• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Trassel

Hejhej!
    Min temp låg på 36.6 imorse så nu vete sjuttan, äl kanske inte har varit trots allt, känns dock som kroppen försöker! 

Vi4, UPP! Jahadu, då blir det spännande

AnnJan, hörde just på radion imorse att om man tog zinktillskott i början av en förkylning så tenderade den att gå över snabbare. Testa? Krya!

Telgebo, ältestet kan jag inte svara för men att ligga på en temp runt 37 är ju ganska normalt som gravid och tempen ligger ju sällan på exakt samma så det är nog förmodligen helt i sin ordning men visst börjar man fundera och sen är det svårt att sluta!

• ceke

Hmm.. jag börjar fundera.. Om ni var jag... skulle ni då avvakta ett försök för att först få provsvaren från vävnadsprover från tappen? Började precis fundera på det... och jag är ju på dag 8 idag så det börjar bli dags att fundera på det då jag antar att ÄL som vanligt är dag 13-14... Nu verkar dock kroppen ÄNTLIGEN ha slutat upp med att spotta för denna gången.. så nu har jag väl sisådär 89-10 dagar utan skiten innan den drar igång igen.. Tjihoo va skönt det är att slippa bry sig om trosskydd för några dar...

Tegelbo: Ser ju fortfarande bra ut på kurvan, men tror att jag också hade varit orolig. Tror faktiskt att jag ska sluta tempa om jag nån gång skulle lyckas bli gravid..

• AMC80

Trassel. Jahapp då ska jag definitivt prova det. Tack för tipset.

• Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-16 12:29:52 följande:
    Hmm.. jag börjar fundera.. Om ni var jag... skulle ni då avvakta ett försök för att först få provsvaren från vävnadsprover från tappen? Började precis fundera på det... och jag är ju på dag 8 idag så det börjar bli dags att fundera på det då jag antar att ÄL som vanligt är dag 13-14... Nu verkar dock kroppen ÄNTLIGEN ha slutat upp med att spotta för denna gången.. så nu har jag väl sisådär 89-10 dagar utan skiten innan den drar igång igen.. Tjihoo va skönt det är att slippa bry sig om trosskydd för några dar...

Tegelbo: Ser ju fortfarande bra ut på kurvan, men tror att jag också hade varit orolig. Tror faktiskt att jag ska sluta tempa om jag nån gång skulle lyckas bli gravid..
    Jag skulle inte avvakta ett försök, vi tar alla chanser som finns men jag förstår hur du tänker. Skönt att slippa trosskydd, jag har ju själv varit i din sits så jag vet hur det känns med alla spottings. Jag önskar att jag vetat om menskopp när jag hade en massa spottings, jag använder enbart det nu för tiden när jag behöver. Ett av dom bästa inköpen jag gjort i mitt liv faktiskt.
  • telgebo
    AMC80 skrev 2011-02-16 12:07:32 följande:
    Men äl-test är väl inte så pålitliga som grav.test? Om de hade varit det så borde ju alla test vara kombinerade, dvs kunna användas både vid äl och grav? Och det gör de ju inte så jag tror att du kan vara lugn.

Tempen är ju fortfarande hög även om den var lite lägre idag. Å andra sidan har du en vit ring så du har tempat annat tid eller något va? Det borde kunna spela in. Din förra vita var ju också lägre än dina blå.
    Jag vet inte vad jag ska tro. Jag har läst flera ggr här på FL och även hört att ÄL-test visar positivt vid graviditet och ÄL och eftersom jag fått plus med CB graviditetstest i lördags så trodde jag verkligen att ÄL-testet skulle visa strakt positivt idag, men icke.

Jag tempade 1 timme tidigare idag vaknade pigg vid 07 och tempade och gick upp en stund men gick och la mig igen och somnade men tempade vid 10.30 och då var tempen fortfarande 37,0. Med ett MA i bagaget med fallande tempar så är man ju skitorolig nu.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
  • telgebo
    Trassel skrev 2011-02-16 12:14:30 följande:
    Hejhej!
    Min temp låg på 36.6 imorse så nu vete sjuttan, äl kanske inte har varit trots allt, känns dock som kroppen försöker! 

Vi4, UPP! Jahadu, då blir det spännande

AnnJan, hörde just på radion imorse att om man tog zinktillskott i början av en förkylning så tenderade den att gå över snabbare. Testa? Krya!

Telgebo, ältestet kan jag inte svara för men att ligga på en temp runt 37 är ju ganska normalt som gravid och tempen ligger ju sällan på exakt samma så det är nog förmodligen helt i sin ordning men visst börjar man fundera och sen är det svårt att sluta!
    Jo det är säkert helt idiotsikt och dumt att fortsätta tempa vid graviditet för det är ju att driva sig själv till oroligheter så fort den går ner 0.1-0,2 grader, men jag känner att jag vill ha lite koll ett tag till tills jag åtminstone har gått över den tid då mitt MA ägde rum, faller den mer så vet jag ju att det bara är att börja kämpa vidare med ett nytt plus. Fan blir knäpp på det här, vill bara snabbspola fram tiden till v.12 eller nåt.
  • telgebo
    ceke skrev 2011-02-16 12:29:52 följande:

Jo jag är döorolig och jag börjar faktiskt tro på att det inte blir nån bebis denna gång, fan vad surt.
  • Tallkotte12

Hej, är vrålny på det här med tempning, har bara tempat i 3 dagar, men läst en del här i trådarna samt på fertility friend. Bara en första fråga innan jag babblar på för mycket: är det här den senaste FF-tråden? Hittade också en chart-tråd för våren 2010 (tror jag) men ingen nyare än så... Tänkte bara kolla att jag hamnat på rätt ställe före jag presenterar mig!

• Bubblamaj

Den här är i allafall väldigt aktiv och du är jättevälkommen! I bim-tråden (klicka på länken i trådstarten) lägger du till din kurva. Gå in på fertilityfriend, sharing, homepage set upp så ser du adressen där! Fråga igen om det var otydligt!

• Trassel
    Kramlo, hejhej och välkommen till en helt ny värld med spännande kurvor och idogt tempande
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*