• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 3 barns mamma84
    ceke skrev 2011-01-28 16:10:07 följande:
    AnnJan: Hehe.. jag slukade boken! I a f alla delar som jag tyckte va intressanta

Jaa.. än så länge spottingsfri och det är ju skönt. Men förväntar mig att de dyker upp snart.. tog första proveratabletten idag också.. Men den här månaden gillar jag än så länge min kropp i a f! Slemsträngen, kort LH-höjning, ordentlig temphöjning.. så hoppas den förändringen betyder bra saker även för spottarna!

Japp, jag fortsatte med VIP:en. Tänkte det kunde va intressant att följa olika kroppsliga saker och ta med till läkarna nästa gång. Och även för min egen del. Inser nu när jag chartrar att jag i stort sett dagligen över cykeln har kramper i magen av olika slag! Allt från hugg, mol, brännande, pickande, ont etc. Har jag aldrig tänkt på förut... och så börjar jag lära mig min kropps reaktioner kring ÄL. Det vill säga ont ont ont!!! runt äggisarna..

Har ni ONT runt ÄL? Och ärligt... SUPERONT vid sex! Känns ju som tusen knivar! Vad är det för dumt påhitt av evolutionen????
    Ont vid ÄL JA och ont vid sex JA 
    Så det är lovande
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MiAmore

Hej tjejer! Just nu vet jag inte om jag kan börja hoppas, eller tvärtom, att hoppet redan är ute, och hoppas att ni kanske kan hjälpa mig?
    Idag på äl+5 går tempen plötsligt ner till normal temp. Dessutom har jag jätteont på höger sida, mellan äggstocken och livmodern. Vad kan detta betyda tror ni?

♥Milo 090107♥
  • ceke

MiAmore: Vad jag läst så kan ägget fästa allt mellan 3-10 dagar efter befruktning, så nog kan det va en sån dip allt! Men försök att inte stirra dig blind på en dags temp... även om jag själv gör likadant

• MiAmore
    ceke skrev 2011-01-29 09:32:38 följande:
    MiAmore: Vad jag läst så kan ägget fästa allt mellan 3-10 dagar efter befruktning, så nog kan det va en sån dip allt! Men försök att inte stirra dig blind på en dags temp... även om jag själv gör likadant
    Ja jag läste det på en sida nu när jag surfade runt för att försöka hitta info om tempen vid äl o vid befruktning. Så jag hoppas sååååå!! Har mått illa varje dag sedan ett par dagar innan äl, så jag hoppas ju att jag mått så av en bra anledning. *ler* Nu kan jag knappt vänta tills imorgon bitti så jag kan tempa mig igen. Om den imorgon plötsligt rusar upp till 36,8-> så BORDE jag nog kunna börja hoppas. Eller? Åh vad jag viiiiill!!!!
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Grattis Georgie!

Jag skulle verkligen behöva det där plusset nu så att jag kan känna mig lite glad. Är så grymt besviken o ledsen på en kompis just nu. Vi har väl egentligen glidet isär rätt mkt dem senaste åren, men vi har ändå försökt hålla kontakt med varandra så ofta det gått. Vi har känt varandra  i mer än halva våra liv, och vi var under många år som siamesiska tvillingar, gjorde ALLT tillsammans. I sommar ska hon gifta sig. Fick igår höra av en kompis, att hon valt "M", som hon känt lika länge som mig, men som hon träffar mer sällan än hon träffar mig, och som hon inte har lika mkt "historia tillsammans med" som med mig, till brudtärna. Jag blev ledsen o skrev ett sms till henne och låtsades ovetande om vem hon valt till tärna. Inte ens genom sms kan hon vara rak nog o tala om att o varför hon valt M. Ist svarar hon bara att "en gammal vän" ska vara det, och när jag frågar vem, svarar hon bara tillbaka "jag har haft två att välja mellan..." Skriver tillbaka, fortfarande spelandes ovetande "vad taskig du är.. säg nu vem det är.. Jag, kanske? ". Detta har hon inte svarat på..
    Hade hon valt en släkting till brudtärna hade jag kunnat acceptera det. Men iom att det är en gemensam kompis som vi båda känt lika länge o gått i samma klass tillsammans med från 1-9:an men som hon inte har lika mycket historia tillsammans med så känns det svårare att acceptera. Jag är inte bara besviken på detta, jag är nog nästan på mer besviken på det faktum att hon inte ens talat om det för mig, utan att jag fick höra det bakvägen genom en annan kompis. Hon MÅSTE ha vetat o förstått att jag väntar mig att om hon ska ha en kompis till brudtärna, så skulle hon välja mig eftersom att vi stått varandra så nära i så många år. Så då kunde hon väl åtminstone vara rakryggad nog att tala om för mig att hon valt M ist, och varför. Då hade jag också kunnat acceptera hennes val bättre. Men att hon inte ens kunde vara rakryggad o ärlig nog att komma till mig o tala om det.. Inte ens för några veckor sedan när jag glad i hågen berättade att jag skrivet klart mitt tal till henne, sa hon ett ljud om det. Tycker ni att jag är dum o egoistisk som känner så här?

♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Tycker ni att jag ska hålla mitt tal om vår långa vänskap, ändå?

♥Milo 090107♥
  • bumbi 84
    MiAmore skrev 2011-01-29 16:10:09 följande:
    Tycker ni att jag ska hålla mitt tal om vår långa vänskap, ändå?
    jag vet inte riktigt hur det går till nu för tiden men annars är det väl tärnan och bestman som talar!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • MiAmore
    bumbi 84 skrev 2011-01-29 16:36:24 följande:
    jag vet inte riktigt hur det går till nu för tiden men annars är det väl tärnan och bestman som talar!
    Jo det är väl dem först o främst, men en del gäster brukar också hålla tal, om dem har en "historia" tillsammans med någon av dem. Som nu jag, att vi känt varandra i mer än halva våra liv och varit så pass oskiljaktiga i så många år
    ♥Milo 090107♥
  • MiAmore

Har haft ont mellan äggstocken o livmodern på höger sida hela dagen. Nu ikväll har jag ont mer vid livmodern, samt mer åt vänster äggstock. Åh vad jag hoppas o vill och åh vad jag hoppas att tempen ska vara HÖG imorgon igen!!!!

♥Milo 090107♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*