utslag på min CB fertilitetsmonitor idag men icke, fortfarande bara hög fertilitet. Jobbiga dagar i sänghalmen, hahaha!

Spännande att följa din kurva. Nu hoppas vi på en tempökning idag och givetvis ingen blödning.
    Åh, äntligen, hoppas den "normala" cykeln kan ge resultat den här gången!

Här blev det tyvärr stor tempdipp idag så jag väntar på mens så jag kan bryta ihop en stund o sen gå vidare.
  • AMC80
    Bubblamaj skrev 2011-02-10 10:59:15 följande:
    Ja det trodde jag med. Så sjönk tempen idag. Va fan...jag som skulle gå in i den högre fasen nu...
    Börjar tröttna på långa cykler och tempar, och det har bara gått tre månader hittills.

Humöret går upp och ned, det är väldigt tvära kast. Just nu är jag rätt låg. Hoppas det betyder att hormonerna samlar ihop sig för ÄL.
  • ceke
    AMC80 skrev 2011-02-11 08:40:46 följande:
    Ja det trodde jag med. Så sjönk tempen idag. Va fan...jag som skulle gå in i den högre fasen nu...
    Börjar tröttna på långa cykler och tempar, och det har bara gått tre månader hittills.

Humöret går upp och ned, det är väldigt tvära kast. Just nu är jag rätt låg. Hoppas det betyder att hormonerna samlar ihop sig för ÄL.
    Men en tempsänkning KAN ju indikera att ÄL är på väg nu i dagarna också ju! Jag brukar få en eller två dagars något lägre temp innan ÄL. Eller brukar o brukar, har varit så de två cyklerna jag hittills hunnit tempa!

Så. NU har jag skaffat en ny termometer med två decimaler.. och så har jag bestämt mig för att verkligen börja tempa vaginalt. Jag är så förbannat täppt på morgnarna nu, så oral temp måste ju bli knasknas när jag vissa nätter kan andas med näsan o stängd mun och andra morgnar vaknar med vidöppen mun och totalt igentäppta borrar. Då är det ju typ lönlöst att göra vettiga försök med muntemp!
  • ceke

Just ja.. Va ju till gyn igår och nu har en ordentlig utredning om mina blödningar tagit start, verkar det som och hoppas jag på. Det började med cellprov och andra prov från tappen, koloskopi (de knipsar en bit av tappen och skickar till lab), samt VUL. Va tydligen superöm när läkaren tryckte på livmodern, men det hon kunde se såg bra ut i a f. Får se vad dessa prover visar och utifrån det hur de går vidare sen. Får svar på det om några veckor. Hoppas proven är bra så det inte är nå cancer eller sånt skit! Fast är de inte bra, är det väl nåt mer svårdiagnostiserat.. hmm.. Jobbiga väntan. Usch, gillar inte att vänta på svar...

Fick  se en hel massa äggblåsor som var på G in i tävlingen om vilken som ska bli vinnaren för denna cykel SÅNT gillar jag med VUL! Och det på ag 2 i cykeln. Helt otroligt egentligen att de kan ses redan då ju!

• Vi 5

bubblamaj, usch så trist med den tempsänkningen! du får bryta ihp och gå vidare och när du orkar får du tänka på att du i alla fall har fina kurvor

Ceke, bra att de tar det på allvar och kollar upp dig med prover och så, bra att det iaf ser bra ut när det tittar, och härligt att få se små äggblåsor

Annjan, håller tummarna att det betyder att det är äl på G

Bengalen, ah du har provat akupunktur och örter, spännande!!! Hoppas att det ger toppenresutlat!

smurfette, låter positiv med spolade ledare, har hört om många som lyckats en-tre månader efter det, så toppen att ni orkar köra på

Ego, jag är helt bombsäker på att det inte blir något denna månaden, känner absolut inget, fast jag vet ju att det är för tidigt för att eg. kunna känna. Men när jag har varit gravid de sista två gångerna har jag båda gångerna plötsligt känt att det varit något och haft en speciell känsla i livmodern, som att det drar åt två håll samtidigt. När jag kollade gamla kurvorna har den känslan kommit ca 4-5 dagar före BIM. (Bara för att förtydliga när jag skrev de sista två gångerna så var det för att första gången jag blev gravid var det oplanerat, så då hade jag ingen koll hur det var före bim och det slutade i ma v.13).   

• Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-11 08:54:00 följande:

Just ja.. Va ju till gyn igår och nu har en ordentlig utredning om mina blödningar tagit start, verkar det som och hoppas jag på. Det började med cellprov och andra prov från tappen, koloskopi (de knipsar en bit av tappen och skickar till lab), samt VUL. Va tydligen superöm när läkaren tryckte på livmodern, men det hon kunde se såg bra ut i a f. Får se vad dessa prover visar och utifrån det hur de går vidare sen. Får svar på det om några veckor. Hoppas proven är bra så det inte är nå cancer eller sånt skit! Fast är de inte bra, är det väl nåt mer svårdiagnostiserat.. hmm.. Jobbiga väntan. Usch, gillar inte att vänta på svar...

Fick  se en hel massa äggblåsor som var på G in i tävlingen om vilken som ska bli vinnaren för denna cykel SÅNT gillar jag med VUL! Och det på ag 2 i cykeln. Helt otroligt egentligen att de kan ses redan då ju!

Vad skönt att dom verkligen tar tag i det nu även om allt brukar bli sååå utdraget och ta sån tid. Förstår inte att det ska behöva ta så lång tid att få reda på provsvar, ofta går det väl rätt fort att få ett resultat men sen ska en läkare titta på det och det kan ju dra ut på tiden av nån anledning. Vi väntar på att få svaret på spermaprovet men dom vägrar svara på det fast dom har resultatet, vi får inte veta nåt förrän den 24:e när vi ska dit.
    Håller tummarna för att ni får ett positivt besked så snart som möjligt, förhoppningsvis är det nåt som är lätt att åtgärda.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*