• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Decembra
    AnnJan: Ledsen för att du inte fick behålla heller

Pinglan: Grattis till + !
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • ceke

Hej på er! Idag dök ett fint, rött kryss upp på charten, så ÄL var som jag trodde utifrån alla konstiga ont-känslor i magen i tisdags! BIM 9 feb..

• Bubblamaj
    ceke skrev 2011-01-28 06:45:10 följande:
    Hej på er! Idag dök ett fint, rött kryss upp på charten, så ÄL var som jag trodde utifrån alla konstiga ont-känslor i magen i tisdags! BIM 9 feb..
    Skönt att få det bekräftat!
    Själv har jag mest troligt äl idag eller möjligtvis i morgon så vi kommer nog ha BIM i stort sett samtidigt. Jag har 12 dagars lutealfas.
  • AMC80
    Och förhoppningsvis spottingsfri fram till dess. Men det har sett bra ut än så länge va?

jJag är lite avundsjuk, jag vill också ha värsta slemsträngen Solig Nästa vecka kanske.. ÄL-testen börjar bli starkare.
  • AMC80
    Fortsatte du med VIP-medlemskapet förresten?

Jag läser lite i f-"bibeln" varje kväll, är på sid 200 nu. Det går långsamt, men det går framåt iaf. Är du klar eller har du lagt ned läsandet?
  • ceke

AnnJan: Hehe.. jag slukade boken! I a f alla delar som jag tyckte va intressanta

Jaa.. än så länge spottingsfri och det är ju skönt. Men förväntar mig att de dyker upp snart.. tog första proveratabletten idag också.. Men den här månaden gillar jag än så länge min kropp i a f! Slemsträngen, kort LH-höjning, ordentlig temphöjning.. så hoppas den förändringen betyder bra saker även för spottarna!

Japp, jag fortsatte med VIP:en. Tänkte det kunde va intressant att följa olika kroppsliga saker och ta med till läkarna nästa gång. Och även för min egen del. Inser nu när jag chartrar att jag i stort sett dagligen över cykeln har kramper i magen av olika slag! Allt från hugg, mol, brännande, pickande, ont etc. Har jag aldrig tänkt på förut... och så börjar jag lära mig min kropps reaktioner kring ÄL. Det vill säga ont ont ont!!! runt äggisarna..

Har ni ONT runt ÄL? Och ärligt... SUPERONT vid sex! Känns ju som tusen knivar! Vad är det för dumt påhitt av evolutionen????

• Trassel
    ceke, nu efter sista graviditeten och förlossningen så har jag, efter the return of the mens, haft foglossningsont vid både mens och äl. Innan jag blev gravid så kände jag aldrig av menssmärta över huvudt taget men nu har det kommit smygande så nu brukar jag ha lite molvärk och foglossningsont kring äl. Mer eller mindre.
  • Decembra
    Trassel skrev 2011-01-27 23:10:26 följande:
    Decembra, hur går det för dej?
    Jodå, jag blöder lite fortfarande. Mensvärken som kom var inte av denna världen Men snart är det slut på blödandet och istället går jag på att man "ofta blir gravid direkt efter ett missfall". Sen att det inte är så vet jag, men låtsas inte om det för tillfället.. Själv?
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Trassel

Samma här, blöder lite ff men ingen värk att tala om alls egentligen. Men jag har rätt hög smärttröskel och känner oftast väldigt lite av mensvärk. Vi kan väl kanske köra på gravid-direkt-efter-missfall. Låter ju bra iallafall
    Jag ska gå på en koll på onsdag så får vi se om allt är ute men jag tror det. 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*