• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    Bengalen skrev 2011-01-11 21:00:14 följande:
    Det är på tok för tidigt. Mina sämsta cykler blir bara ca 18-19 dagar långa och det är inte bra. Dock är min akupunktör väldigt nöjd med mina temperaturer men han hade hoppats på att kunna förlänga cyklerna.
    Ah, okej. Så du har kort luthealfas också? Då förstår jag problemet. Trodde att du hade tidig ÄL, men sen normal luthealfas på ca 14 dagar.
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Minnie69
    Bengalen skrev 2011-01-11 21:00:14 följande:
    Det är på tok för tidigt. Mina sämsta cykler blir bara ca 18-19 dagar långa och det är inte bra. Dock är min akupunktör väldigt nöjd med mina temperaturer men han hade hoppats på att kunna förlänga cyklerna.
    Säker på att du hade ägglossning då? Jag har ibland fått onormalt korta men då verkar kroppen ha klappat ihop vid dålig eller ingen ÄL. Ibland har det t.ex varit tydligt att mensen  (spottings) kommer när det om det hela hade funkat skulle ha varit implantationstider t.ex.
  • Bengalen
    Minnie69 skrev 2011-01-11 23:53:36 följande:
    Säker på att du hade ägglossning då? Jag har ibland fått onormalt korta men då verkar kroppen ha klappat ihop vid dålig eller ingen ÄL. Ibland har det t.ex varit tydligt att mensen  (spottings) kommer när det om det hela hade funkat skulle ha varit implantationstider t.ex.
    Jag får visserligen inte alltid utslag på ÄL-stickorna men dessa indikerar ju endast att man har ett höjt LH-värde och betyder inte nödvändigtvis att man verkligen har ägglossning. Däremot har jag alltid temperaturhöjning och det är ett säkert tecken på att det verkligen har varit ägglossning.
    Jag lider av för höga FSH-värden där det är normalt att man får korta cykler med tidig ägglossning. Dock har jag lyckats sänka mitt höga FSH-värde med hjälp av akupunktur och kinesiska örter men än så länge har jag inte fått rätt på längden på cykeln. 
  • Kinderägg

Imorgon är det då dags för min man att göra sitt i vår utredning, vid 10-tiden sätter vi oss i bilen och åker 13 mil norr ut, kl 13 ska han nämligen runka i en burk *skratt* kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är lite roligt. Han har muttrat över det hela länge nu, inte blev han gladare över att vi fick en tidigare tid, skulle varit där 27 januari egentligen. Egentligen borde han ju vara glad, han får ju faktiskt göra en trevlig sak om man jämför med undersökningarna jag får gå igenom.

I övrigt händer inte så mycket här, är på 5 dpo idag men jag har slutat tycka att det är spännande mellan ÄL och BIM, känns mest som en lång väntan på besvikelse. Jag börjar mer och mer förlika mig med tanken att vi inte kommer få fler barn, känns både skönt och jobbigt på nåt vis.

• Decembra

Nu har jag äntligen fått ett negativt äl-test och tempen steg 0.2 grader från igår. Ville ju helst ha en högre stegring för att göra det tydligt, men får hoppas på morgondagen istället. Den sjönk ju 0.2 igår för att gå upp lika mycket idag, så jag ligger ju fortfarande på samma temp som före äl. Vilka bekymmer man har...

Kinderägg: haha, runkburk alltså Klart roligare än att lägga sig i den där stolen då... Förstår att spänningen försvinner lite när det gått en tid, jag håller lite tummar och tår för att det ska vara väntan värt om en vecka...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • ceke

Kinderägg: Hoppas det går bra med mannens runkburk och simmare! Håller med om att det lär va rätt mycket trevligare att runka än att hoppa upp i stolen! Skönt att få veta i a f... Vart går du/ni? Är det kk eller läkarhuset? Själv har jag kontakt med kk... angående mina dumdumma spottings.. och har väl inte superlust att istället ha kontakt med läkarhuset då jag hört att han inte är så pratig och pedagogisk...

• Kinderägg
    ceke skrev 2011-01-12 19:01:01 följande:
    Kinderägg: Hoppas det går bra med mannens runkburk och simmare! Håller med om att det lär va rätt mycket trevligare att runka än att hoppa upp i stolen! Skönt att få veta i a f... Vart går du/ni? Är det kk eller läkarhuset? Själv har jag kontakt med kk... angående mina dumdumma spottings.. och har väl inte superlust att istället ha kontakt med läkarhuset då jag hört att han inte är så pratig och pedagogisk...
    Jag håller mig till KK nu, tog kontakt med Läkarhuset först men gillade inte alls det. Jag fick en tid, berättade att jag hade/haft en cysta och att vi hade svårt att få barn. Han gjorde en undersökning på mig, det fanns ingen cysta och jag hade ÄL på gång så det enda han sa var att jag inte hade några problem att bli med barn, sen fick jag gå.
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-01-12 19:14:10 följande:
    Jag håller mig till KK nu, tog kontakt med Läkarhuset först men gillade inte alls det. Jag fick en tid, berättade att jag hade/haft en cysta och att vi hade svårt att få barn. Han gjorde en undersökning på mig, det fanns ingen cysta och jag hade ÄL på gång så det enda han sa var att jag inte hade några problem att bli med barn, sen fick jag gå.
    Mmm, har hört att han inte är så pratsam och inkännande... har ni fått en bra läkare på kk då? jag har träffat/pratat med 4 olika sedan i september.. och mina favoriter är två kvinnliga läkare; Adra och Sofie. Så i fortsättningen tänker jag se till att det är någon av dem som jag får träffa. Ska ringa i mars för en teltid om proveran inte hjälper de två kommande cyklerna.. Vilket jag ju inte tror att de kommer att göra.. så lät det som att det blir titthålsoperation för att diagnostisera/itesluta endometrios.. Och fertilitetsutredning startar i maj/juni om vi inte lyckats innan dess. Känns som en lång tid dit... men men
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-01-12 19:18:46 följande:
    Mmm, har hört att han inte är så pratsam och inkännande... har ni fått en bra läkare på kk då? jag har träffat/pratat med 4 olika sedan i september.. och mina favoriter är två kvinnliga läkare; Adra och Sofie. Så i fortsättningen tänker jag se till att det är någon av dem som jag får träffa. Ska ringa i mars för en teltid om proveran inte hjälper de två kommande cyklerna.. Vilket jag ju inte tror att de kommer att göra.. så lät det som att det blir titthålsoperation för att diagnostisera/itesluta endometrios.. Och fertilitetsutredning startar i maj/juni om vi inte lyckats innan dess. Känns som en lång tid dit... men men
    Vi har inte fått nån läkare än, vi kommer bli kallade när bådas provsvar har kommit. Jag antar att dom fått svar på mina blodprover redan för det var länge sedan jag lämnade dom, hoppas det inte tar lång tid innan mannens svar är klara.

Det gick bra för min man att lämna sitt prov idag iaf, blev ganska imponerad över hans snavvhet faktiskt, kom dit och pratade lite med en sköterska, han blev visad till en toalett, efter 5 min kom han ut och sen åkte vi hem...hela besöket tog 15 min allt som allt. Han är ganska glad att det är över säger han.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*