• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • ceke

Hej. OJ vad ni har skrivit idag! Så mycket som jag hade tänkt kommentera.. men har inte riktigt tid nu. Får skriva mer imorrn istället! Har inte hunnit kolla på någras kurvor...

Men AnnJan och Trassek tack för lugnande ord! Jag har faktiskt blivit lite lugnare igen efter att ha läst om folk som haft cellförändringar.. Men jag vet.. borde inte googla så mkt!

Kinderägg: Vi får hoppas att det inte är nåt tok med din killes simmare!!

Bengalen: Härligt där!!

Ego: Första dagen (eller halvdagen sen lunch) utan spottings/mens här och åhhh va skönt det känns. Underligt dock. Dag 7 och halvöppen tapp, men i mellanläge. Öh? FÖrra cykeln var den i högsta läget men stängd på dag 7. Va 17 säger detta om hormonerna i kroppen egentligen??

• Vi 5

Kinderägg, usch fibromyalgi verkar inte roligt alls. Oj, 12 st graviditeter, det är ju fantastiskt att kroppen har fixat det så många gånger. Men tråkigt med så många missfall. Håller tummarna för att inflammationen inte ska ha påverkat kvaliteten på spermierna! Min tanke om det där med månader var eg. inte att vissa månader skulle vara bra för alla kvinnor utan att vissa kvinnor har en månad (eller några) som just de lyckas extra bra vid. Och det är verkligen bara en egen fix idé

AnnJan, ler åt att maken din fick fira med bastu Vi går på minisim med vår son i 34 gradig bassäng och jag funderar särskilt över det eftersom det är på onsdagar och äl infaller ons el tors för mig varje månad. Kanske får förbjuda honom att vara med...Skönt att känna att man verkligen gjort sitt bästa!

• telgebo
    Kinderägg skrev 2011-02-15 19:50:59 följande:
    Jag har fibromyalgi och konstant ont, det går dock i skov så ibland är jag jättedålig. Jag har haft spottnings vid en av mina graviditeter men det känns inte så hoppfullt ändå, allt som allt har jag varit gravid 12 gånger nämligen. Har för mig att jag hört nåt om det där med månader faktiskt, undrar om det inte hade med ljuset att göra, att man lättare blev gravid vår/sommar. Fråga mig dock inte vart jag hört det någonstans. Mina barn är födda i mars, maj, juli, augusti och oktober så här är det spridda skurar.
    Jag har också hört att att det tydligen ska vara lättare att bli gravid under våren och sommaren, men vet inte heller vad jag läst det.
    Kinderägg skrev 2011-02-15 19:59:35 följande:
    Eftersom vi redan har barn så får vi bekosta det själva. Förhoppningsvis så blir det spolning av äggledare och insemination iaf OM mannens spermier är ok vill säga. Jag har en känsla av att dom inte är ok tyvärr, han hade en envis inflammation i ena testikeln för ca ett år sen och det oroar mig.
    Oj då hoppas det inte är det som ställer til det. Men en insemination är inte så dyr som ett IVF, en klen tröst men ändå, alternativet finns och det kanske tar sig.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • chiqita

Kinder: Oj så många graviditeter. Tråkigt med en del mf men många barn också, i a fall många enligt min räkning Skön spridning på dem.

Själv hoppas jag att vi i a fall får ett syskon till vår tjej. Har en känsla av at jag har lättare att bli gravid antingen tidig vår, typ nu, eller senhöst. Har i o f sig bara varit gravid 2 ggr vad jag vet och ena gången plussade jag i februari, andra i oktober Tror inte man kan bygga speciellt mycket statistik på två graviditeter. hehe En annan teori jag haft är att man har lättare att bli gravid så att bf blir i närheten av hur syskon eller föräldrar är födda. Fast det ger å andra sidan en otrolig bredd så den teorin tror jag inte på längre

Men tjejer, klart vi ska bli gravida! ..även om resan dit stundom känns extremt avlägsen och lång Att se att någon plussar då och då inger ju hopp.

Btw - grattis till pluss Tegelbo  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • telgebo
    chiqita skrev 2011-02-15 22:43:10 följande:
    Kinder: Oj så många graviditeter. Tråkigt med en del mf men många barn också, i a fall många enligt min räkning Skön spridning på dem.

