• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Decembra
    Minnie69 skrev 2011-01-11 00:37:26 följande:
    Ok, vissa av oss fnyser åt er definition av sen - En annan är ju glad när man får ägglossning REDAN på dag 40
    Jag ska inte klaga för den är sen, men verkligen inte så sen som dag 40...
    ٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Decembra
    ceke skrev 2011-01-11 10:53:10 följande:
    Har läst att ÄL ibland faktiskt kan ske innan testetn visar positivt, eller i a f innan de slutar visa positivt. Tydlige speciellt om man är 30+... Så sexa på vet ja
    oh yes, vi har lekt kaniner några dagar. Karln klagar inte, för sexlusten brukar inte ligga på topp som det är Men iom att han vet när mina test visar positivt så "måste" man ju... och nu har de visat pos några dagar
  • ceke
    Decembra skrev 2011-01-11 11:07:07 följande:
    oh yes, vi har lekt kaniner några dagar. Karln klagar inte, för sexlusten brukar inte ligga på topp som det är Men iom att han vet när mina test visar positivt så "måste" man ju... och nu har de visat pos några dagar
    Hehe Alltid nåt att han inte klagar
  • Minnie69
    Decembra skrev 2011-01-11 11:07:07 följande:
    Verkligen bra när de inte klagar . Försökt fråga efter att min temp gått upp om han inte vill slänga in några rundor till för säkerhets skull men det är rånobben (tack och lov för efter 3,5-4 veckors "minst var 3.e dag så är vi två om att absolut inte ha lust ). Säger som Danny Glower i dödligt vapen "I´m too old for this"
  • Decembra

haha, börjar också känna att nu får det väl vara bra 3 dagar på raken och sen 2 dagar före dess också... Men nej, han klagar inte. När jag flinade lite igår för att hinta om att testet är pos fortfarande utbrast han "VA?! SÄKERT? igen?!" och såg ut som ett barn på julafton... så jag antar att han skulle palla några dagar till. Det är en annan som tycker det är dags för paus på några dar iaf

• Minnie69

Hmm, ja det är bra med entusiasm för jobbet. Nåja som jag sa kom min ägglossning på dag 40 . Dessutom så var det ju det där med att leva med ovissheten, eftersom jag tidigare har fått låååååååååånga cykler och mycket verkstad har krävts så vet ju min stackare att han kan få ligga på med varannan/var 3:e dag läääääääääääääääänge. Nu lyckades vi hålla den rutinen i typ tre veckor och sedan sätta en varje dag sträcka precis vid ägglossningen så vi är nöjda nu för ett tag

• MiAmore

Hej tjejer! Nu har jag lyckats hålla mig härifrån i några dagar iaf. Mensen satte igång i lördags, så det verkar som att jag gått från en lutealfas på 13 dagar till 14. Var som sagt jätteledsen mer eller mindre hela fredagen, men nu känner jag mig positiv o peppad igen. Tänker dock hålla fast vid att jag ska försöka hålla mig härifrån så mycket som möjligt så fort mensen är över, och framför allt så fort äl. varit. Tror att jag blir mindre stressad då. Jag har börjat komma igång med träningen igen, och detta gör det lite lättare att hålla mig sysselsatt så att jag inte hamnar så lätt här framför Fl. Kan ju även hoppas på att det ska göra det lite lättare för mig att bli gravid, hoppas att jag kanske får en starkare äl nu när jag rör på mig mer.

Hur går det här annars? Några plus på graviditets eller äl-test under dem här dagarna jag hållit mig borta?

♥Milo 090107♥
  • Decembra
    Minnie69: Ja vi hade varit rätt dåliga då jag trodde äl skulle komma runt dag 16... Men försökte börja med varannan dag litegrann, just för att slippa överraskningen när äl inte kommer som den ska. Nu när den kom senare (tack vare att jag fick kommentar här om att den kanske är på väg ändå och testade...) var det på det igen... Jag förstår att "sex på beställning" under en längre period än så blir lite... tjatigt om inte annat?

MiAmore: Jag brukar ta det lugnt direkt efter mensen kommit, för det hjälper inte humöret direkt. Är på försök 5, så har inte hunnit gå ner mig helt men det är nog för att man tröttnar på att kolla äl och vänta 2 veckor till bim. Skönt att komma igång med träning, det borde hjälpa äl när det hjälper så mycket annat i kroppen också!

Jag har inte fått nåt annat än pos äl-tester på sistone, men har inte läst om pos gravtester här...
  • MiAmore
    Decembra: Vi har bara försökt i ett halvår, så vi har inte heller försökt så länge egentligen. Tror att det är därför jag fortfarande har ganska lätt för att gaska upp mig o känna mig positiv o peppad igen efter besvikelsen över minuset. Men, jag märker själv att jag blir väldigt lätt uppstressad av att hänga här mellan äl-bim och att jag blir mer besviken när mensen kommer när jag hängt här för mycket mellan äl-bim än vad jag blir när mensen kommer och jag hållit mig härifrån. Det är precis som om man omedvetet blir peppad till att få en massa symptom eftersom att alla andra här verkar ha det och känner sedan nästan sig LURAD, när mensen kommer. Förstår du hur jag menar? Åtminstone jag blir mer påverkad av andra och av det jag läser än jag många gånger tror o vill erkänna
    ♥Milo 090107♥
  • Decembra
    MiAmore: förstår helt vad du menar Om nån får huvudvärk innan och visar sig vara gravid så kan man ge fasen på att man nog känner lite huvudvärk själv... Även om 5-6 mån inte är mycket så är det så många månader av att vänta, hoppas, bli besviken, börja om. Det är inte så (än iaf) att jag tror jag har svårt att bli gravid, utan att det tär psykiskt mer för varje månad. Och ja, värre blir det av att vara här för mycket. Nu har jag inte varit här länge, men har ju läst ett tag utan att regga mig... Förra månaden var illa, då mensen var sen ett par dar och sen kom. Då kände man sig lurad... för visst hade man känt lite huvudvärk
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*