• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • ceke
    Kinderägg skrev 2011-01-13 19:25:55 följande:
    Vi har inte fått nån läkare än, vi kommer bli kallade när bådas provsvar har kommit. Jag antar att dom fått svar på mina blodprover redan för det var länge sedan jag lämnade dom, hoppas det inte tar lång tid innan mannens svar är klara.

Det gick bra för min man att lämna sitt prov idag iaf, blev ganska imponerad över hans snavvhet faktiskt, kom dit och pratade lite med en sköterska, han blev visad till en toalett, efter 5 min kom han ut och sen åkte vi hem...hela besöket tog 15 min allt som allt. Han är ganska glad att det är över säger han.
    Skönt att det gick bra för honom idag! Och hoppas som sagt att det inte tar så lång tid innan ni får provsvaren. Drygt det där att gå och vänta! jag skulle antagligen ringa o tjata på dem att skynda på Tror de börjar bli rätt trötta på mig där uppe! Känns som om jag pratar med dem flera gånger i månaden som det är nu. Suck.

Hade ju superriklig mens ett par timmar i morse.. och gick till apoteket för att köpa cykloF. De tyckte att jag istället borde få cyklokapron utskrivet på recept från kk.. Ringde dit och tillslut så fick jag ett recept. När jag väl gick för att hämta ut dem, så hade rikligheten avtagit rätt mkt.. så nu är det liksom normalt rikligt och jag ser ingen anledning att använda dem just nu. jaja.. nu har jag dem i a f.
  • Decembra

Rött kryss idag äntligen... Nu är det bara att vänta en vecka innan det är dags att bli testfrenetiker i några dagar...

Kinderägg: Hoppas också på svar snart!

ceke: Kan inget om de där medicinerna, men antar att de ska hjälpa till med att inte behöva blöda så mycket?

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • ceke
    Decembra skrev 2011-01-14 08:34:17 följande:
    Rött kryss idag äntligen... Nu är det bara att vänta en vecka innan det är dags att bli testfrenetiker i några dagar...

Kinderägg: Hoppas också på svar snart!

ceke: Kan inget om de där medicinerna, men antar att de ska hjälpa till med att inte behöva blöda så mycket?
    Härligt med rött kryss

Jaa, det är precis det medicinen är till för. Men för min del verkar bara tanken på dem ha gjort verkan. Superskumt verkligen. Brukar ju ha väldigt riklig mens .. och det hade jag ju igår förmiddag. Mensen brukar va i 6 dagar... men nu är jag på dag 2 och det är typ ingenting alls!!! Vad är detta??????
  • Decembra
    ceke skrev 2011-01-14 08:41:37 följande:
    Härligt med rött kryss

Jaa, det är precis det medicinen är till för. Men för min del verkar bara tanken på dem ha gjort verkan. Superskumt verkligen. Brukar ju ha väldigt riklig mens .. och det hade jag ju igår förmiddag. Mensen brukar va i 6 dagar... men nu är jag på dag 2 och det är typ ingenting alls!!! Vad är detta??????
    Verkligen skumt... Det kan inte komma i perioder, så det kommer mer imorrn? Jag kan få hur lite som helst vissa gånger, som pendlar från dag till dag under mensen.
  • Bubblamaj

Decembra: Så skönt med rött kryss. Hur lång är din lutealfas?

Annjan: Har du testat än, det ser ju  mycket lovande ut!

• AMC80
    Bubblamaj skrev 2011-01-14 11:41:37 följande:

Ja, jag har testat men jag blir inte klok på testen.

Jag testade i onsdags kväll, tors morgon, tor kväll, fre morgon.
    I onsdags fick jag ett streck. Inte ett riktigt streck, det är så svagt att man bara ser det i vissa vinklar eller i motljus. Inte ens idé att ta kort på det, för det syns knappt för ögat. Maken ser det också, men det är knappt. Jag testar med testlagrets stickor.
    Så då tänkte jag att om jag provar med morgonurin så kommer det bli starkare. Fast det har det inte blivit. det är bara svagt svagt. Så nu är jag så rädd att det är ett sådant tillfälle när man blir gravid fast får missfall så fort att om man inte hade testat eller tempat överhuvudtaget hade märkt det, utan trott att det var mens som vanligt.

Jag är skiträdd helt enkelt  : - I
  • Bubblamaj
    AMC80 skrev 2011-01-14 12:18:15 följande:

I onsdags fick jag ett streck. Inte ett riktigt streck, det är så svagt att man bara ser det i vissa vinklar eller i motljus. Inte ens idé att ta kort på det, för det syns knappt för ögat. Maken ser det också, men det är knappt. Jag testar med testlagrets stickor.
    Så då tänkte jag att om jag provar med morgonurin så kommer det bli starkare. Fast det har det inte blivit. det är bara svagt svagt. Så nu är jag så rädd att det är ett sådant tillfälle när man blir gravid fast får missfall så fort att om man inte hade testat eller tempat överhuvudtaget hade märkt det, utan trott att det var mens som vanligt.

Åh, jag hoppas verkligen att det är på riktigt! Men hur lång lutealfas brukar du ha, det måste ju fortfarande vara väldigt vanligt att test inte visar någonting?
  • AMC80

jag är på 12 dpo. Jag vet inte hur lång den är eftersom detta är första tempmånaden. Förra månaden hade jag 30-31 dagars cykel iaf. Men den är väl någonstans 12-16 dagar antar jag, det är väl det vanligaste.

• Decembra
    Bubblamaj skrev 2011-01-14 11:41:37 följande:

14 dagar har det varit de senaste gångerna, är lutealfasen alltid lika lång ska det väl vara så nu också. Men vi har ju försökt 5 mån, men jag tog till tempen först nu bara för att iaf veta att vi prickar äl rätt...
  • Decembra
    AMC80 skrev 2011-01-14 12:18:15 följande:

huu vad ledsamt o frustrerande... Jag hoppas det bara är för tidigt och att värdena inte stigit nog än för att synas tydligare för dig!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*