Själv hoppas jag att vi i a fall får ett syskon till vår tjej. Har en känsla av at jag har lättare att bli gravid antingen tidig vår, typ nu, eller senhöst. Har i o f sig bara varit gravid 2 ggr vad jag vet och ena gången plussade jag i februari, andra i oktober Tror inte man kan bygga speciellt mycket statistik på två graviditeter. hehe En annan teori jag haft är att man har lättare att bli gravid så att bf blir i närheten av hur syskon eller föräldrar är födda. Fast det ger å andra sidan en otrolig bredd så den teorin tror jag inte på längre

Men tjejer, klart vi ska bli gravida! ..även om resan dit stundom känns extremt avlägsen och lång Att se att någon plussar då och då inger ju hopp.

Btw - grattis till pluss Tegelbo  
    Tack
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • Vi 5

min temp gick UPP i morse, men jag tror verkligen INTE att jag är gravid, den kommer nog dippa i morgon istället, men lite konstigt att den gick upp, har ju legat superstadigt och borde gå ner i dag eller i morgon. Mens borde komma i morgon, (tidigast i dag och senast på fredag). Enda indikationen på något annorlunda är att jag har frusit mycket (kan ju vara på väg att bli sjuk, men jag har faktiskt varit frusen mina andra graviditeter) den andra underligheten är att jag brukar få migrän vid bim och än har jag inte känt något av den, men det kan ju komma i morgon eller på fredag. I övrigt är det precis som vanligt innan bim, känns som att det kan sätta igång när som helst och jag går och tittar efter med jämna mellanrum...

• Vi 5

Kinderägg, ser nu tt din temp också gått upp idag! Vad roligt! Då finns det hopp väl?!

Bengalen, snygg höjning i dag, snart borde du få ett kryss

• AMC80

Åhh, åkt på förkylning. Jag är jättearg på arbetskamraten som gått här och snorat.

Jag har haft ÄL precis, det lilla ägget ska fästa nu, jag vill verkligen inte gå runt med infektion i kroppen. Jag vill att kroppen ska vara i harmoni och fink skick för att ägget ska fastna och växa.

Jag tar alvedon och nässpray. Allting på apoteket är orekommenderat för gravida ju...eller tja, potentiellt gravida då.

• telgebo
    Vi 4 skrev 2011-02-16 10:16:29 följande:
    min temp gick UPP i morse, men jag tror verkligen INTE att jag är gravid, den kommer nog dippa i morgon istället, men lite konstigt att den gick upp, har ju legat superstadigt och borde gå ner i dag eller i morgon. Mens borde komma i morgon, (tidigast i dag och senast på fredag). Enda indikationen på något annorlunda är att jag har frusit mycket (kan ju vara på väg att bli sjuk, men jag har faktiskt varit frusen mina andra graviditeter) den andra underligheten är att jag brukar få migrän vid bim och än har jag inte känt något av den, men det kan ju komma i morgon eller på fredag. I övrigt är det precis som vanligt innan bim, känns som att det kan sätta igång när som helst och jag går och tittar efter med jämna mellanrum...
    Säg inte, jag har frusit jättemycket dom senaste dagarna så.

Idag gick min temp ner 0,1 grad från 37,1-37,0 tycker den bara sjunker och sjunker och det gör mig faktiskt fundersam. Förra gången jag var gravid och fick MA så sjönk den ju också. Sedan var jag dum och tog ett ÄL-test, har hört att dom visar positivt vid graviditet så jag tänkte att jag skulle testa och samtidigt bli av med dom jag har nu då jag inte behöver dom längre. Det visade negativt så nu är jag skitorolig vad det beroro på. Jag vet skitdumt att använda det men men.

Jag ska köpa ett digitalt CB på fredag och testa med det, kommer bli skitchockad om det skulle visa inte gravid då.

Någon som vet varför tempen sjunker vid graviditet och varför ÄL-testet visar negativt vid graviditet (testlagrets sticka)
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+3
  • AMC80

Men äl-test är väl inte så pålitliga som grav.test? Om de hade varit det så borde ju alla test vara kombinerade, dvs kunna användas både vid äl och grav? Och det gör de ju inte så jag tror att du kan vara lugn.

Tempen är ju fortfarande hög även om den var lite lägre idag. Å andra sidan har du en vit ring så du har tempat annat tid eller något va? Det borde kunna spela in. Din förra vita var ju också lägre än dina blå.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*