• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Trassel

Hej!
    Jag tassade in här i tråden igen under hösten men har legat lågt. Tempade vid senaste graviditeten under 2008. Tänkte nu att under hösten kunde vara lagom för att köra igång med tempen och få lite koll på kroppen. Men, jag fick lunginflammation som förmodligen ställde till det och tempen blev det inte så mycket med. Började igen på ny kurva i november men sen dök mensen inte upp och gjorde nått enstaka tempkoll som visade låg temp tror jag så jag tänkte att mensen bara dröjer ( har historia av långa oregelbundna cykler )  Vid julhelgen hade jag förmodligen äl men vi var bortresta och det blev inget av med tempandet då heller. Däremot blev det två trevliga nätter då runt jul. Men så tog jag tag i tempandet och nu är jag på 13dagen med hög temp. Jag vet ju inte hur lång tid jag har haft temp heller... tog ett grevtest häromdagen men det var visst för gammalt. Det finns ett spökstreck på det, nästan osynligt. Beställde nya tester som kommer. Kan ju vara så att äl faktiskt inträffade senare och jag har haft en lutealfas på runt 14 dagar vilket borde vara imorgon.
    Men jag blir inte klok på kuravn ( om man nu kan kalla den det )
    Någon som vill kika och ta sig en funderare? För om ett gravtest skulle visa negativt, vad skulle det kunna vara då? Kurvan med sonen nu senast var ett skolboksexemplar på en trifasisk kurva.

• Bubblamaj
    Trassel skrev 2011-01-19 21:41:48 följande:
    Hej!
    Jag tassade in här i tråden igen under hösten men har legat lågt. Tempade vid senaste graviditeten under 2008. Tänkte nu att under hösten kunde vara lagom för att köra igång med tempen och få lite koll på kroppen. Men, jag fick lunginflammation som förmodligen ställde till det och tempen blev det inte så mycket med. Började igen på ny kurva i november men sen dök mensen inte upp och gjorde nått enstaka tempkoll som visade låg temp tror jag så jag tänkte att mensen bara dröjer ( har historia av långa oregelbundna cykler )  Vid julhelgen hade jag förmodligen äl men vi var bortresta och det blev inget av med tempandet då heller. Däremot blev det två trevliga nätter då runt jul. Men så tog jag tag i tempandet och nu är jag på 13dagen med hög temp. Jag vet ju inte hur lång tid jag har haft temp heller... tog ett grevtest häromdagen men det var visst för gammalt. Det finns ett spökstreck på det, nästan osynligt. Beställde nya tester som kommer. Kan ju vara så att äl faktiskt inträffade senare och jag har haft en lutealfas på runt 14 dagar vilket borde vara imorgon.
    Men jag blir inte klok på kuravn ( om man nu kan kalla den det )
    Någon som vill kika och ta sig en funderare? För om ett gravtest skulle visa negativt, vad skulle det kunna vara då? Kurvan med sonen nu senast var ett skolboksexemplar på en trifasisk kurva.
    Ja, även om det är svårt att läsa ut något av kurvan så har du ju faktiskt behållit en hög temp i tretton dagar- Det måste väl ändå betyda något, den är ju det mest tillförlitliga tecknet av alla! Kom tillbaka och berätta så fort du gjort test igen!
  • Decembra

Min temp tog en trevlig vända uppåt idag på DPO 9. Får väl hoppas den fortsätter så

Trassel: tycker också att den höga tempen borde vara bra tecken och jag håller tummarna för nästa test!

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Pinglan83

Trassel: jobbigt med oregelbundna cykler kan jag tänka mig. Hoppas att det har tagit sig denna gång Glad

Decembra: Jag är ju inte så erfaren i tempandets underbara värld men jag tycker nog att det ser positivt ut för din del. Några andra symptom?

Hoppet är det sista som överger människan
  • Decembra
    Pinglan83 skrev 2011-01-20 11:01:29 följande:
    Trassel: jobbigt med oregelbundna cykler kan jag tänka mig. Hoppas att det har tagit sig denna gång Glad

Decembra: Jag är ju inte så erfaren i tempandets underbara värld men jag tycker nog att det ser positivt ut för din del. Några andra symptom?
    haha, jag är mästarinna i inbillningssjukan Nej jag har inga speciella symptom, bara att jag mår lite konstigt och har ingen matlust för fem öre. Kan lika gärna vara en förkylning på G, så jag tolkar inte in nåt. Lever på tempningen några dagar till istället
  • Kinderägg
    Pinglan83: Jag svarar här istället, vi har försökt sen september 2009 så det är en stund. Vi väntar på utredning nu dock, vi har lämnat prover och väntar på att få en tid för första besöket.
  • Pinglan83

Decembra: Låter som en bra idé Glad att hålla sig till tempen. Jag måste oxå göra det då jag innan mina tidigare fyra graviditeter har kännt direkt vad klockan är slagen men när vi nu hoppar på hästen igen har jag haft dessa symptom varje cykel men inget pluss. Jag litar därför inte heller på min kropp längre. Håller dock tummarna att vi båda får våra pluss denna månad. Vore kul att följas åt!

• Decembra
    Kinderägg: ledsamt att det inte gick vägen den här månaden Hoppas utredningen kommer igång bra och att ni kan få lite svar där!

Pinglan: Absolut, vore kul att följas åt med någon. Efter mitt ma v.17 så är jag dock mer pessimist vad gäller missfall och liknande, och även att det ska ta sig öht. Är på femte försöket och förhoppningarna har väl inte varit skyhöga under den perioden heller. Blir jag väl gravid lär jag väl förvänta mig att det inte går vägen heller. Trevlig jag låter, inte sant? Innan fick jag två barn, tog inte så lång tid innan jag blev gravid (4 resp. 5 mån) och MF/MA fanns inte ens i tankarna.
  • Pinglan83

Kinderägg: Då förstår jag att det känns tungt när tanten kommer Rynkar på näsan. Hoppas ni får bra hjälp vid utredningen. Själv har jag gått igenom fyra missfall varav en partiell mola och därmed en missfallsutredning som inte visade på något galet.

Decembra: Vet precis hur det känns att inte våga förvänta sig något när plusset kommer. Som jag och maken brukar säga...när plusset kommer börjar vår svåra resa med oro, ångest och stress. Ändå vill jag inget hellre än att bli gravid (har inga barn sedan tidigare) och har faktiskt lite förhoppningar om att det kommer gå bra denna gång. Senaste missfallet var ju molan och hade ju då ingen koppling till orsaken till våra tidigare tre missfallen (2MA, 1MF) och vi kom "ända" till v 11 (tidigare v8,v6,v7). Äter trombyl och kommer att få heparinsprutor nästa grav. Känns som att det vore bra för oss att följas åt i vor oro Flört.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*