• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-14 16:30:40 följande:
    Var hittar jag min url adress någonstans på FF? Letar men hittar den inte.
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-14 16:34:44 följande:
    Försökte men fick inte in det på chart och BIM liste tråden, nån kanske kan lägga in mig på listan.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+1
  • ceke
    telgebo skrev 2011-02-14 16:51:30 följande:
    Försökte men fick inte in det på chart och BIM liste tråden, nån kanske kan lägga in mig på listan.
    Javisst, men då måste vi veta din hemsideadress
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-14 17:47:48 följande:
    Javisst, men då måste vi veta din hemsideadress
    Jag har lagt in den på charten här på FL
  • Vi 5

Grattis Telgebo, vilken fin kurva! Vad härligt att ni fick till det efter alla försök. Jag har lagt in dig, fick göra några försök för allt hoppade runt, jag begriper inte varför, allt ser helt rätt ut när man skickar iväg det, men så är det alltid någons adress som flyttat sig. Nu ser det ut som att Kinderäggs adress hoppat ner på sidan, men jag vågar inte försöka rätta till det igen, för risken är att det blir värre...

Ceke, usch så jobbigt, det är lätt att oroa sig och se likheterna när man läser om olika sjukdomar på nätet. Hoppas att du får proverna snart så att du slipper gå och oroa dig så längre! Vet du hur lång tid det skulle ta?

Decembra, stackare, hoppas att du snart mår bättre och att kroppen hinner hämta sig på de månaderna

Trassel, så trist med halsfluss, hoppas att du snart mår bättre, kanske hinner du med äl ändå...

Kinderägg, fin kurva, hur mår du? Känner du något?

• Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-14 20:06:41 följande:
    Grattis Telgebo, vilken fin kurva! Vad härligt att ni fick till det efter alla försök. Jag har lagt in dig, fick göra några försök för allt hoppade runt, jag begriper inte varför, allt ser helt rätt ut när man skickar iväg det, men så är det alltid någons adress som flyttat sig. Nu ser det ut som att Kinderäggs adress hoppat ner på sidan, men jag vågar inte försöka rätta till det igen, för risken är att det blir värre...

Ceke, usch så jobbigt, det är lätt att oroa sig och se likheterna när man läser om olika sjukdomar på nätet. Hoppas att du får proverna snart så att du slipper gå och oroa dig så längre! Vet du hur lång tid det skulle ta?

Decembra, stackare, hoppas att du snart mår bättre och att kroppen hinner hämta sig på de månaderna

Trassel, så trist med halsfluss, hoppas att du snart mår bättre, kanske hinner du med äl ändå...

Vad trevlig att få en helt egen plats på listan. Jag känner absolut ingenting så jag har inte ens en gnutta hopp, är så luttrad vid det här laget. Antagligen är det nåt fel på mig eller mannen så vi behöver nog lite hjälp på traven för att det ska bli nåt.

Har du några spännande symtom än då ?
  • Vi 5

Kinderägg, vad tråkigt! Hoppas att det hjälper med lite hjälp på traven eller kanske tom vetskap om att lite hjälp på traven är på väg Samma här, jag känner absolut inget, iaf inget jag alltid känner ett par dagar innan bim, lite svag huvudvärk, lite svag molvärk och lite ömma bröst. Jag tror inte att vi prickade in det tillräckligt bra, tyvärr. Men det är bara andra försöket denna omgång så jag räknar med att det kommer att ta ett antal försök till, om det ens går i min ålder.

• Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-14 21:04:09 följande:
    Kinderägg, vad tråkigt! Hoppas att det hjälper med lite hjälp på traven eller kanske tom vetskap om att lite hjälp på traven är på väg Samma här, jag känner absolut inget, iaf inget jag alltid känner ett par dagar innan bim, lite svag huvudvärk, lite svag molvärk och lite ömma bröst. Jag tror inte att vi prickade in det tillräckligt bra, tyvärr. Men det är bara andra försöket denna omgång så jag räknar med att det kommer att ta ett antal försök till, om det ens går i min ålder.
    Får man vara nyfiken och fråga vad det handlar om för ålder ? Försökte snoka lite på din sida för att kanske få reda på det men jag var oinbjuden.
  • telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-14 20:06:41 följande:

Tack, jag har kämpat på egen hand med insemination så det var inte lätt men äntligen. Tyvärr så försvann alla mina temparmånader som jag tempat så jag har bara 2 kurvor att se, men jag har tempat sedan september 09 och då till novenber 2009 och sedan började jag tempa i april 2010 och blev då gravid med ett MA i maj 2010 men fortsatte att tempa men dom försvann av någon konstig anledning och jag fick då börja om på nytt.

Tempen sjönk idag och gravidsymtomen försvann igår så nu nojjar jag som bara den för det är är otäckt lik förra gångens graviditet som slutade illa.
  • AMC80
    ceke skrev 2011-02-14 15:24:21 följande:
    Mycket bra! Och saklig. Och tog mig på allvar. Fortsätter gärna hos henne (Hanna).

Är dock rätt orolig nu. Hon tog ju cellprov, gjorde kolposkopi och biopsi på livmoderhalsen. Va inge orolig för provsvaren innan jag här om dagen googlade om livmoderhalscancer. De symptom man kan ha var alla skrämmande lika det jag upplever. Så nu är jag oroad. Jag har ju gått regelbundet på cellprov, men tydligen är det inte alltid man ser cellförändringar på dem, trots att man har det. UUUUsch! Vill att veckorna ska gå fort nu, så jag kan få provsvaren... När jag väl var där, tänkte jag väl mest att jaja, det är ju bra att hon är grundlig, men jag tror ju inte proverna kommer visa nåt.. och undrade vad som skulle hända sen om proverna va ok. DET va min typ enda tanke då... NU undrar jag mer vad som händer om de visar nåt..

På tal om nåt annat har jag börjat tempa vaginalt och oj va mycket stabilare tempen är, även om min kurva innan inte heller va jättehoppig!

Decembra och Trassel: Krya på er!
    Om det skulle visa något så är de väldigt snabba med att åtgärda det som är "fel". Jag hade förändringar för några år sedan och gick på täta kontroeller ganska länge efter. Skulle du behöva skrapa bort en del av livmodertappen eller operera så gör de det ganska omgående. Det är väldigt vanligt med cellförändringar av något slag. Jag kände mig mest ensam i världen tills jag "outade" det på dåvarande jobbet och det visade sig vara flera stycken till med samma eller värre förändringar.
    Men jag förstår din oro. det är jättejobbigt att vänta. De flesta förändringar är harmlösa även om det är en klen tröst just nu.

Sluta googla, man har ju varenda sjukdom som finns när man googlar saker.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*